Przejdź do treści

Gdzie trenować zamiast siłowni?

Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Przeklinanie ma swoje korzyści. Nie wierzysz? Sprawdź
Czego nie robić podczas infekcji intymnej?
rozstanie
„Nie bez kozery etapy rozstania porównuje się do tych, które są charakterystyczne dla przeżywania żałoby”. Psycholożka o rozstaniach, które bolą
cydr
Jedz jabłka, a pij… cydr! Ma niewiele kalorii, za to sporo antyoksydantów
Czasem lepiej jest odpuścić, niż żyć w ciągłym stresie i poczuciu winy. Psychoterapeutka podpowiada, jak się tego nauczyć

Chcesz zadbać o formę, schudnąć i coś ze sobą zrobić, ale nie jesteś fanem siłowni czy klubów fitness? Nie musisz! Teraz możliwości do treningu są wręcz niegraniczone.

Umówmy się – nie każdy musi być fanem siłowni czy klubów fitness. Miejsca tego typu są często przepełnione ludźmi, karnety potrafią być bardzo drogie, a jeśli są tańsze, najczęściej zobowiązani jesteście do podpisania z klubem umowy wiążącej.

Nie musi to jednak stawać się przeszkodą na drodze do osiągnięcia celu, jakim jest poprawia zdrowia czy zgrabna sylwetka. Istnieją bowiem inne (i w dodatku tańsze) miejsca oraz sposoby na uprawianie aktywności fizycznej.

Zaprzyjaźnijcie się z nowinkami technicznymi. Smartfon może posłużyć czemuś więcej niż przeglądaniu social media, graniu czy SMSowaniu. Istnieje całe mnóstwo aplikacji (bardzo często darmowych), które pomogą w skonstruowaniu odpowiedniego treningu, zarówno w domu, jak i na świeżym powietrzu. Aplikacje tego typu monitorują cały szereg parametrów w trakcie wysiłku (czas, tętno, ilość spalanych kalorii itp.), a ponadto pomagają trzymać się ustalonego planu treningowego. Ich szeroki wybór oraz różnorodność opcji w obrębie jednej aplikacji zapewniają, że niemal każdy znajdzie coś dla siebie. Inną opcją są gotowe aplikacje z krótkimi, gotowymi treningami, przygotowanymi przez świetnych, wykwalifikowanych trenerów.

Jeśli w klubie przeszkadza wam zbyt mało otwartej przestrzeni i wolicie trenować na świeżym powietrzu, najprostszą opcją jest bieganie. Jednak i z tym dużej części osób ciężko się zaprzyjaźnić. W takim wypadku rozejrzyjcie się, czy w waszej okolicy nie ma siłowni plenerowej. Powstaje ich coraz więcej i co ważne – są najczęściej ogólnodostępne oraz darmowe. Jest to miejsce na aktywność fizyczną polegającą na treningu siłowym opartym o ćwiczenia z wykorzystaniem własnej masy ciała, przy pomocy systemu drążków oraz innych specjalistycznych urządzeń.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

istockphoto.com

Jak mają się twoje biodra, gdy ty masz 20, 30, 40… lat?

Stopy są ważne. Zrób im dobrze, ćwicząc!

Ćwiczenia na mobilność barków

Jak poprawić mobilność barków? Wystarczy kilka prostych ćwiczeń

Nie garb się

Nie garb się! Jak skutecznie gimnastykować kręgosłup?

Jak ćwiczyć podczas upałów? Co radzą trenerzy?

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Wybierz najlepszy sport najlepszy dla twoich stawów. Fizjoterapeuta podpowiada

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Proste plecy – pomoże ci w tym ćwiczenie na równowagę. Tancerka Polskiego Baletu Narodowego pokazuje, jak je poprawnie wykonać

Aktywne pośladki to recepta na problemy z kręgosłupem. Polecamy kilka ćwiczeń

Ćwiczenia wszech czasów – wall ball shots

Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Jak być aktywną, nie chodząc na siłkę? Zdradzają Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka

Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Kasia Bigos kettlebell

Domowe ćwiczenia z kettlebells. Ten mały sprzęt może czynić prawdziwe cuda

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Trening na schodach

Bieganie po schodach – zwiększa kondycję i wydajność organizmu

Przełam się, zrób mostek

Hinterhaus Productions/Gettyimages

Przed tobą pierwszy raz na siłowni? „Nie wymagaj od siebie za dużo!” – mówi fizjoterapeutka

Jak dbać o ścięgno Achillesa?

Siła bezruchu – trening izometryczny

Siła bezruchu – trening izometryczny

Jak NIE robić deski? Wyjaśnia trenerka, Kasia Bigos

Wyprostuj się! Kasia Bem podpowiada jak to zrobić skutecznie