Przejdź do treści

Joga na silne ramiona

Joga na silne ramiona
Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Nie kupisz ich w drogerii. Niebawem znikną ze sklepowych półek
Ciekawi cię seks analny? Mamy dla ciebie 9 wskazówek, które pozwolą ci się do niego sensownie przygotować
Nie przesadzaj z imprezowaniem w weekend! A gdy jednak przesadzisz…
Kobieta na treningu z hantelkami
Boisz się, że trening siłowy jest niebezpieczny i może spowodować utratę okresu? Co na to specjalista? Hz kontra mity #14 Trening siłowy
Kobieta w toalecie
Być może do tej pory źle robiłaś kupę. Sprawdź, gdzie popełniasz błąd

Jak wymodelować ramiona? Oto jest pytanie! Dotyczy głównie kobiet, które boją się treningu siłowego i stawiają głównie na kardio. Boicie się sztangi? Co powiecie na… jogę?

Oto propozycja sekwencji do wykorzystania podczas domowej praktyki. Jeśli zależy wam na silnych i wyrzeźbionych ramionach, koniecznie dodajcie ją do planu treningowego! Ja wykorzystuję jogowe asany do treningu fitness, mimo że joginką nie jestem.

1. Pozycja kruka

Nie tylko wzmacnia mięśnie rąk, barków i nadgarstków, ale przede wszystkim rozwija umiejętność koncentracji, a także wprowadza fizyczną i mentalną równowagę.

Kucnij i ustaw dłonie na szerokość barków stabilnie na podłożu (ugnij ręce w łokciach). Przenieś na nie ciężar ciała. Następnie, o ile pozwala ci na to mobilność ciała, oprzyj kolana o tricepsy i łapiąc równowagę, unieś stopy z podłoża. Wytrzymaj w pozycji kilka sekund.

2. Następnie postaw stopy z powrotem na ziemię i wskocz do pozycji deski. Znów utrzymaj ją przez kilkanaście sekund, mocno napinając mięśnie brzucha.

3. Z pozycji deski zejdź w dół (jak do pompki), ale zatrzymaj spięte ciało tuż nad ziemią. To wymagająca pozycja i jeśli sobie z nią nie poradzisz, spróbuj wykonać ją z kolanami na podłożu.

4. Następnie połóż brzuch na chwilę na ziemi i aktywując mocno barki, wejdź do pozycji kobry. Otwórz w niej klatkę piersiową, ściągnij łopatki i spójrz w górę. Ręce powinny być silne i napięte.

5. Następnie znów wróć do pozycji deski.

6. A z niej do pozycji psa z głową w dół. Pamiętaj, by nogi były proste w kolanach, plecy proste, a szyja nie napinała się. Cały czas wyciągaj się w barkach, aktywując je. Utrzymaj pozycję kilkanaście sekund.

7. Przejdź w tej pozycji na przedramiona. Ponownie zostań w pozycji kilkanaście sekund.

8. Po skończonej sekwencji odpocznij w pozycji skłonu japońskiego, rozluźniając ramiona.


Całość powtórz 5-krotnie.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Najnowsze w naszym serwisie

Macierzyństwo nie ogranicza się do czterech ścian. Jestem mamą i karmię wszędzie. Zobacz najlepsze zdjęcia karmiących mam

Ellen Page – jestem tutaj, ponieważ jestem lesbijką

Zdrowa kolacja na szybko: gulasz

Zdrowa kolacja na szybko: warzywny gulasz z cieciorką

Wracasz po pracy do domu. Coś byś zjadł. Zamawiasz pizzę. Bo szybko, bo nie masz czasu, bo ci się nie chce. Tymczasem kolacja jest równie ważna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu jak śniadanie czy obiad! Szybka domowa kolacja? Proszę bardzo – warzywny gulasz z cieciorką.
Gdańsk po śmierci Pawła Adamowicza

„Tam jest ogrom cierpienia i duża potrzeba zrozumienia”. Psycholog o rodzinie zabójcy Pawła Adamowicza

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

ćwiczenia

Dlaczego warto ćwiczyć w domu? Jakie ćwiczenia ze sprzętem i bez pomogą osiągnąć piękną sylwetkę?

ćwiczenia

Stretching, czyli ćwiczenia rozciągające dla początkujących i dzieci

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

ludzie na bieżni na siłowni

„Wielu ludzi robi listę z celami tylko po to, aby mieć poczucie zmiany w swoim życiu”. Psycholog o postanowieniach noworocznych

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

ćwiczenia

Ćwiczenia relaksacyjne – sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

ćwiczenia

Na czym polega sekret ćwiczeń odchudzających? Jakie ćwiczenia wykonywać, aby osiągnąć zamierzony efekt?

ćwiczenia

Jak wykonywać ćwiczenia na mięśnie Kegla u mężczyzn?

ćwiczenia

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

ćwiczenia

Bezpieczne ćwiczenia na plecy jako forma profilaktyki bólu kręgosłupa. Jak właściwie je wykonywać?

ćwiczenia

Ćwiczenia na brzuch w domu – jakie warto wykonywać? Jak robić to poprawnie?

Pierogi kontra biegi

Pierogi kontra biegi