Przejdź do treści

Kardio vs. ciężary – co lepiej spala tłuszcz?

Kardio vs. ciężary - co lepiej spala tłuszcz?
Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Nie kupisz ich w drogerii. Niebawem znikną ze sklepowych półek
Ciekawi cię seks analny? Mamy dla ciebie 9 wskazówek, które pozwolą ci się do niego sensownie przygotować
Nie przesadzaj z imprezowaniem w weekend! A gdy jednak przesadzisz…
Kobieta na treningu z hantelkami
Boisz się, że trening siłowy jest niebezpieczny i może spowodować utratę okresu? Co na to specjalista? Hz kontra mity #14 Trening siłowy
Kobieta w toalecie
Być może do tej pory źle robiłaś kupę. Sprawdź, gdzie popełniasz błąd

Kardio czy trening siłowy? Oto jest pytanie. Od lat panuje przekonanie, że najszybciej i najbardziej efektywnie tłuszcz spalają właśnie aeroby. Czy na pewno?

Moje wieloletnie obserwacje potwierdzają regułę. Najbardziej popularny trening świata to trening kardio, inaczej zwany treningiem aerobowym. Promują go wszędzie i przy każdej okazji: kardio, turbo spalanie, aeroby – spalaj tłuszcz szybciej, kardio na spalanie itd.

Wiadomo, jak wygląda maratończyk, ale żeby od razu uważać, że biegacze są najszczuplejsi? Maratończyk to maratończyk! Kto normalnie biega tyle kilometrów na "dzień dobry"? Daje ten przykład, bo jak słyszę, że ktoś zaczyna się odchudzać, to własnie o bieganiu myśli w pierwszej kolejności. Bieganie jest spoko, ale nie dlatego, że działa "wyszczuplająco".

A co z obciążeniem? Przez wiele lat trening siłowy miał niewielkie poważanie, zwłaszcza u płci pieknej. Mało tego, odradzano go nawet sportowcom. Poprzednie pokolenie uważało bowiem, że tego rodzaju ćwiczenia sprawiają, iż człowiek staje się krępym, powolnym osiłkiem. Sorry – tak było.
Na szczęście dziś w temacie sporo się zmieniło i ogarnięci ludzie wiedzą, że ciężary niejedno imię mają. I nie brzmi ono tylko kulturystyka. Wszyscy sportowcy światowej klasy dzwigają ciężary, mało tego, każda profesjonalna drużyna sportowa zatrudnia trenera, który pracuje z zawodnikami nad siłą i kondycją. No i fajnie. Bo nie ma najmniejszych wątpliwości, że lepiej ukształtujecie ciało, dźwigając ciężary, niż uprawiając kardio. Zwłaszcza że przesadna liczba aerobów może negatywnie wpływać na siłę. Niemniej jednak to właśnie połączenie jednego i drugiego tworzy kombinację, która najskuteczniej zwalcza tkankę tluszczową i radykalnie przebudowuje sylwetkę.

Jeśli możecie, stawiajcie na trening siłowy, a po jego zakończeniu zróbcie 20-, 30-minutową sesję kardio. Jeśli nie macie czasu na oba, postawcie na trening siłowy. Wszystko dlatego, że sam trening kardio nie przyniesie tylu korzyści. To ćwiczenia z obciążeniem (i odpowiednio dobranym programem) sprawiają, że jedna osoba z prawidłową masą ciała wygląda przeciętnie, a druga ma sylwetkę fit modela/modelki.

I tylko nie mówcie mi, że nie macie czasu! Najbardziej zabiegani ludzie doprowadzają do końca najwięcej projektów, bo pełny harmonogram skłania ich do większej produktywności.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Najnowsze w naszym serwisie

Macierzyństwo nie ogranicza się do czterech ścian. Jestem mamą i karmię wszędzie. Zobacz najlepsze zdjęcia karmiących mam

Ellen Page – jestem tutaj, ponieważ jestem lesbijką

Zdrowa kolacja na szybko: gulasz

Zdrowa kolacja na szybko: warzywny gulasz z cieciorką

Wracasz po pracy do domu. Coś byś zjadł. Zamawiasz pizzę. Bo szybko, bo nie masz czasu, bo ci się nie chce. Tymczasem kolacja jest równie ważna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu jak śniadanie czy obiad! Szybka domowa kolacja? Proszę bardzo – warzywny gulasz z cieciorką.
Gdańsk po śmierci Pawła Adamowicza

„Tam jest ogrom cierpienia i duża potrzeba zrozumienia”. Psycholog o rodzinie zabójcy Pawła Adamowicza

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Trenuj z nami w te święta!

Trenuj z nami w te święta!

Pierogi kontra biegi

Pierogi kontra biegi

Przepis na fit omlet z bananem – śniadanie mistrzów

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla starych ludzi

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla starych ludzi

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Bez nudy na bieżni

Kręgosłup kocha siłownię, ale...

Kręgosłup kocha siłownię, ale…

Fitness trendy 2016

Fitness trendy 2016

Lepszy wskok w Nowy Rok

Lepszy wskok w Nowy Rok

Trenując, oszukasz czas!

Trenując, oszukasz czas!

Indoor zamiast outdoor?

Indoor zamiast outdoor?