Przejdź do treści

Kasza jaglana z granatem

Kasza jaglana z granatem
Zdjęcie: Anna Sudoł | www.grochemogarnek.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
jerzy sthur ściąga bluzę z napisem rozpacz
Jerzy Stuhr w kampanii dotyczącej nowotworów. „Zdejmij z siebie ciężar diagnozy”
„Tęczowe dzieci”, czyli macierzyństwo po stracie dziecka, niczym słońce wychodzące po burzy. Zobacz galerię dzieci niosących nadzieję
zakochana para
„Nieszczerość tylko pozornie oszczędza komuś przykrości. W rzeczywistości dostarcza jej w nadmiarze, ale z opóźnionym zapłonem”. O szczerości w relacjach rozmawiamy z psycholog Katarzyną Łapińską
Desery
Szefowie kuchni kontra rak piersi. Pink Pudding Challenge promuje zdrowe jedzenie i zapobiega nowotworom
młoda kobieta w czarnych ciuchach stoi na scenie podczas konferencji tedx
„Rak szyjki macicy jest winą chorej” – mocne słowa artystki, której choroba zmieniła życie

Jego ziarenka wyglądają trochę jak koraliki, dlatego właśnie granat bywa ozdobą wielu potraw. Ale ten owoc to nie kwiatek do kożucha! Ma w sobie całe mnóstwo witamin, no i w duecie z kaszą jaglaną smakuje doskonale.

Gwarancja długowieczności, symbol płodności czy lekarstwo na wszelkie rany – to tylko niektóre określenia, które przez wieki nadawane były owocom granatu. Wtedy nikt nawet nie znał słowa „przeciwutleniacze”. To właśnie substancjom eliminującym wolne rodniki granat zawdzięcza część swoich wspaniałych właściwości – między innymi sprawdzone naukowo działanie antyrakowe oraz spowalniające proces starzenia.

Kolejne na liście składu tych wspaniałych owoców są witaminy: A, C, E, B1, B3, B6, a także wapń, potas, żelazo, cynk, miedź oraz selen. Regularnie spożywane owoce mogą pomóc przy uporczywym trądziku, obniżyć poziom cukru we krwi czy też uregulować wysokość ciśnienia tętniczego.

Owoce granatu wyróżniają nie tylko właściwości lecznicze, lecz także jego słodko-cierpki smak, który skutecznie podkręci charakter każdej potrawy. Można sięgać po orzeźwiający sok z owoców granatu, który jest dostępny w wielu delikatesach, warto jednak zwrócić uwagę, czy jest to sok 100% wytworzony tylko i wyłącznie z owoców. Najprostszym sposobem jest jednak jedzenie surowych ziarenek, które znajdziemy pod grubą skórką owocu. By wydobyć ziarenka, wystarczy przygotować miskę oraz drewnianą łyżkę. Po przekrojeniu owocu na pół, trzymając nad miską wnętrzem do dołu uderzać od góry łyżką, aż wszystkie nasionka wypadną. Teraz wystarczy przebrać ziarenka, wyławiając białe błonki (które są gorzkie i niesmaczne), przesypać do pojemniczka i dodawać do codziennej owsianki, koktajlu czy sałatki. Ziarenka przechowujcie w lodówce!

Moim pomysłem na granat jest dodanie go do ulubionej kaszy jaglanej, którą staram się zjadać na śniadanie przynajmniej raz w tygodniu. Kasza jaglana zawiera dużą ilość białka i węglowodanów złożonych, jedząc ją na śniadanie, mamy więc pewność, że pozostaniemy syci przez długie godziny.

Kasza jaglana z jabłkiem i owocem granatu

Zdjęcie: Anna Sudoł | www.grochemogarnek.pl

Składniki:

– 1/2 szklanki kaszy jaglanej
– 1/2 szklanki soku jabłkowego
– 3/4 szklanki wody
– szczypta soli
– 5-6 orzechów pekan lub włoskich
– 1/2 łyżeczki masła klarowanego lub oleju kokosowego
– 1/2 jabłka
– 2 łyżeczki soku z cytryny
– 1/4 łyżeczki cynamonu
– ziarenka z 1/3 granatu

Kaszę przepłukać pod bieżącą wodą. Następnie wsypać na rozgrzaną patelnię i lekko podprażyć, aż wyparuje z niej płyn. Gdy to nastąpi, wlać na patelnię wodę, sok jabłkowy oraz sól, całość przemieszać i przykryć. Dusić pod przykryciem, od czasu do czasu mieszając, aż kasza wchłonie cały płyn.

Na drugiej patelni podprażyć na złoto orzechy pekan, zdjąć na talerzyk.

Jabłko obrać, wydrążyć gniazdo nasienne, pokroić w drobną kostkę i polać sokiem z cytryny (dla smaku i żeby nie ściemniało). Na patelni rozgrzać masło klarowane, wrzucić jabłka i podsmażać, aż będą złote i lekko zmiękną. Na koniec oprószyć je lekko cynamonem. Ugotowaną do miękkości kaszę wymieszać z jabłkami. Całość posypać orzechami i ziarenkami granatu.

 

Anna Sudoł – z wykształcenia informatyczka, całym sercem kucharka. Prowadzi bloga Grochem o Garnek, na którym prezentuje wegetariańskie, bardzo często bezglutenowe przepisy. Chce inspirować do zdrowej diety i gotowania w domu.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Bruschetta z serem halloumi

Bruschetta z serem halloumi – oto prawdziwe śniadanie mistrzów

Sałatka z fenkułem i pomarańczą – prawdziwa bomba witaminy C

Kochamy krupnik! Wybrałyśmy najlepsze przepisy na pyszną zupę w nowej odsłonie

Batatowe ciastka z pomarańczową nutą – przygotujesz je błyskawicznie

Tarta kokosowo-ananasowa – trochę egzotyki zimową porą

Serniczki na zimno z awokado

Seler to samo dobro. Sprawdźcie zatem przepis na selerowy krem z czarnuszką

Detoksowa zupa miso z warzywami – Japończycy wiedzą co dobre. Spróbuj i ty!

Przepis na pieczone gruszki słodko-słone. Sprawdzą się o każdej porze dnia!

Miksujemy: koktajl na przyrost wagi

Chcesz przytyć skutecznie i zdrowo? Wypróbuj nasz koktajl

Wek na rozgrzanie: mus imbirowy

Mus imbirowy – działa przeciwzapalnie i obłędnie smakuje. Skorzystaj z naszego przepisu

Bombonierka na walentynki – brzmi banalnie? Nie wtedy, gdy zrobicie ją sami