Przejdź do treści

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Przeziębienie, a może coś więcej? Jak rozpoznać czy to nie grypa?
dziewczyna w płaszczu przeciwdeszczowym
Czujesz, że dopada cię przeziębienie? Weź cynk!
7 sytuacji, w których warto odmówić seksu
kobieta wyciska coś na twarzy
Wyciskasz wągry na nosie? Sprawdź, co na ten temat sądzi kosmetolożka
Dyniowy dżem – słodycz bez cukru. Pyszne uroki jesieni!

Silne mięśnie brzucha to fundament każdej dyscypliny sportowej. Siły nie wyrobimy wykonując tysiące spięć na macie. Prawdziwą siłę funkcjonalną, przydatną w sporcie, zapewnią nam odważniki kettlebells.

Na jakie ćwiczenia postawić? No właśnie. Na takie, które na pierwszy rzut oka nie wydają się obiecujące pod kątem budowania siły mięśni brzucha. Jednak takie właśnie są. Oto nasi faworyci.

Ćwiczenie 1.

cwiczenia-na-brzuch-z-kettlebells

Na początku zaproponujemy dobrze znany martwy ciąg na jednej nodze. Jeśli zastanawiacie się, co takie ćwiczenie robi w zestawie na silny brzuch, już śpieszymy z wyjaśnieniem. Otóż stanie na jednej nodze generuje napięcie mięśniowe w całym ciele, po to, aby utrzymać równowagę. Podczas tego ruchu bardzo mocno pracują: mięsień skośny wewnętrzny brzucha oraz zewnętrzny, czworoboczny lędźwi, prosty brzucha.

Co ważne, nie należy się spieszyć z jego wykonaniem. Liczy się dokładność i prawidłowe napięcie mięśniowe. Należy pamiętać o tym, aby w czasie całego ruchu zachować proste plecy i nie „otwierać” bioder.

Liczba powtórzeń na stronę: 12 razy
Najlepiej wykonać minimum w 3 seriach.


Ćwiczenie 2.

cwiczenia-na-brzuch-z-kettlebells

Ćwiczenie przypomina odrobinę crossfitowy sit up. W leżeniu na plecach z ugiętymi nogami trzymajcie na zablokowanej ręce odważnik (nad barkiem). Wolnym ruchem z wydechem przejdźcie do siadu. Odważnik cały czas pozostawcie nad barkiem na ściągniętej łopatce (tak, aby zabezpieczyć staw przed urazem). Wolnym ruchem spinajcie mięśnie i ponownie rolujcie się do leżenia tyłem, nie tracąc przy tym napięcia mięśni brzucha.

Ruch wykonujecie po 5-8 powtórzeń na stronę. Najlepiej minimum w 3 seriach.


Ćwiczenie 3.

cwiczenia-na-brzuch-z-kettlebells

Przy tym ćwiczeniu należy zachować szczególną ostrożność. Zalecane jest ono osobom, które mają dłuższy staż treningowy. Pozycja startowa to leżenie na plecach z wyciągniętymi kończynami i odważnikiem za głową. Z wydechem unieście nogi oraz ramiona w górę wraz z odważnikiem („pozycja scyzoryka”) i wolno wróćcie do pozycji wyjściowej.

W tym ćwiczeniu należy zwrócić szczególną uwagę na odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Jeżeli czujecie zbyt duży dyskomfort, ból czy nie potraficie go utrzymać w pozycji neutralnej, to albo podłóżcie zrolowany ręcznik pod plecy albo wykonajcie to ćwiczenie, uginając nogi w kolanach. Osoby początkujące mogą wykonywać to ćwiczenie bez dodatkowego obciążenia. Do wersji z odważnikiem przejdźcie dopiero wtedy, kiedy jesteście w stanie wykonać to samo ćwiczenie prawidłowo technicznie z obciążeniem własnego ciała.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Szczotkując ciało na sucho, przyspieszamy samooczyszczanie się organizmu. W czasie szczotkowania wykonywany jest peeling, a z organizmu szybko zostają usunięte toksyny”

Ruby Rose: tylko ty wiesz, jaką osobą się urodziłaś i musisz być wolna, by być sobą

„Uwielbiam dzieci i to, co robię, to jest dla tych dzieci, co już chodzą po ziemi i dla tych, które przyjdą na świat. Ale sama nie chcę mieć dziecka. W jakim świecie miałoby żyć?” – mówi Monika Sadkowska, działaczka na rzecz klimatu i praw obywatelskich

„Moje porody były na tyle piękne, że gdy zaczynałam o nich opowiadać, otoczenie brało mnie za dziwoląga” – mówi Beata Meinguer, hipnodula

Zainteresują cię również:

Dlaczego warto zabrać całą rodzinę na rower? Oto kilka powodów

gettyimages.com

Ciężki plecak – jak pomóc dziecku?

Way of Blonde

„Potrzebuję treningu, żeby rozsądnie myśleć i wyładować nadmiar energii”. Way of Blonde o sile kobiecej motywacji

Jak mamy powinny dbać o kręgosłup?

Kręgosłup kocha siłownię, ale…

dziewczyna na krześle

Wydaje ci się, że masz krótszą nogę? Fizjoterapeutka podpowiada, co za tym stoi

A ty ile masz problemów na karku?

istockphoto.com

5 codziennych zagrożeń dla kręgosłupa

Nie garb się

Nie garb się! Jak skutecznie gimnastykować kręgosłup?

plecy

Jak dbać o kręgosłup, gdy ma się 20, 30, 40 lat?

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Proste plecy – pomoże ci w tym ćwiczenie na równowagę. Tancerka Polskiego Baletu Narodowego pokazuje, jak je poprawnie wykonać

Aktywne pośladki to recepta na problemy z kręgosłupem. Polecamy kilka ćwiczeń

Niemożność wypróżnienia do końca, uczucie pełności w pochwie, ból podczas stosunku – to objawy obniżenia się narządów rodnych. Jak tego uniknąć? Tłumaczy fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk

Ćwiczenia wszech czasów – wall ball shots

Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Ćwiczenia na piękne plecy. Sprawdź, co zrobić, jeśli codziennie spędzasz kilka godzin przy biurku

Jak rozpoznać przetrenowanie?

Zimnem czy ciepłem – jak pokonać częste dolegliwości?

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka

Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Trening na schodach

Bieganie po schodach – zwiększa kondycję i wydajność organizmu

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Kobieta trzyma w ręce miniaturę nienarodzonego dziecka

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

ucho kobiety

Jak odetkać ucho zatkane: woskowiną, katarem, wodą? Skuteczne domowe sposoby na zatkane ucho

paznokcie

Paznokcie mówią wiele o twoim zdrowiu. Sprawdź, jakie ostrzeżenia mogą ci wysyłać

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

dłonie

Drętwienie palców u rąk – skąd się bierze i co oznacza?

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

https://www.istockphoto.com

To, co wydalamy, wiele mówi o stanie naszego zdrowia. Sprawdź, co trzeba wiedzieć o… kupie

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.