Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Kickboxing znów w modzie

Kickboxing znów w modzie
Fot. Katarzyna Milewska
Jednym z obecnych trendów w świecie fitness są treningi oparte na sportach walki. Doskonałym tego przykładem jest kickboxing, który znowu wraca do łask.

Zastanawiasz się nad urozmaiceniem swoich treningów? Szukasz nowej zajawki? Wybierz się na zajęcia z kickboxingu. Co zyskasz? Naprawdę niezły wycisk, dzięki któremu wzrośnie twoja siła oraz zręczność i rozwinie się zmysł równowagi. Dobra wiadomość – spalisz przy tym morze kalorii.

Trening kickboxingu opiera się między innymi na wykonywaniu 2-, 3-minutowych serii ćwiczeń o wysokiej intensywności, takich jak wysokie wykopy czy uderzanie worka treningowego. Taka forma treningu przynosi mnóstwo korzyści. Jakich?

- Spalanie kalorii – podczas kickboxingu spalasz jest ponad 8 kcal na minutę,

- Poprawa koordynacji ruchowej – dzięki dynamiczności treningu bardzo mocno angażujesz układ nerwowo-mięśniowy, co korzystnie wpływa na równowagę oraz mobilność. Udowodniono, że kickboxing jest niezwykle skuteczną formą terapii ruchowej u pacjentów cierpiących na przykład na stwardnienie rozsiane.

- Rozładowanie stresu – trening w doskonały sposób redukuje napięcie i poprawia samopoczucie. Na dodatek intensywny trening sprawia, że organizm zaczyna produkować więcej endorfin, które znane są przecież jako hormony szczęścia.

Należy jednak pamiętać, że kickboxing naraża na pewnego rodzaju kontuzje, do których należą nadwyrężenia lub naciągnięcia w obrębie pleców, bioder, kolan oraz ramion. Dlatego istotne jest, żeby swoją przygodę z kickboxingiem rozpoczynać od mniejszej intensywności i stopniowo – krok po kroku – stawiać poprzeczkę coraz wyżej.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane artykuły

Krav Maga - sposób na twój trening

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Treningowy oddech

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze na blogu

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał