Przejdź do treści

Kickboxing znów w modzie

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Jednym z obecnych trendów w świecie fitness są treningi oparte na sportach walki. Doskonałym tego przykładem jest kickboxing, który znowu wraca do łask.

Zastanawiasz się nad urozmaiceniem swoich treningów? Szukasz nowej zajawki? Wybierz się na zajęcia z kickboxingu. Co zyskasz? Naprawdę niezły wycisk, dzięki któremu wzrośnie twoja siła oraz zręczność i rozwinie się zmysł równowagi. Dobra wiadomość – spalisz przy tym morze kalorii.

Trening kickboxingu opiera się między innymi na wykonywaniu 2-, 3-minutowych serii ćwiczeń o wysokiej intensywności, takich jak wysokie wykopy czy uderzanie worka treningowego. Taka forma treningu przynosi mnóstwo korzyści. Jakich?

– Spalanie kalorii – podczas kickboxingu spalasz jest ponad 8 kcal na minutę,

– Poprawa koordynacji ruchowej – dzięki dynamiczności treningu bardzo mocno angażujesz układ nerwowo-mięśniowy, co korzystnie wpływa na równowagę oraz mobilność. Udowodniono, że kickboxing jest niezwykle skuteczną formą terapii ruchowej u pacjentów cierpiących na przykład na stwardnienie rozsiane.

– Rozładowanie stresu – trening w doskonały sposób redukuje napięcie i poprawia samopoczucie. Na dodatek intensywny trening sprawia, że organizm zaczyna produkować więcej endorfin, które znane są przecież jako hormony szczęścia.

Należy jednak pamiętać, że kickboxing naraża na pewnego rodzaju kontuzje, do których należą nadwyrężenia lub naciągnięcia w obrębie pleców, bioder, kolan oraz ramion. Dlatego istotne jest, żeby swoją przygodę z kickboxingiem rozpoczynać od mniejszej intensywności i stopniowo – krok po kroku – stawiać poprzeczkę coraz wyżej.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!