Przejdź do treści

Kickboxing znów w modzie

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
uśmiechnięta dziewczyna
Pesymizm nie opłaca się. Podpowiadamy jak być optymistą!
Pierogi orkiszowe z kiszoną kapustą
Masz ochotę na pierogi? Spróbuj w zdrowszej wersji: orkiszowe z kiszoną kapustą
Kobieta siedząca z termoforem
„Zbyt dużo seksu, za mało soku z żurawiny”. Obalamy mity o zapaleniu pęcherza
„Żyję w ciągłym strachu” Jak przestać się bać? Pytamy psychologów
Marchewka to prawdziwy skarbiec zdrowia. Sprawdź, na co pozytywnie wpływa

Jednym z obecnych trendów w świecie fitness są treningi oparte na sportach walki. Doskonałym tego przykładem jest kickboxing, który znowu wraca do łask.

Zastanawiasz się nad urozmaiceniem swoich treningów? Szukasz nowej zajawki? Wybierz się na zajęcia z kickboxingu. Co zyskasz? Naprawdę niezły wycisk, dzięki któremu wzrośnie twoja siła oraz zręczność i rozwinie się zmysł równowagi. Dobra wiadomość – spalisz przy tym morze kalorii.

Trening kickboxingu opiera się między innymi na wykonywaniu 2-, 3-minutowych serii ćwiczeń o wysokiej intensywności, takich jak wysokie wykopy czy uderzanie worka treningowego. Taka forma treningu przynosi mnóstwo korzyści. Jakich?

– Spalanie kalorii – podczas kickboxingu spalasz jest ponad 8 kcal na minutę,

– Poprawa koordynacji ruchowej – dzięki dynamiczności treningu bardzo mocno angażujesz układ nerwowo-mięśniowy, co korzystnie wpływa na równowagę oraz mobilność. Udowodniono, że kickboxing jest niezwykle skuteczną formą terapii ruchowej u pacjentów cierpiących na przykład na stwardnienie rozsiane.

– Rozładowanie stresu – trening w doskonały sposób redukuje napięcie i poprawia samopoczucie. Na dodatek intensywny trening sprawia, że organizm zaczyna produkować więcej endorfin, które znane są przecież jako hormony szczęścia.

Należy jednak pamiętać, że kickboxing naraża na pewnego rodzaju kontuzje, do których należą nadwyrężenia lub naciągnięcia w obrębie pleców, bioder, kolan oraz ramion. Dlatego istotne jest, żeby swoją przygodę z kickboxingiem rozpoczynać od mniejszej intensywności i stopniowo – krok po kroku – stawiać poprzeczkę coraz wyżej.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

Zdrowy posiłek na stole

Odchudzanie a efekt jo-jo. O gubieniu kilogramów opowiada diabetolog prof. Leszek Czupryniak

dziewczyny z bielactwem

Bielactwo może być piękne! Zobacz galerię zwykłych, niezwykłych kobiet, które wyglądają jak dzieła sztuki

Kochaj siebie i skórę, w której się znajdujesz. Niesamowita galeria zdjęć osób z wyjątkowymi znamionami

Chcesz zacząć biegać? Oto 5 błędów, których powinnaś się wystrzegać

Kampania Yellow Meadow

Zachwycająca kampania polskiej marki. Yellow Meadow prezentuje kobiety w całkowicie naturalnej odsłonie. Zobacz najbardziej kobiece szlafroki i otulacze na świecie

5 ćwiczeń, które każdy biegacz musi znać

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Hello My Hero. „Jaram się swoim bielactwem, jak nowym tatuażem albo fryzurą” – Anna Natasza Górecka, dziewczyna ze srebrną rzęsą

Pasta do zębów – z fluorem czy bez?

Chcesz zacząć przygodę z jogą? Którą wybrać? Kasia Bem pisze o jej najważniejszych odmianach

Wystarczy, że stracisz 5 proc. masy ciała, a poprawisz stan swojego zdrowia. Zobacz, jakie korzyści płyną z odchudzania

Kobieta w saunie

Potrzebujesz relaksu, chwili odprężenia? Poznaj 6 korzyści z saunowania

kobieta myjąca twarz

Twoje czerwone policzki cię wykańczają? Zwróć uwagę na to, jak myjesz twarz. Dermatolog o pielęgnacji skóry wrażliwej i naczynkowej

Kobieta siedząca przy biurku

„Ile razy w ciągu tygodnia zakładasz szpilki lub obcisłe spodnie? To może być odpowiedź na to, dlaczego masz rozstępy, cellulit lub żylaki”. Rozmawiamy z dermatologiem o żylakach

Jak przygotować się na pierwszą wizytę na siłowni? Podpowiada trenerka personalna

Wstydzisz się pajączków na nogach? Dermatolog Joanna Sołtys radzi, jak możesz sobie pomóc

„Mówmy swoim córkom, że ciało jest dla nas źródłem przyjemności”. Dr Katarzyna Jasiewicz o ciałoterapii

Mięśnie brzucha mają swoje zasady

Ból mięśni – fakty i mity. Czy dieta może je zmniejszyć? Opowiada dr Lukasz Stelmaszczyk

Kobieta patrzy na swoją dłoń

Jak pozbyć się nawyku obgryzania paznokci? Rozmowa z kosmetolog Karoliną Czechowską

Różnorodność i piękno, czyli body positive w obiektywie. Zobacz galerię świetnych modelek promujących ciałopozytywność

Chcesz mieć mocne i zdrowe włosy? Oto niezbędne składniki

Body positive, czyli dlaczego nie musisz kochać swojego ciała, aby dobrze się w nim czuć?

„Cellulit nie oszczędza nawet szczupłych kobiet”. HZ kontra mity #15 Cellulit

Uśmiechnięta kobieta

„Sukces czystych zębów to w 70 proc. odpowiednia technika szczotkowania”. Dentysta Tomasz Kupryś mówi o profilaktyce jamy ustnej

7 powodów, dla których potrzebna jest higiena. Nie chodzi tylko o zdrową skórę i mniej zakażeń