Przejdź do treści

Kiedy na kardio?

Kiedy na kardio?
Wiosłowanie, fot. K.Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny
kobieta myśli leżąc w łóżku
Intuicja – wierzyć jej czy nie?
Mówią na ciebie „kobieta guma”, bo jesteś wygimnastykowana od dziecka? Skonsultuj się z fizjoterapeutą, to może być hipermobilność
„Przestań się smucić”, „weź się w garść” – takie słowa mogą zadziałać odwrotnie. Czego nie mówić osobie z depresją? Tłumaczy psycholog Katarzyna Binkiewicz
mama i dziecko
Przełom w leczeniu depresji poporodowej. FDA zatwierdziła nowy lek. Szybki, skuteczny, ale bardzo drogi

Rano czy wieczorem? Po treningu siłowym czy na czczo? Idealna pora dnia na kardio nie dla każdego jest taka sama!

Kiedy na kardio? To pytanie wciąż wzbudza wiele kontrowersji. Każdy z nas jest inny, inaczej reaguje na dany wysiłek. Podobnie jest z kardio.

Najlepsza pora na ćwiczenia kardio (dotyczy to każdego rodzaju treningu) to czas, kiedy macie energię, czujecie się wypoczęci, macie motywację, która sprawia, że trening nie jest dla was karą, tylko przyjemnością. To, o jakiej porze trenujecie, często jest uzależnione od planu dnia, życia zawodowego, rodzinnego. Znajdźcie taką chwilę, w której będziecie czuli się dobrze. Trening zróbcie bez pośpiechu i stresu. 

Doświadczeni zawodnicy sportów sylwetkowych uważają, że trening kardio wykonywany na czczo daje najlepsze rezultaty. Jednak minusem takiego trenowania jest zwiększone ryzyko utraty tkanki mięśniowej oraz „senny organizm”. On też musi się obudzić i nabrać energii. Jednak z drugiej strony w godzinach porannych dochodzi do szybszego uwalniania komórek tłuszczowych. To z nich wówczas czerpiecie energię do treningu. Poza tym poranne kardio zapewnia pozytywną energię na cały dzień i ułatwia zrealizowanie zamierzonych celów. Wieczorne treningi łatwiej odpuścić po wyczerpującym dniu.

Musicie jednak pamiętać, że to nie pora dnia jest wykładnią sukcesu. Najważniejsze jest odpowiednie żywienie. Poranne treningi na czczo mogą być przydatnym bodźcem, kiedy przez cały dzień pilnujemy tego, co jemy.

A co jeżeli w jednej sesji treningowej mamy do wykonania trening kardio i ciężary? Od czego zacząć?

W tej odpowiedzi posłużymy się badaniami, które zostały przeprowadzone na University of Victoria. Dowiodły one, że intensywny wysiłek kardio obniża efektywność treningu siłowego nawet do ośmiu godzin po treningu. Dlatego jeżeli macie czas, zalecamy rozdzielenie tych sesji treningowych. Będziecie wówczas wypoczęci i z większym zaangażowaniem podejdziecie do wykonania zadania. Jeśli jest to niemożliwe, a zależy wam na wysmukleniu sylwetki lub rozbudowie muskulatury, to pierwszeństwo powinny mieć ćwiczenia z obciążeniem. 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

Czy owoce faktycznie tuczą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Stres powoduje nadwagę!

Stres powoduje nadwagę!

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?

Domowy trening biegacza

Ćwiczenia na pośladki w ciąży

Trening na lunch

Błędy interwałowe

Trening do biegów z przeszkodami, część druga

Kontuzje rodzą się z bezmyślności

Jak wykorzystać kółka gimnastyczne?

Trening z gumą fitness – warto!