Przejdź do treści

Kobieta guma

Kobieta guma
Ćwiczenia z bosu i gumą fitness/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne?
Meghan Markle jest w ciąży. Poinformował Pałac Kensington
Marta Frej dla Hello Zdrowie!
smutna kobieta
Czy kobiecy gniew może być zdrowy?
trójka niemowlaków na łóżku
Mama trojaczek zawiedziona swoim poporodowym brzuchem

Aby cieszyć się efektami treningu i móc podnosić poprzeczkę, musisz stale zaskakiwać ciało nowymi bodźcami treningowymi. Powtarzanie wciąż tych samych zestawów ćwiczeń działa na krótką metę. Chyba że wezwiesz posiłki. Co powiesz na bosu i gumę fitness?

Bosu – sprzęt doskonały. Odpowiednio wykorzystany może służyć zarówno spalaniu tkanki tłuszczowej, jak i wzmocnieniu mięśni głębokich. Możesz ćwiczyć na obu stronach, wykonując ćwiczenia w dowolnych pozycjach. Z kolei taśmy, tubingi i gumy fitness to wspaniałe urozmaicenie i pomoc podczas treningu. Czasem może zastąpić sztangę i hantle, bo ćwiczysz z nią oporowo. Guma do ćwiczeń pozwala poprawić siłę, szybkość i elastyczność różnych partii mięśni. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość zastosowania odpowiedniej gumy przy ćwiczeniach praktycznie wszystkich części ciała. Jedno jest pewne – połączenie ich może przynieść spektakularne efekty.

Wiosłowanie na bosu

Stań na wypukłej części bosu w połowie długości gumy i ustaw stopy na szerokość bioder. Złap końce gumy i ją skrzyżuj. Przenieś biodra do tyłu, jak do pozycji półprzysiadu, pochyl ciało do przodu i wyprostuj plecy. Zacznij przyciągać do korpusu wyprostowane ramiona, zwracając uwagę, by łokcie prowadzić blisko ciała. Ćwiczenie wykonuj 20 sekund (lub zrób 10-15 powtórzeń).

Wykrok z wyciskaniem

Ustaw się tyłem do bosu. Jedną nogą stań na gumie, drugą postaw na bosu. Złap gumę prawą ręką i pilnuj, by łokieć znalazł się blisko tułowia. Ustaw ciało w pozycji do wykroku. Wykonaj wykrok, pilnując, by podczas ćwiczenia nogi uginały się w kolanie pod kątem 90 stopni. Unosząc się, wyprostuj prawą rękę i wypchnij ją w górę nad głowę. Wykonuj wykrok z wyciskaniem przez 20 sekund (lub jeśli wolisz, wykonaj 1-15 powtórzeń), a następnie zmień stronę.

Rozpiętki z gumą

Stań jedną nogą na wypukłą część bosu (druga jest uniesiona w górę). Złap gumę za oba końce. Następnie przenieś ciężar ciała na prawą nogę, robiąc wypad w bok (druga noga zostaje na bosu) i rozciągnij maksymalnie gumę. Powtórz ruch w drugą stronę. Ćwiczenie wykonuj 20 sekund (lub zrób 10-15 powtórzeń na każdą stronę).

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!