Przejdź do treści

Kobieta guma

Kobieta guma
Ćwiczenia z bosu i gumą fitness/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dziewczyna hamak
5 patentów na wiosenne przemęczenie. Sprawdź, jak ustrzec się przed kacem po zimie
Zdrowy posiłek na stole
Odchudzanie a efekt jo-jo. O gubieniu kilogramów opowiada diabetolog prof. Leszek Czupryniak
Pomysł na małże
Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina
Kobieta siedzi na podłodze i je
Znów spóźnia ci się okres? Trenujesz? Odchudzasz się? Poznaj możliwe przyczyny zaburzonego cyklu miesiączkowego
10 sposobów na to, by nie zwariować. Radzi Kasia Bem

Aby cieszyć się efektami treningu i móc podnosić poprzeczkę, musisz stale zaskakiwać ciało nowymi bodźcami treningowymi. Powtarzanie wciąż tych samych zestawów ćwiczeń działa na krótką metę. Chyba że wezwiesz posiłki. Co powiesz na bosu i gumę fitness?

Bosu – sprzęt doskonały. Odpowiednio wykorzystany może służyć zarówno spalaniu tkanki tłuszczowej, jak i wzmocnieniu mięśni głębokich. Możesz ćwiczyć na obu stronach, wykonując ćwiczenia w dowolnych pozycjach. Z kolei taśmy, tubingi i gumy fitness to wspaniałe urozmaicenie i pomoc podczas treningu. Czasem może zastąpić sztangę i hantle, bo ćwiczysz z nią oporowo. Guma do ćwiczeń pozwala poprawić siłę, szybkość i elastyczność różnych partii mięśni. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość zastosowania odpowiedniej gumy przy ćwiczeniach praktycznie wszystkich części ciała. Jedno jest pewne – połączenie ich może przynieść spektakularne efekty.

Wiosłowanie na bosu

Stań na wypukłej części bosu w połowie długości gumy i ustaw stopy na szerokość bioder. Złap końce gumy i ją skrzyżuj. Przenieś biodra do tyłu, jak do pozycji półprzysiadu, pochyl ciało do przodu i wyprostuj plecy. Zacznij przyciągać do korpusu wyprostowane ramiona, zwracając uwagę, by łokcie prowadzić blisko ciała. Ćwiczenie wykonuj 20 sekund (lub zrób 10-15 powtórzeń).

Wykrok z wyciskaniem

Ustaw się tyłem do bosu. Jedną nogą stań na gumie, drugą postaw na bosu. Złap gumę prawą ręką i pilnuj, by łokieć znalazł się blisko tułowia. Ustaw ciało w pozycji do wykroku. Wykonaj wykrok, pilnując, by podczas ćwiczenia nogi uginały się w kolanie pod kątem 90 stopni. Unosząc się, wyprostuj prawą rękę i wypchnij ją w górę nad głowę. Wykonuj wykrok z wyciskaniem przez 20 sekund (lub jeśli wolisz, wykonaj 1-15 powtórzeń), a następnie zmień stronę.

Rozpiętki z gumą

Stań jedną nogą na wypukłą część bosu (druga jest uniesiona w górę). Złap gumę za oba końce. Następnie przenieś ciężar ciała na prawą nogę, robiąc wypad w bok (druga noga zostaje na bosu) i rozciągnij maksymalnie gumę. Powtórz ruch w drugą stronę. Ćwiczenie wykonuj 20 sekund (lub zrób 10-15 powtórzeń na każdą stronę).

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

Jak ćwiczyć mięśnie brzucha w ciąży?

„Wiele kobiet zaczyna trenować, rzucając się na głęboką wodę. Ich psychika nie jest na to przygotowana”.

„Wiele kobiet zaczyna trenować, rzucając się na głęboką wodę. Ich psychika nie jest na to przygotowana”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką o kontuzjach

Chcesz zacząć biegać? Oto 5 błędów, których powinnaś się wystrzegać

Najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

5 ćwiczeń na poprawę krążenia

Fit na dzień dobry

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Dziewczyno, trenuj boks! W czym ta sztuka walki na pięści jest dobra i jak zacząć, tłumaczy instruktor boksu Dariusz Sęk

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze?

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Hipokinezja - Kobieta leżąca na kanapie z laptopem.

Hipokinezja – jakie są przyczyny i skutki zjawiska? Leczenie długotrwałej bezczynności ruchowej

Jak przygotować się na pierwszą wizytę na siłowni? Podpowiada trenerka personalna

Ola Lendzion

„Niektóre mięśnie odkryjemy na nowo, jakby po raz pierwszy w życiu.” Rozmawiamy z instruktorką jogi Olą Ledzion

Młoda kobieta w ciąży siedzi na piłce do ćwiczeń i wyciąga się w górę.

Ćwiczenia fizyczne, które można bezpiecznie wykonywać w ciąży. Dlaczego wskazana jest lekka aktywność?

Maciej Grumczyk trener

Odchudzam się! Cardio czy trening siłowy? Rozmowa z trenerem personalnym Maćkiem Gmurczykiem

Dziewczynka w bluzce w paski ćwiczy wymowę z panią logopedą w żółtej bluzce, która pokazuje jej, jak nelży układać policzki do prawidłowej wymowy.

Ćwiczenia dla dzieci – logopedyczne zabawy od pierwszych lat życia. Jak wspomagają rozwój dzieci?

Kobieta w krótkiej bluzce z blizną na brzuchu trzyma po lewej stronie maleńkie dziecko w pieluszce.

Ćwiczenia po cesarce na brzuch, ręce i kręgosłup – kiedy można wykonywać?

Kobieta w rudych włosach stoi oparta o piłkę i ćwiczy w półprzysiadzie. Pomaga jej trener.

Ćwiczenia po porodzie – kiedy zacząć i jakie wybrać, aby wrócić do formy sprzed ciąży?

ćwiczenia

Dlaczego warto ćwiczyć w domu? Jakie ćwiczenia ze sprzętem i bez pomogą osiągnąć piękną sylwetkę?

ćwiczenia

Stretching, czyli ćwiczenia rozciągające dla początkujących i dzieci

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

ludzie na bieżni na siłowni

„Wielu ludzi robi listę z celami tylko po to, aby mieć poczucie zmiany w swoim życiu”. Psycholog o postanowieniach noworocznych

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

ćwiczenia

Ćwiczenia relaksacyjne – sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

ćwiczenia

Na czym polega sekret ćwiczeń odchudzających? Jakie ćwiczenia wykonywać, aby osiągnąć zamierzony efekt?