Przejdź do treści

Koktajl warzywny sposobem na szczupłą sylwetkę?

Koktajl warzywny sposobem na szczupłą sylwetkę?
Koktajl warzywny, fot. Shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kobieta myje twarz
Seks dobry na wszystko, nawet na trądzik? HZ kontra mity #10 Trądzik
Kobieta dekoruje pierniki
8 sposobów na spędzenie świąt bez wyrzutów sumienia
Dobra wiadomość dla chorych na rdzeniowy zanik mięśni – lek na SMA będzie refundowany w Polsce
stół świąteczny
Racjonalne podejście do jedzenia podczas świąt. Dietetyk radzi, jak znaleźć złoty środek
Magiczne portrety chorych dzieci w szpitalach. Zobacz zdjęcia z projektu „Heart Project”

Modelki i znane aktorki często na śniadanie wybierają koktajl warzywny lub warzywno-owocowy. I słusznie, jest to duża dawka witamin. Zaserwowana z rana doda ci energii i siły.

Koktajl warzywny Rosie Huntington-Whiteley

Weźmy taką Rosie Huntington-Whiteley. Chyba już wszyscy paparazzi sfotografowali ją rankiem z kubkiem zielonego koktajlu warzywnego. Zwykle idzie z nim w kierunku siłowni. Bo akurat ona rozumie, że siłownia jest wielkim przyjacielem kobiecej sylwetki i, jak widzicie, nie ma nic wspólnego z „przerośniętymi” mięśniami. Rosie wrzuca do miksera ogórka, jarmuż, pietruszkę i chlorellę. To ostatnie trudne słowo to taka alga bogata w witaminy z grupy B oraz aminokwasy. Podobno doskonale wpływa na cerę i włosy.

Koktajl warzywny według Mirandy Kerr

Podobną metodę stosuje także Miranda Kerr. Modelka zaczyna jednak od szklanki ciepłej wody z cytryną. Potwierdzam. Doskonały pomysł dla każdego na przyśpieszenie metabolizmu z rana, poprawę odporności oraz oczyszczenie organizmu. Modelka miksuje wodę ze świeżego kokosa, zimne mleko kokosowe, jagody acai (świetne źródło antyoksydantów), jagody goi (uznane za najzdrowsze owoce świata – zawierają aż 18 rodzajów różnych aminokwasów), spirulina (to inny rodzaj alg), proszek kakaowy, nasiona chia (świetne paliwo dla organizmu, bogate w błonnik nasiona spowalniają przemianę wielocukrów w cukry proste, które to z kolei winne są często znienawidzonym oponkom). Od tak skomponowanego koktajlu Miranda zaczyna dzień. Moim zdaniem jest to świetna propozycja dla osób, które rano trenują. Wiele osób zadaje mi pytanie, co jeść rano przed treningiem, żeby nie ćwiczyć z pełnym żołądkiem. Oto moja odpowiedź! Ale pełnowartościowe śniadanie, choćby i drugie, cały czas was obowiązuje!

Koktajl warzywny według Gwyneth Paltrow

Oprócz ciepłej wody z cytryną oraz herbaty ziołowej Gwyneth Paltrow stawia na warzywne zupy i koktajle. Jej cudowny składnik to burak. Aktorka łączy go z marchewką, jabłkiem, połową cytryny oraz kawałkiem startego imbiru. Próbowałam – pycha! Zdecydowanie polecam koktajle z burakiem w roli głównej. Zwłaszcza tym, którzy żyją aktywnie. Dlaczego? Ponieważ naturalnie występujący w organizmie tlenek azotu (NO) jest regulatorem szeregu funkcji fizjologicznych, które mogą mieć wpływ na wydajność ćwiczeń.

Czy jedzenie samych buraków może wspomóc wydolność? Na to pytanie starali się odpowiedzieć naukowcy z Zakładu Żywienia i Dietetyki z Uniwersytetu w St. Luis. Uczestnikom eksperymentu podawali pieczonego buraka i żurawinę przed rozpoczęciem 5 km próby biegowej. Test wykazał  5% wzrostu prędkości biegu na końcowym odcinku tylko w grupie spożywającej pieczonego buraka.

Oprócz poprawy wyników, warto częściej sięgać po buraki, bo znajdują się w ścisłej czołówce warzyw pod względem właściwości antyoksydacyjnych. Są źródłem dobroczynnych polifenoli: kwasu ferulowego i rezweratrolu.

Koktajl warzywny – uzupełnienie diety

Koktajle warzywne są świetnym dodatkiem do codziennej diety. I to nie tylko w przypadku sportowców i osób aktywnych. Polecam je wszystkim. Ostrzegam jednak przed stosowaniem diet koktajlowych. Warzywny koktajl to przekąska – nie pełnowartościowy posiłek. Dieta oparta wyłącznie na koktajlach gwarantuje efekt jo-jo.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Tych rzeczy nie jedz przed randką!

Dieta dr Dąbrowskiej – wady i zalety

Dziewczyna tańczu podczas zajęć fitness

Wskaźnik BMR. Przy odchudzaniu niezbędny

Przepis na fit omlet z bananem – śniadanie mistrzów

Pizza, frytki i pierogi w wersji dietetycznej? To możliwe!

kobieta, mająca ból brzucha

Zapalenie żołądka – dieta przy uszkodzeniach błony śluzowej

Czego nie jeść, by mieć dobry seks?

Dziecko jedzące czekoladę

Jak świadomie zmienić nawyki żywieniowe dziecka? Psycholog wyjaśnia

5 sposobów na pogorszenie własnej odporności na jesień

zdrowa dieta

Dieta na wzmocnienie odporności – jaka jest najlepsza?

Kobieta trzyma się za brzuch z powodu bólu brzucha

Skąd się bierze ból żołądka po jedzeniu i jak mu zapobiegać?

Co jeść, gdy masz łuszczycę

Łuszczyca – 10 produktów, które warto jeść, gdy chorujesz