Przejdź do treści

Kontroluj cukier

Kontroluj cukier
Zbyt gwałtowne i duże skoki cukru po posiłku mogą prowadzić do cukrzycy. Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Efektywne kardio – czyli co?
Kolory migreny. Jakie światło zmniejsza ból głowy?
Zimnem czy ciepłem – jak pokonać częste dolegliwości?
Chcesz obniżyć poziom złego cholesterolu? Pokochaj białe owoce i warzywa!
kot w kuchni
10 rzeczy, których lepiej pozbyć się z kuchni

Zbyt gwałtowne i duże skoki cukru po posiłku mogą prowadzić do cukrzycy. Czy da się tego uniknąć? Są produkty, które pomagają utrzymać prawidłowy poziom glukozy we krwi i jednocześnie zmniejszają ryzyko wystąpienia tej podstępnej choroby. Sprawdźcie, co warto codziennie wrzucać na talerz.

Są produkty, które mogą chronić przed cukrzycą lub zmniejszać u diabetyków poziom cukru. W połączeniu z odpowiednią dietą i aktywnością fizyczną dają niemal 100-procentową ochronę przed tą podstępną chorobą. Z kolei jeśli jemy produkty z wysokim indeksem glikemicznym, jak np. białe pieczywo czy makaron, a po posiłkach leżymy odłogiem, to gwałtowane skoki cukru mamy jak w banku.

Jeśli dbacie o odpowiednią dietę, to koniecznie regularnie sięgajcie po te produkty, które pomagają w utrzymaniu prawidłowego poziomu cukru we krwi:

Imbir ma właściwości obniżające poziom cukru u osób z cukrzycą typu 2 – dowiodły badania irańskich naukowców z Uniwersytetu w Yazd. Uczeni przypuszczają, że imbir hamuje działanie fosfolyrazy – enzymu, który ma wpływ na wzrost poziomu cukru.

Kawa z cynamonem – smaczna i zdrowa, bo jak dowodzą ostatnie doniesienia zarówno kawa, jak i cynamon, zmniejszają ryzyko zachorowania na cukrzycę i poprawiają wyniki poziomu cukru we krwi.

Owsianka – zwiera sporo błonnika. Powoli rozkłada się w organizmie, dzięki czemu nie powoduje gwałtownych skoków cukru. Oczywiście pod warunkiem, że jej nie dosładzamy.

Brokuły i szpinak – zielone warzywa bez skrobi, z małą zawartością węglowodanów, są idealne dla osób z cukrzycą. W przypadku zdrowych osób zmniejszają ryzyko zachorowania. Sulforafan zawarty w brokułach wzmacnia również naczynia i serce u osób z cukrzycą (badania z University of Warwick).

Gorzka czekolada – jak się okazuje słodkości również mogą sprzyjać obniżaniu poziomu cukru we krwi. Wcale nie trzeba sobie wszystkiego odmawiać. Badania pokazują, że składniki czekolady zmniejszają insulinooporność (to obniżona wrażliwość tkanek i narządów na insulinę przyczynia się do cukrzycy typu 2 i cukrzycy w ciąży). Zawarte w czekoladzie flawonoidy pomagają obniżyć ciśnienie krwi u nadciśnieniowców oraz zmniejszyć poziom złego cholesterolu (badania z Harvardu). Wystarczy zjadać jedną kostkę gorzkiej czekolady dziennie.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi dietetyczka Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Zainteresują cię również:

gettyimages.com

Czujesz się zmęczona, masz ciągle ochotę na słodycze, jesteś rozdrażniona… To mogą być objawy insulinooporności

dieta pcos

Jaka powinna być dieta przy PCOS? Objaśnia dietetyczka z profilu „Niekoniecznie dietetycznie”

5 sygnałów, że należy zbadać cukier we krwi

lewandowska

„Jeżeli ktoś twierdzi, że się wyleczył z Hashimoto, bo zmienił coś w diecie, to jest to tylko dowód anegdotyczny” – mówi Agata Lewandowska, dietetyk i autorka książki „Hashimoto. Dieta i styl życia w chorobie”

insulinooporność

5 faktów o insulinooporności, które powinnaś znać

pms

„O PMS lubi się żartować, bo to przecież tylko gorsze dni kobiety. Tymczasem u podłoża PMS leży nierównowaga hormonalna”. Jak na nią wpłynąć, tłumaczy dietetyczka i naturopatka Monika Skuza

Istockphoto.com

Nieoczywiste momenty, w których może nam spaść cukier. Nie chodzi tylko o alkohol

Dwie dziewczyny trzymają arbuzy przy twarzy

Wiesz, czego nie powinnaś jeść, jeśli jesteś uczulona na trawy? O alergiach krzyżowych pisze lekarka Joanna Jamroz-Brzeska

Kawa i cukrzyca – przyjaciele czy wrogowie?

„Jesteśmy w światowej czołówce, jeśli chodzi o spożywanie cukru. Jesteśmy jedną z najszybciej tyjących narodowości na świecie!” – mówi Agnieszka Wiśniewska, założycielka Fundacji Szczęśliwi Bez Cukru

Twoja przyjaciółka właśnie przyznała się, że ma cukrzycę? Oto, co możesz zrobić

insulinoopornosc warzywa

Koleżanka mówi ci, że ma insulinooporność. Jak możesz jej pomóc?

„W dniu swoich urodzin dowiedziałam się, że mam cukrzycę. Dostałam przepiękny prezent w postaci skierowania do natychmiastowego stawienia się w szpitalu” – mówi Sandra Kaczmarska, młoda diabetyczka typu 1

5 zaskakujących sposobów, by uniknąć cukrzycy

Zdrowe pary na talerzu. Zobacz, co korzystnie jest łączyć w swoim menu

kosz warzyw

„Ruszaj się tak, jak robiły to nasze babcie”. O czym należy pamiętać przy insulinooporności, pisze dietetyk Kamila Urbaniak

Słabe paznokcie. Jak sobie pomóc dietą?

Chcesz mieć piękne włosy? Zmień dietę!

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Kobieta w ciąży podczas badania krzywej cukrowej.

Krzywa cukrowa i jej znaczenie podczas ciąży

Gdy jelita stają się leniwe. Jak je rozruszać, by poczuć się dobrze?

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

jedzenie w torebkach

Co każdy dietetyk chciałby, żebyś wiedziała o zdrowym odżywianiu

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal. Jak się przygotować?