Przejdź do treści

Krav Maga – sposób na twój trening

Krav Maga - sposób na twój trening
Krav Maga/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
5 ćwiczeń na wzmocnienie kręgosłupa
Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią
karmienie piersią
Urządzenie do karmienia piersią dla ojców. To nowatorska koncepcja japońskiej firmy
Kobiety na zajęciach fitness
Kiedy zajęcia fitness mogą być niebezpieczne? O tym, jaki trening będzie najlepszy na start, pozmawialiśmy z fizjoterapeutką i trenerem personalnym
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Gosia Włodarczyk
„Presja, by jak najszybciej wrócić do formy, jest dla kobiet krzywdząca. Ciału trzeba dać czas na regenerację”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką Gosią Włodarczyk

Sposoby na rozładowanie stresu? Jest ich wiele. Jednym z najlepszych są sztuki i sporty walki. Po stresującym dniu wchodzicie na salę, ubieracie rękawice i zaczynacie wymianę ciosów na worek. Czy działa? Sprawdźcie sami.

Sztuki walki to świetny sposób na codzienną aktywność fizyczną lub jej uzupełnienie. Niezależnie od tego, ile macie lat. Dlaczego warto spróbować? Bo to nie tylko same uderzenia, kopnięcia czy praca w parterze, ale także wykonywanie dużej ilości ćwiczeń z obciążeniem własnego ciała. Wszystko po to, aby być silnym i sprawnym, ale i w świetnej formie. To także doskonały sposób na to, by popracować nad siłą ramion i nóg, a przy okazji wzmocnić swój „core”.

Nie wiesz, na co się zdecydować? Wypróbuj Krav Maga. Jest to Izraelski system samoobrony i walki wręcz, który bazuje na podstawowych obronnych odruchach człowieka, a jego głównym celem jest pozbawienie napastnika zdolności do dalszej walki. Źle ci się kojarzy? Niepotrzebnie. Nikt nie stosuje na zajęciach mocnych ciosów, które mogą zrobić krzywdę, a Krav Maga cieszy się takim samym powodzeniem u kobiet, jak i mężczyzn.

Poza tym Krav Maga ma swoje zasady, których instruktorzy uczą na każdych zajęciach. To one  odróżniają ją od innych stylów walki. Na treningach rzadko spotyka się napakowanych, łysych panów. Wręcz odwrotnie, na zajęcia uczęszczają często osoby nawet po 50. roku życia lub młodzież, która chce poczuć się bezpieczniej i wiedzieć, jak reagować w kryzysowych sytuacjach.

Zasady Krav Maga:

I zasada: Unikaj miejsc i sytuacji niebezpiecznych.

II zasada: Jeżeli znajdziesz się w niebezpiecznym miejscu lub sytuacji, oddal się z tego miejsca jak najszybciej.

III zasada: Jeżeli znajdziesz się w niebezpiecznym miejscu lub sytuacji i nie możesz się oddalić, to walcz, używając wszelkich dostępnych przedmiotów, które mogą ci pomóc.

IV zasada: Jeżeli znalazłeś się w niebezpiecznym miejscu lub sytuacji, nie możesz się oddalić i w zasięgu nie ma żadnych przedmiotów, które można by było w walce wykorzystać, to walcz w sposób maksymalny, nie stawiając sobie żadnych ograniczeń.

Wiele osób uważa, że aby być dobrym w sztukach walki, trzeba trenować latami. Jednak z doświadczenia i obserwacji wiem, że systematyczna i sumienna roczna praca na treningach Krav Maga daje pewność siebie oraz wiedzę i umiejętności techniczne, które można wykorzystać w alarmowych sytuacjach.

Kolejną zaletą takich treningów jest usprawnienie ciała, silniejsze stawy i mięśnie, obniżenie ciśnienia tętniczego, zmniejszenie wagi ciała, więcej energii oraz większy spokój wewnętrzny i opanowanie w ciągu dnia.

Kida!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

Zainteresują cię również:

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

Czy owoce faktycznie tuczą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Stres powoduje nadwagę!

Stres powoduje nadwagę!

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?

Domowy trening biegacza

Ćwiczenia na pośladki w ciąży

Trening na lunch

Błędy interwałowe

Trening do biegów z przeszkodami, część druga

Kontuzje rodzą się z bezmyślności

Jak wykorzystać kółka gimnastyczne?