Przejdź do treści

Krav Maga – sposób na twój trening

Krav Maga - sposób na twój trening
Krav Maga/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Agnieszka Hyży
Agnieszka Hyży: nie oszukujmy siebie i całego świata słodkimi historyjkami jak z reklamy o pięknym bobasku
Joanna Kurowska o żałobie i wsparciu terapeutycznym. „To żaden wstyd, gdy człowiek szuka pomocy”
Meghan Markle i książe Harry
Meghan Markle podróżuje samolotem. Nasz ekspert odpowiada, czy latanie jest bezpieczne dla ciąży?
Główny Inspektor Sanitarny: teorie przeciwników szczepień to szarlataneria
Anja Rubik przekazuje 1000 książek „#SEXEDPL” do polskich szkół

Sposoby na rozładowanie stresu? Jest ich wiele. Jednym z najlepszych są sztuki i sporty walki. Po stresującym dniu wchodzicie na salę, ubieracie rękawice i zaczynacie wymianę ciosów na worek. Czy działa? Sprawdźcie sami.

Sztuki walki to świetny sposób na codzienną aktywność fizyczną lub jej uzupełnienie. Niezależnie od tego, ile macie lat. Dlaczego warto spróbować? Bo to nie tylko same uderzenia, kopnięcia czy praca w parterze, ale także wykonywanie dużej ilości ćwiczeń z obciążeniem własnego ciała. Wszystko po to, aby być silnym i sprawnym, ale i w świetnej formie. To także doskonały sposób na to, by popracować nad siłą ramion i nóg, a przy okazji wzmocnić swój „core”.

Nie wiesz, na co się zdecydować? Wypróbuj Krav Maga. Jest to Izraelski system samoobrony i walki wręcz, który bazuje na podstawowych obronnych odruchach człowieka, a jego głównym celem jest pozbawienie napastnika zdolności do dalszej walki. Źle ci się kojarzy? Niepotrzebnie. Nikt nie stosuje na zajęciach mocnych ciosów, które mogą zrobić krzywdę, a Krav Maga cieszy się takim samym powodzeniem u kobiet, jak i mężczyzn.

Poza tym Krav Maga ma swoje zasady, których instruktorzy uczą na każdych zajęciach. To one  odróżniają ją od innych stylów walki. Na treningach rzadko spotyka się napakowanych, łysych panów. Wręcz odwrotnie, na zajęcia uczęszczają często osoby nawet po 50. roku życia lub młodzież, która chce poczuć się bezpieczniej i wiedzieć, jak reagować w kryzysowych sytuacjach.

Zasady Krav Maga:

I zasada: Unikaj miejsc i sytuacji niebezpiecznych.

II zasada: Jeżeli znajdziesz się w niebezpiecznym miejscu lub sytuacji, oddal się z tego miejsca jak najszybciej.

III zasada: Jeżeli znajdziesz się w niebezpiecznym miejscu lub sytuacji i nie możesz się oddalić, to walcz, używając wszelkich dostępnych przedmiotów, które mogą ci pomóc.

IV zasada: Jeżeli znalazłeś się w niebezpiecznym miejscu lub sytuacji, nie możesz się oddalić i w zasięgu nie ma żadnych przedmiotów, które można by było w walce wykorzystać, to walcz w sposób maksymalny, nie stawiając sobie żadnych ograniczeń.

Wiele osób uważa, że aby być dobrym w sztukach walki, trzeba trenować latami. Jednak z doświadczenia i obserwacji wiem, że systematyczna i sumienna roczna praca na treningach Krav Maga daje pewność siebie oraz wiedzę i umiejętności techniczne, które można wykorzystać w alarmowych sytuacjach.

Kolejną zaletą takich treningów jest usprawnienie ciała, silniejsze stawy i mięśnie, obniżenie ciśnienia tętniczego, zmniejszenie wagi ciała, więcej energii oraz większy spokój wewnętrzny i opanowanie w ciągu dnia.

Kida!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Domowy trening z kettlebells

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Trening na drabince koordynacyjnej