Przejdź do treści

Który Bond Cię kręci?

Który Bond Cię kręci?
Boski Daniel nawet w garniturze wygląda ok. Zdjęcie: mat. prasowe
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dziewczynka w różowymswetrze siedzi na podłodze w przedszkolu i bawi się klockami
Smog – oczyszczacze powietrza w poznańskich żłobkach
Mrożone jeżyny i maliny
Mrożonki – co można mrozić, a czego lepiej nie
Położna trzyma rękę na brzuchu ciężarnej kobiety
Nowe standardy opieki okołoporodowej już od stycznia
Czy odchudzanie do świąt ma sens? Dietetyk odpowiada
mierzenie obwodu brzucha
RFM – nowy sposób pomiaru tkanki tłuszczowej

Dla mnie Daniel Craig jest ok.

Dlaczego? To proste – bo ma najfajniejszą klatę. Jego poprzednicy to trochę wymoczki jak na agenta po intensywnym treningu, który musi sobie radzić z całym złem tego świata i robić rzeczy, o których inni mogą tylko marzyć. Ale może po prostu poprzednicy byli leniwi? Bo trening najnowszego Bonda to nie przelewki, a w dodatku łączy się z całkiem ostrą dietą (oczywiście jak na mężczyznę, dla kobiet taka dieta to pikuś). Trzy posiłki dziennie, dwie przekąski. Żadnych prostych cukrów po 14.00, żadnych węglowodanów po 17.00. Do tego shake proteinowy (najlepiej po treningu, bo jest dobrym budulcem dla mięśni). Przepisy na takie shake’i podam na końcu.

Zacznijmy więc od diety

śniadanie:

dwa jajka gotowane w koszulkach (albo po prostu na twardo), dwa pełnoziarniste tosty

przekąska:

shake lub owoce i np. orzechy

obiad:

ryba lub chude mięso (gotowane, grillowane) plus pieczony ziemniak albo garstka ryżu (garstka po ugotowaniu!)

przekąska:

shake lub jogurt i orzechy

kolacja:

mięso lub ryba (gotowane, grillowane) plus zielone warzywa – sałata, szpinak, brokuły

W tygodniu – zero alkoholu, ale w weekendy Daniel pozwala sobie na odrobinę szaleństwa. Zarówno jeśli chodzi o drinki, jak i jedzenie. Nie dajmy się zwariować! Nieszczęśliwy i wygłodzony na pewno nie prezentowałby się dobrze jako sybaryta Bond na ekranie.

Ok, mamy dietę. Banalna, prawda? A jak pięknie odsłania mięśnie, o tak:

Daniel aka James Bond. Zdjęcia: mat. prasowe

Treningi

Trzy, cztery razy w tygodniu, oparte o ćwiczenia circuit. Co to takiego? To tzw. trening obwodowy, połączenie ćwiczeń cardio i siłowych. Najczęściej wykonywane w seriach, naprzemiennie, w dość szybkim tempie, z bardzo krótkimi przerwami pomiędzy ćwiczeniami. Na zwykłym fitnessie na ogół polega to na tym, że ćwiczenia na stepie (lub np. na skakance) przeplatają się z pompkami, machaniem hantlami i sztangą, sqatami. W przypadku Daniela były to rozmaite ćwiczenia ze sztangą (podrzuty, wyciskanie, martwy ciąg), hantlami, podciąganie na drążku, pompki – znakomite na wszystko, pompki odwrotne – w oparciu o krzesło czy o step właśnie, squaty. 15 powtórzeń każdego ćwiczenia, 4 duże serie. 6 bardzo intensywnych tygodni. Krótko? Bo Daniel nie jest jakimś tam słabiakiem, ćwiczy codziennie, żeby być w formie, chodziło tylko o wyraźniejsze zarysowanie mięśni, które już ma. Do tego oczywiście bieganie, pływanie, rower, trochę walki. Po co? Bo najładniejsze mięśnie to te, które tworzą się pod wpływem ruchu, a nie samego tylko wyciskania na siłowni. Efekty będziemy mogli podziwiać już 26 października, kiedy do polskich kina zawita „Skyfall”.

Koktajle (wszystkie składniki dokładnie zmiksować)

Koktajl 1 (standardowy, lekki koktajl do picia między posiłkami).

– Mleko 0,5% (pół szklanki)
– Mleko sojowe w proszku (2 łyżki)
– Jajo kurze (białko) – najbardziej wartościowe białko dla człowieka
– Miód (1 łyżka)
– Jogurt naturalny 3% (pół szklanki)

Koktajl 2 (idealny po treningu)

– Mleko 0,5% (pół szklanki) – baza koktajlu
– Jagody (pół szklanki – mogą być mrożone). Jagody można zastąpić ananasem.
– Banan (1 sztuka) – jeden z najbardziej energetycznych owoców. 
– Miód (1 łyżka) – energia w czystej postaci.

Koktajl 3 (bananowo-truskawkowy, idealny po treningu)

– 1 szklanka chudego waniliowego jogurtu
– 1/4 szklanki chudego mleka
– 1/2 szklanki świeżych lub mrożonych truskawek
– 1/2 dojrzałego banana
– 1/2 szklanki pokruszonego lodu.

Koktajl 4 (lekki koktajl owocowy, idealny do picia między posiłkami)

– 250 ml maślanki
– 100 g mrożonych owoców
– 1 łyżeczka stołowa miodu

Koktajl 5 (dwie porcje, może zastąpić pełnowartościowy posiłek, nadaje się po treningu)

– 1 banan lub jabłko
– 250 g mleka
– 200 g jogurtu naturalnego
– 60 g ryżu (odmierzyć przed ugotowaniem)
– 1 łyżeczka miodu (15 g)
– 2 łyżki płatków owsianych (30 g)
– 2 łyżki mleka w proszku lub zagęszczonego (30 g)

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Najnowsze w naszym serwisie

mężczyzna umiera

Rak płuc – objawy, przyczyny, leczenie

Kilka faktów o (nie)przytulaniu

„Przytulanie jest zdrowe”! Jest ważniejsze od seksu, zachwyca naukowców, a świat stawia je na piedestale. Lecz czasem nie chcemy przytulać się w związku. Czy to my powinniśmy się martwić, że coś z nami nie tak, czy może świat zachłysnął się kultem przytulania? Sprawdźmy.
Frytki z batatów z domowym sosem aioli

Zdrowa przekąska na wieczór! Frytki z batatów z domowym sosem aioli

Sezon zimowy nie rozpieszcza z wyborem warzyw. Na szczęście przestajemy się bać nowości i coraz częściej sięgamy po pyszne bataty. Jeśli chodzi o frytki, to spokojnie mogą konkurować z ziemniakami. Przekonajcie się!

9 oznak niedoboru żelaza

Brak siły, szybkie męczenie się, podenerwowanie, blada cera… To wcale nie musi być przesilenie jesienno-zimowe. Zamiast czekać, aż samo przejdzie, zrób badania krwi – może brakować ci żelaza. Zobacz, jakie jeszcze sygnały mogą o tym świadczyć.

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

5 zdrowych przekąsek potreningowych

Roladki bakłażanowe

Przepis na fit roladki bakłażanowe

Gwyneth Paltrow. Jak o siebie dba?

Gwyneth Paltrow. Jak o siebie dba?

Wakacje w Hiszpanii – przewodnik kulinarny

Wakacje w Hiszpanii – przewodnik kulinarny

Pamela Anderson. Godna Vogue'a

Pamela Anderson. Godna Vogue’a

Urban Market: palce lizać

Urban Market: palce lizać

Patricia Kazadi. Zgrabna bez wysiłku

Patricia Kazadi. Zgrabna bez wysiłku

Jak przeżyć tłusty czwartek

Jak przeżyć tłusty czwartek

Zoom na bloga: Kuchnia Breni

Zoom na bloga: Kuchnia Breni

Ależ Talerz 11: ananas, czyli lekkie świętowanie

Ależ Talerz 11: ananas, czyli lekkie świętowanie

Zoom na bloga: Bake&Taste

Zoom na bloga: Bake&Taste

Słodka prawda o gorzkiej czekoladzie

Słodka prawda o gorzkiej czekoladzie