Przejdź do treści

Kolorowa matcha z dodatkiem superfoods. Energetyczna bomba witaminowa

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Chcesz podkręcić swój seksualny apetyt? Sprawdź, czy twoja dieta jest bogata w tę witaminę
5 sygnałów, że należy zbadać cukier we krwi
istockphoto
„Że Niby Fit” na Instagramie: 5 kroków, jak nie przytyć w wakacje
yoga twarzy joga
Joga dla twarzy. Kasia Bem pokazuje miny, które działają lepiej niż botoks
istockphoto
Często miewasz migreny? Sprawdź, co może prowokować bóle

Zielona sproszkowana herbata, przyrządzana w rytualny sposób staje się co raz popularniejsza i doceniana za wartości odżywcze. Matcha o podobnym działaniu do kofeiny jest dużo zdrowsza. Skorzystaj z przepisu na kolorową matchę z dodatkiem superfoods.

Dodaliśmy parę składników, które uchodzą za superfoods i wyszła nam energetyczna, zdrowa bomba witaminowa, która postawi cię na nogi i pobudzi cały organizm do działania!

Jednym z nich są sproszkowane jagody acai. Jagody te mają niezwykłe wartości odżywcze. Opóźniają procesy starzenia i hamują rozwój komórek nowotworowych. Zawierają antyoksydanty oraz sporo błonnika. Mają dobry wpływ na poprawną pracę serca.

Kolejnym składnikiem jest guarana. Ma działanie pobudzające organizm oraz dobry wpływ na koncentrację i pamięć. Oprócz tego przypisuje jej się cechy bakteriobójcze i grzybobójcze. Podnosi odporność organizmu.

5 produktów, które pomogą przetrwać upały

Kurkuma ma działanie przeciwzapalne i rozgrzewające. Zapobiega infekcjom bakteryjnym. Oprócz tego wspomaga pracę mózgu i ma właściwości antynowotworowe.

Spirulina to sproszkowane algi morskie. Jest bogata w białko, aminokwasy i witaminy. Ma działanie oczyszczające. Dodaje energii, wzmacnia układ odpornościowy i trawienny.

Czego chcieć więcej od porannej kawy? Znaczy… porannej matchy!

Kolorowa matcha

matcha zamiast kawy

Zdjęcie: masz.talerz

Kolorowa matcha – składniki:

– łyżeczka herbaty matcha
– 1/3 łyżeczki spiruliny
– 1/3 łyżeczki guarany
– 1/3 łyżeczki sproszkowanej kurkumy
– 1/3 łyżeczki sproszkowanych jagód acai
– ok. 200-250 ml mleka (może być roślinne)

Kolorowa matcha – przygotowanie:

Aby przygotować napój, zacznij do podgrzania mleka. Jeśli masz maszynkę do spieniania mleka, użyj jej. Następnie do szklanki wrzuć wszystkie pozostałe składniki, zalej mlekiem i wymieszaj. Pij od razu. Jeśli unikasz mleka, zastąp je wodą.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Judith Butler

Judith Butler: słowo „lesbijka” pojawiło się w mojej głowie w wieku 14 lat, gdy zakochałam się w dziewczynie

„Kiedy szłam z kimś do łóżka, zasłaniałam swoje rozstępy. Dopiero po długim czasie zrozumiałam, że moi partnerzy i partnerki nie zwracają na to żadnej uwagi” – mówi Katarzyna, która polubiła swoje niedoskonałości

Zainteresują cię również:

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Omletonaleśnik z czereśniami i twarożkiem

Przepis na omlet z czereśniami i twarożkiem

Pudding chia z musem ananasowym

Pudding chia z musem ananasowym

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Letni makaron z cukinii

Przepis na letni makaron z cukinii

Przepis na pieczone rzodkiewki. Zdrowa, niskokaloryczna przekąska

Chłodnik miętowy z zielonego groszku. Ukojenie po upalnym dniu

Semifreddo – deser na medal. Każda jego część kryje w sobie inny smak!

Bruschetta z zielonym groszkiem

Bruschetta z zielonym groszkiem. Śniadanie pełne witamin