Przejdź do treści

Przepis na kolorową matche

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Zielona sproszkowana herbata, przyrządzana w rytualny sposób staje się co raz popularniejsza i doceniana za wartości odżywcze. Matcha o podobnym działaniu do kofeiny jest dużo zdrowsza. Skorzystaj z przepisu na kolorową matche z dodatkiem superfoods.

Dodaliśmy parę składników, które uchodzą za superfoods i wyszła nam energetyczna, zdrowa bomba witaminowa, która postawi Cię na nogi i pobudzi cały organizm do działania!

Jednym z nich są sproszkowane jagody acai. Jagody te mają niezwykłe wartości odżywcze. Opóźniają procesy starzenia i hamują rozwój komórek nowotworowych. Zawierają antyoksydanty oraz sporo błonnika. Mają dobry wpływ na poprawną pracę serca.

Kolejnym składnikiem jest guarana. Ma działanie pobudzające organizm oraz dobry wpływ na koncentrację i pamięć. Oprócz tego przypisuje jej się cechy bakteriobójcze i grzybobójcze. Podnosi odporność organizmu.

Kurkuma ma działanie przeciwzapalne i rozgrzewające. Zapobiega infekcjom bakteryjnym. Oprócz tego wspomaga pracę mózgu i ma właściwości antynowotworowe.

Spirulina to sproszkowane algi morskie. Jest bogata w białko, aminokwasy i witaminy. Ma działanie oczyszczające. Dodaje energii, wzmacnia układ odpornościowy i trawienny.

Czego chcieć więcej od porannej kawy? Znaczy… porannej matchy!

Kolorowa matcha

matcha zamiast kawy

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki:

– łyżeczka herbaty matcha
– 1/3 łyżeczki spiruliny
– 1/3 łyżeczki guarany
– 1/3 łyżeczki sproszkowanej kurkumy
– 1/3 łyżeczki sproszkowanych jagód acai
– ok. 200-250 ml mleka (może być roślinne)

Przygotowanie:

Aby przygotować napój, zacznij do podgrzania mleka. Jeśli masz maszynkę do spieniania mleka, użyj jej. Następnie do szklanki wrzuć wszystkie pozostałe składniki, zalej mlekiem i wymieszaj. Pij od razu. Jeśli unikasz mleka, zastąp je wodą.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Jaglane placki

Superkanapki z batata

Domowa ricotta – prosty przepis

Owsianka w batonach

Czarna soczewica z pomidorami

Ciastka z sezonowymi owocami

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy

Marmolada z dzikich mirabelek

Mrożone tartaletki z awokado

Podwójnie orzechowe ciasto