Przejdź do treści

Przepis na kolorową matche

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Wskaźniki śmiertelności z powodu nowotworów maleją. „Jesteśmy w stanie wyleczyć ok. 60 proc. przypadków” – mówi onkolog
Witaminy i mikroelementy: sprawdź, jak powinno się je łączyć. Niewiedza może być niebezpieczna
Przesilenie wiosenne zmęczenie
Przesilenie wiosenne to nie fanaberia, tylko realny problem. Psycholog wyjaśnia, jak sobie z nim radzić
szklanka wody
Filtrujesz wodę? Pijesz niegazowaną czy tą z bąbelkami? A może „kranówkę”? O rodzajach wód porozmawialiśmy z lekarzem Krzysztofem Lachowskim
akcja jestem, badam się
„Jestem, badam się” – akcja, która ma przypominać kobietom o badaniach profilaktycznych

Zielona sproszkowana herbata, przyrządzana w rytualny sposób staje się co raz popularniejsza i doceniana za wartości odżywcze. Matcha o podobnym działaniu do kofeiny jest dużo zdrowsza. Skorzystaj z przepisu na kolorową matche z dodatkiem superfoods.

Dodaliśmy parę składników, które uchodzą za superfoods i wyszła nam energetyczna, zdrowa bomba witaminowa, która postawi Cię na nogi i pobudzi cały organizm do działania!

Jednym z nich są sproszkowane jagody acai. Jagody te mają niezwykłe wartości odżywcze. Opóźniają procesy starzenia i hamują rozwój komórek nowotworowych. Zawierają antyoksydanty oraz sporo błonnika. Mają dobry wpływ na poprawną pracę serca.

Kolejnym składnikiem jest guarana. Ma działanie pobudzające organizm oraz dobry wpływ na koncentrację i pamięć. Oprócz tego przypisuje jej się cechy bakteriobójcze i grzybobójcze. Podnosi odporność organizmu.

Kurkuma ma działanie przeciwzapalne i rozgrzewające. Zapobiega infekcjom bakteryjnym. Oprócz tego wspomaga pracę mózgu i ma właściwości antynowotworowe.

Spirulina to sproszkowane algi morskie. Jest bogata w białko, aminokwasy i witaminy. Ma działanie oczyszczające. Dodaje energii, wzmacnia układ odpornościowy i trawienny.

Czego chcieć więcej od porannej kawy? Znaczy… porannej matchy!

Kolorowa matcha

matcha zamiast kawy

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki:

– łyżeczka herbaty matcha
– 1/3 łyżeczki spiruliny
– 1/3 łyżeczki guarany
– 1/3 łyżeczki sproszkowanej kurkumy
– 1/3 łyżeczki sproszkowanych jagód acai
– ok. 200-250 ml mleka (może być roślinne)

Przygotowanie:

Aby przygotować napój, zacznij do podgrzania mleka. Jeśli masz maszynkę do spieniania mleka, użyj jej. Następnie do szklanki wrzuć wszystkie pozostałe składniki, zalej mlekiem i wymieszaj. Pij od razu. Jeśli unikasz mleka, zastąp je wodą.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!

Masz ochotę na burgera? Spróbuj pieczarkowego

Kasza jaglana z granatem

Potrzebujesz pełnej miski energii? Mamy na to sposób – pyszną jaglankę z granatem

Masz w lodówce kiszone ogórki? Zobacz, co możesz z nich wyczarować