Przejdź do treści

Morelowe batoniki mocy

Morelowe batoniki mocy
Zdjęcie: erVegan
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Amy Schumer w czerwonej sukience pozuje na ściance
Amy Schumer w szpitalu. Aktorka cierpi na ciążowe dolegliwości
kobieta, mężczyzna, czwórka dzieci
„Matczyna emerytura” później niż zakładano
Kobieta w aptece rozmawia z farmaceutą
Szczepienia w aptekach? Co na to krajowy konsultant?
Kobieta trzyma w ręku e-papierosa
E-papierosy mają szkodliwy wpływ na układ oddechowy
Anja Rubik na spotkaniu z mediami
Anja Rubik popiera akcję #ThisIsNotConsent

Nie masz czasu na pożywne śniadanie? Nie wiesz, co przekąsić na mieście tak, aby było zdrowo? Brakuje ci energii w ciągu dnia i sięgasz po słodycze? To idealny moment, aby zrobić morelowe batoniki mocy, które porządnie cię doładują nawet w twój najgorszy dzień!

Batoniki bazują na pełnoziarnistych płatkach owsianych oraz orzechach, ziarnach i suszonych owocach, więc zawierają dużo złożonych węglowodanów, ale także białka. Są sycące, można zawsze wrzucić je do torby na „czarną godzinę”, spakować dziecku do śniadaniówki, schrupać na drugie śniadanie. I smakują naprawdę świetnie!

Morelowe batoniki mocy

Zdjęcie: erVegan

Składniki (na około 10 sztuk):

– 1 szklanka górskich płatków owsianych
– 1 szklanka purée z banana (około 2 średnie sztuki)
– około 1½ szklanki orzechów nerkowca i ziaren słonecznika łącznie
– ¾ szklanki suszonych moreli
– 2 łyżki syropu klonowego (lub więcej)
– 1 łyżeczka imbiru
– odrobina ekstraktu waniliowego
– szczypta soli

Płatki owsiane przełóż do naczynia malaksera i nieco je zmiksuj – jednak uważaj, aby nie był to drobny pył. Banany ugnieć widelcem na gładkie purée i dodaj do gładkiej masy syrop klonowy.

Orzechy nerkowca i ziarna słonecznika drobno posiekaj i przełóż do miski z płatkami owsianymi. Dodaj przyprawy i sól. Masę bananową dodaj do suchych składników i porządnie wymieszaj, dodając drobno posiekane morele. Odstaw na kilka minut i rozgrzej piekarnik do około 180°C. Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia wyłóż całą masę i ugnieć ją zwilżonymi dłońmi na płaski prostokątny placek o grubości około 1,5 cm. Włóż do piekarnika i piecz przez około 20-25 minut, aż zacznie się złocić. Pod koniec możesz włączyć termoobieg, aby lekko się przypiekły i były chrupiące.

Tak upieczoną masę pokrój na pojedyncze batoniki i przechowuj do tygodnia w szczelnie zamkniętym pojemniku lub woreczku, najlepiej w lodówce.

Eryk – autor bloga erVegan, dietetyk, miłośnik dobrej i prostej kuchni, która pozytywnie wpływa na zdrowie. Swoją wiedzę o zdrowym żywieniu zdobywał na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Publikując zdrowe i łatwe do wykonania przepisy, pokazuje, że kuchnia roślinna może być pyszna nawet dla faceta. Zamienia fasolę w mocno czekoladowe brownie, bataty w pyszne burgery, a daktyle w słodki karmel!​

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Pumpernikiel na śniadanie – najlepszy przepis!

Sałatka z pieczoną dynią

Sałatka z pieczoną dynią

Bruschetta z pieczoną dynią

Bruschetta z pieczoną dynią

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Jaglane placki

Risotto z dyni i szałwii

Dyniowe ciastka owsiane

Dyniowe ciastka owsiane

Smoothie bowl ze śliwkami

Domowa ricotta – prosty przepis

Owsianka w batonach