Przejdź do treści

Natychmiastowa ulga dla kręgosłupa. Ćwiczenia na ból pleców

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Chcesz obniżyć poziom złego cholesterolu? Pokochaj białe owoce i warzywa!
Unsplash
Ocet spirytusowy czy jabłkowy? Sprawdź, czym się od siebie różnią
Tort cytrusowo-szpinakowy
Tort cytrusowo-szpinakowy. Smak, którego nie sposób zapomnieć!
Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj
Ciało bogini za nic się nie wini. Dzięki akcji Aleksandry Domańskiej tysiące kobiet pokochało swoje ciało

Bólowi pleców najlepiej przeciwdziałać – to jasne. Jednak kiedy już się pojawia, szukasz natychmiastowego sposobu na poradzenie sobie z nim. Oto ćwiczenia, które przyniosą ci ulgę w cierpieniu.

Pisaliśmy już o tym, że doskonałym sprzętem, który pomoże w dolegliwościach związanych z plecami jest roler. Można na nim wykonywać automasaż, bądź – tak jak my ostatnio – kilka prostych ćwiczeń rozciągających i rozluźniających plecy. Jako drugą część polecamy także proste ćwiczenia, dzięki którym ból pleców może nie minie natychmiast, ale z pewnością pojawi się ukojenie po ciężkim dniu w pracy, kiedy czujesz dyskomfort i sztywność.

Monika Prześlakowska

Ćwiczenie 1: Leżenie przy ścianie

ulga-dla-kregoslupa

Połóż się przy ścianie, tak aby uniesione w górę nogi dotykały jej tylną taśmą. Pod biodra i odcinek lędźwiowy możesz ułożyć nie za miękki koc. Rozłóż ręce szeroko, zamknij na moment oczy i skoncentruj się na oddechu. Staraj się rozluźnić plecy w tej pozycji.

Ćwiczenie 2: Koci grzbiet

Ćwiczenie nie jest może odkryciem Ameryki, ale wciąż mimo upływających lat jest jednym z najlepiej rozluźniających plecy patentów (nawet w ciąży).

Pozycja wyjściowa: klęk podparty, kolana i stopy ustawione na szerokości bioder, dłonie oparte o podłoże na szerokości barków. Zaokrąglij kręgosłup, jednocześnie kierując brodę do klatki piersiowej (oraz podwijając miednicę do przodu).

ulga-dla-plecow

Wytrzymaj 3 sekundy, a następnie powróć do pozycji wyjściowej. Dodatkowo możesz wzbogacić ćwiczenie, wykonując kolejną jego część. Z wdechem wygnij kręgosłup w drugą stronę. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

bol-kregoslupa-cwiczenia

Zrób małą przerwę i powtórz w 3 seriach.

Ćwiczenie 3: Głęboki skłon

ula-dla-kregoslupa-cwiczenia

Ustaw stopy na szerokość barków i powoli rolując plecy, wykonaj skłon, starając się zbliżyć brzuch do uda. Wyciągnij w tej pozycji jak najmocniej korpus, wydłużając go. Jeśli bardzo ciągnie cię w tej pozycji tył nóg – możesz ugiąć delikatnie kolana. Zatrzymaj się w pozycji na 20 sekund (puść luźno głowę), następnie wróć do pozycji wyjściowej poprzez rolowanie i powtórz ćwiczenie 3-4 razy.

Ćwiczenie 4: Pozycja dziecka

ulga-dla-plecow

Połóż się na plecach i ugnij nogi w kolanach. Następnie przyciągnij je do klatki piersiowej i staraj się złapać dłońmi wewnętrzną część stóp, delikatnie szerzej ustawiając nogi. Jednocześnie przyciągaj kolana do siebie, lekko zaokrąglając plecy. Głowa powinna spokojnie leżeć na ziemi. W pozycji możesz dodać ruch delikatnego kołysania w przód i tył oraz na boki.

Ćwiczenie 5: Skłon japoński

cwiczenia-na-bol-kregoslupa

Usiądź na piętach, ustawiając kolana szerzej niż barki. Następnie wyciągnij się w tej pozycji mocno do przodu, wyciągając i wydłużając kręgosłup. Głowa jest luźna – możesz ułożyć czoło na ziemi. Kiedy poczujesz, że nie jesteś w stanie wyciągnąć się dalej w przód, rozluźnij się na moment i zamknij oczy.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi dietetyczka Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Zainteresują cię również:

Wyprostuj się! Kasia Bem podpowiada jak to zrobić skutecznie

Kręgosłup na urlopie

Jak zadbać o kręgosłup na urlopie? Poznaj wskazówki od fizjoterapeuty

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Ćwiczenia na wzmocnienie pleców. Propozycje trenerki Kasi Bigos

Co służy kręgosłupowi w podróży? Zapytaliśmy fizjoterapeutę Piotra Turskiego

Zastanawiasz się, czy warto chodzić na basen? Zobacz, co zyskasz, decydując się pływać

Bolą cię plecy? Ulgę mogą dać ci poste ćwiczenia

Ćwicz kręgosłup - to proste!

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kasia Bigos ćwiczenia

Ćwiczenia na kręgosłup. Propozycje Kasi Bigos

Chorzy od pracy

5 negatywnych syndromów chorób, które mogą pojawić się podczas pracy

Kobieta siedzi po turecku na biurku i medytuje. Przed nią stoi na biurku laptop, za nią regał z książkami, fotel i okno

5 biurowych trików, które ratują kręgosłup

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta cierpiąca na kifozę piersiową na masażu

Kifoza piersiowa – kiedy fizjologiczny łuk kręgosłupa ewoluuje do patologicznej postaci?

Wyprostuj się! Twój kręgosłup ci za to podziękuje

Grafika pokazująca kręgosłup przed i po nastawieniu

Na czym polega nastawianie kręgosłupa? Wizyta u kręgarza, przebieg zabiegu, wskazania do terapii

„Nie garb się!” przestaje działać? Ratunek w aktywnym siedzeniu!

Ćwiczenia na poprawę mobilności barków oraz odciążenie kręgosłupa w części lędźwiowej. Spróbuj!

Kręgosłup – jak o niego zadbać i nie nadwyrężać? Oto 10 cennych rad od fizjoterapeuty

Poranne rozciąganie

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Nie garb się! Będziesz… weselsza

Kobieta z bambusem na plecach

Rodzaje wad postawy – klasyfikacja, przyczyny powstania, przykładowe ćwiczenia korekcyjne

5 ćwiczeń na wzmocnienie kręgosłupa

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Ty i telefon to nieodłączny duet? Zobacz 5 dolegliwości, które może wywołać smartfon

Kobieta w białej bluzce wstaje od biurka i trzyma się za plecy

Zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa, czyli życie z postępującą chorobą – przebieg ZZSK, objawy, sposoby leczenia