Przejdź do treści

Nawadniaj się latem

Nawadniaj się latem
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Lizi Jackson-Barrett
Łysa Lizi Jackson-Barrett: Rok temu płakałam. Teraz czuję się świetnie
Masaż blizn. Mama Kosmetolog pokazuje jak go wykonywać prawidłowo
Zadbaj o własne piersi. Ruszyła kampania Fundacji Rak’n’Roll
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne? Dr Michał Lipa uspokaja
Meghan Markle jest w ciąży. Poinformował Pałac Kensington

Doczekaliśmy się momentu, w którym w Polsce nareszcie jest ciepło. Ciepło? Wręcz upalnie! Jeśli ćwiczysz, nie możesz zapomnieć o regularnym nawadnianiu organizmu. I to nie byle czym!

Odstaw (najlepiej forever) słodkie soki, nektary i gazowane napoje. W ten sposób dostarczysz organizmowi mnóstwo cukru, substancji konserwujących, barwników i sztucznych aromatów. No i kalorii oczywiście. Tak, tak, czasami napoje są bardziej kaloryczne niż przekąska typu fast food.

Twoje ciało najbardziej lubi wodę, a po długich i intensywnych treningach napoje izotoniczne (najlepiej przygotowywane w domu). Poza tym lemoniady z dużą zawartością cytryny, mięty i limonki oraz koktajle warzywne i owocowe.

Woda – z gazem czy bez?

Jeśli zależy ci na nawodnieniu organizmu, wybierz wodę niegazowaną. Gazowana działa rozkurczowo na ściany żołądka, co w konsekwencji może oszukiwać twoje rzeczywiste pragnienie. Nie zmienia to jednak faktu, że woda gazowana (wbrew niektórym opiniom) jest zdrowa i spokojnie możesz ją pić. Jeśli trenujesz, sięgaj jednak po tę bez gazu (polecam średniozmineralizowaną).

Ile wody dziennie powinno się wypijać?

Jeśli trenujesz picie dużych ilości wody nabiera szczególnego znaczenia. Dlaczego? Bo jest niezbędna dla prawidłowego przebiegu procesu trawienia i utrzymania odpowiedniej temperatury ciała (chroni przed przegrzaniem), uczestniczy w większości reakcji chemicznych w organizmie, rozrzedza krew. Zgodnie z zaleceniami dietetyków powinno się pić od 1,5 do 2l wody na dobę. Jeśli prowadzisz aktywny tryb życia – jeszcze więcej! Bo podczas intensywnych treningów (zwłaszcza w takie upały) tylko w ciągu jednej godziny możesz stracić aż trzy litry wody, dlatego podczas treningu pij co kilkanaście minut, nawet wtedy, gdy nie odczuwasz pragnienia.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!