Przejdź do treści

Nawadniaj się latem

Nawadniaj się latem
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kobieta i mężczyzna
Czy aseksualność to wolność od seksu? Tłumaczy edukatorka seksualna Alicja Długołęcka
Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny
kobieta myśli leżąc w łóżku
Intuicja – wierzyć jej czy nie?
Mówią na ciebie „kobieta guma”, bo jesteś wygimnastykowana od dziecka? Skonsultuj się z fizjoterapeutą, to może być hipermobilność
„Przestań się smucić”, „weź się w garść” – takie słowa mogą zadziałać odwrotnie. Czego nie mówić osobie z depresją? Tłumaczy psycholog Katarzyna Binkiewicz

Doczekaliśmy się momentu, w którym w Polsce nareszcie jest ciepło. Ciepło? Wręcz upalnie! Jeśli ćwiczysz, nie możesz zapomnieć o regularnym nawadnianiu organizmu. I to nie byle czym!

Odstaw (najlepiej forever) słodkie soki, nektary i gazowane napoje. W ten sposób dostarczysz organizmowi mnóstwo cukru, substancji konserwujących, barwników i sztucznych aromatów. No i kalorii oczywiście. Tak, tak, czasami napoje są bardziej kaloryczne niż przekąska typu fast food.

Twoje ciało najbardziej lubi wodę, a po długich i intensywnych treningach napoje izotoniczne (najlepiej przygotowywane w domu). Poza tym lemoniady z dużą zawartością cytryny, mięty i limonki oraz koktajle warzywne i owocowe.

Woda – z gazem czy bez?

Jeśli zależy ci na nawodnieniu organizmu, wybierz wodę niegazowaną. Gazowana działa rozkurczowo na ściany żołądka, co w konsekwencji może oszukiwać twoje rzeczywiste pragnienie. Nie zmienia to jednak faktu, że woda gazowana (wbrew niektórym opiniom) jest zdrowa i spokojnie możesz ją pić. Jeśli trenujesz, sięgaj jednak po tę bez gazu (polecam średniozmineralizowaną).

Ile wody dziennie powinno się wypijać?

Jeśli trenujesz picie dużych ilości wody nabiera szczególnego znaczenia. Dlaczego? Bo jest niezbędna dla prawidłowego przebiegu procesu trawienia i utrzymania odpowiedniej temperatury ciała (chroni przed przegrzaniem), uczestniczy w większości reakcji chemicznych w organizmie, rozrzedza krew. Zgodnie z zaleceniami dietetyków powinno się pić od 1,5 do 2l wody na dobę. Jeśli prowadzisz aktywny tryb życia – jeszcze więcej! Bo podczas intensywnych treningów (zwłaszcza w takie upały) tylko w ciągu jednej godziny możesz stracić aż trzy litry wody, dlatego podczas treningu pij co kilkanaście minut, nawet wtedy, gdy nie odczuwasz pragnienia.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Napoje gazowane

Zanim kupisz, sprawdź, ile cukru ma twój ulubiony napój. Niektóre mają nawet 8 łyżeczek!

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Czy warto pić wodę alkaliczną? Oto jest pytanie!

Kawa się skończyła, a potrzebujesz energetycznego kopa o poranku? Są inne sposoby!

mleko księżycowe w kuflu, wokół leży cynamon, kardamon,rozsypane przyprawy

6 napojów, które pomogą ci zasnąć

Trenuj z nami w te święta!

Trenuj z nami w te święta!

Pierogi kontra biegi

Pierogi kontra biegi

Pij wodę zimą!

Przepis na fit omlet z bananem – śniadanie mistrzów

Zatrzymanie wody w organizmie. Oto przyczyny

Czy woda alkaliczna działa?

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla starych ludzi

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla starych ludzi

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Pij wodę jesienią!

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Dzieciak w wodzie: subiektywny poradnik bezpieczeństwa

Pij wodę i spalaj tłuszcz!

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Jaką wodę pić?

Pij wodę! Ale jaką?

Pij wodę! Ale jaką?

Brak energii, zły nastrój? Przyczyna może być prozaiczna

Brak energii, zły nastrój? Przyczyna może być prozaiczna

Fitness trendy 2016

Fitness trendy 2016

Lepszy wskok w Nowy Rok

Lepszy wskok w Nowy Rok

Trenując, oszukasz czas!

Trenując, oszukasz czas!