Przejdź do treści

Nie bądź cykor – stawiaj na zmiany!

Nie bądź cykor - stawiaj na zmiany!
Nie bój się zmian na lepsze/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Sprawdź, czy masz objawy koronawirusa / rawpixel
Na rządowym serwisie sprawdzisz, czy twoje objawy mogą świadczyć o zarażeniu COVID-19
Pektyny w diecie i medycynie
Pektyny w diecie i medycynie
Bhasha Mukherjee / gettyimages
„Poczułam, że właśnie po to dostałam ten dyplom”. Miss Anglii rezygnuje z korony i wraca do szpitala, by pomóc w walce z pandemią koronawirusa
Karolina/Kaboompics/Rawpixel
„Bardzo chciałabym, żeby rząd zamiast w przeróżny sposób uciekać od tematu, zaczął martwić się o nasze zdrowie psychiczne”. Maturzyści chcą, żeby ich zauważono
kobieta w laboratorium
Badanie RF – jak interpretować wyniki i normę tego wskaźnika?

Znam ludzi, którzy biorą życie za bary i bez żadnego skrępowania wyciągają z niego to, co najpiękniejsze.  Znam także takich, którzy stoją z boku i biernie się temu wszystkiemu przyglądają, a potem wracają do swojego życia, które z bogactwem kolorów ma niewiele wspólnego.

Znacie ten typ człowieka? Uśmiechnięty od ucha do ucha, na koncie pasmo sukcesów. Ten człowiek spełnia marzenia, zwiedza świat, a jeśli ma słabe chwile, to zdecydowanie tego nie pokazuje. Patrząc na niego z boku, ma się wrażenie, że niczego się nie boi, a już zdecydowanie nie boi się sięgać po swoje. No dobra, jest trochę bezczelny – myślimy, ale i tak mu zazdrościmy.

Po drugiej stronie stoi, ktoś, kto przez zdecydowaną większość życia czegoś się boi. Boi się zmian, boi podejmowania odważnych decyzji, boi samotności, upokorzenia, nowych wyzwań. Psychologia ma na to swoje wyjaśnienia, ale dziś nie będziemy mówić o psychologii. Raczej o zmianie podejścia do życia.

Z moich prywatnych obserwacji wynika, że większość naszej populacji w mniejszym lub większym stopniu utożsamia się z tą drugą grupą. Znam całe mnóstwo osób, które przez większość czasu mówią o tym, ile chcieliby zmienić w swoim życiu. Od nowego roku zaczynają się odchudzać, od poniedziałku zapisują się na siłownię i zajęcia fitness, od nowego miesiąca będą ćwiczyć i zmieniać swoje życie. Dla nich najczęściej nowy rok, nowy miesiąc lub poniedziałek nigdy nie nadchodzi. Z kolei inni, pobudzeni nagłym impulsem, zaczynają natychmiast – od „w tej chwili” i wypalają się szybciej niż zdążyli się zapalić. Tydzień lub dwa tygodnie później motywacja spada, znów brakuje czasu i znów odstawiają swoje marzenia na później.

W świecie idealnym to my sami powinniśmy być dla siebie centrum wszechświata. Robić wszystko, by spełniać się zawodowo i prywatnie. Mieć wykształcenie i pracę, która wiąże się z naszymi zainteresowaniami i pasjami. Powinniśmy trenować tak, aby z każdym dniem stawać się lepszymi niż byliśmy wczoraj. Zmieniać i modyfikować nawet najmniejsze elementy życiowej układanki, szukać dróg (nie na skróty), które prowadzą do szczęścia, nie do sytuacji, w których ledwo godzimy się z rzeczywistością. W świecie idealnym nie powinno się wstawać z łóżka z pretensjami do losu. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić – powiedzą ci, którzy boją zawalczyć o swoje. Tymczasem w walce o siebie (niezależnie czy mowa o ciele czy duszy) nigdy nie ma przegranych. Ci, którzy naprawdę chcą i nie boją się ciężkiej pracy – zdobywają szczyty. Jak oni to robią? Pomimo słabych momentów – nigdy się nie poddają. Wiedzą, czego chcą, a to definiuje całą resztę.

Nie wierzysz, że możesz? Znajdź dziś kogoś, kto naprawdę cię inspiruje, przyjrzyj się jego biografii i temu, przez co przeszedł, by być tam, gdzie jest. Następnie sam sobie odpowiedź na pytanie jak on to zrobił? Czy naprawdę wciąż myślisz, że szczęście i sukces jest zarezerwowane dla wybrańców?
Pamiętaj – albo ty sam weźmiesz to, czego chcesz, albo zrobi to za ciebie ktoś inny.

„Nie narzekaj, że masz pod górkę, skoro zmierzasz na sam szczyt”.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak zrobić szpagat?

Jak dobrze się przygotować, by zrobić szpagat? Podpowiada Kasia Bigos

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!

„Staram się pokazać, że bycie fit może być proste i ludzkie – można jeść czekoladę i jednocześnie być w formie” – mówi trenerka Marta Hennig

gruba kobiet na zajęciach fitness, zdjęcie z góry

Zajęcia fitness – jak się w tym połapać? Tłumaczy Kasia Bigos

Motywacja do ćwiczeń – jak ją znaleźć? 5 wskazówek

Motywacja do ćwiczeń – jak ją znaleźć? 5 wskazówek

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Kobieta ćwiczy bosu

Trening z bosu. Wzmocnij mięśnie głębokie dzięki prostym ćwiczeniom z piłką bosu!

trening

Kardio vs. ciężary – co lepiej spala tłuszcz?

trx

Ćwiczenia złożone to podstawa treningu! Skuś się, nie pożałujesz!

trening

Trening funkcjonalny – przyda ci się na pewno!

zmartwiona kobieta

Martwisz się? To dobrze! Dlaczego i w jakim stopniu warto się zamartwiać?

kobieta w stroju sportowym

Mięśnie pamiętają wszystko. Ile potrzeba czasu, by wrócić do formy?

ćwiczenie za sztangą

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

kobieta w trakcie treningu

Interwały – postaw na Tabatę. Wystarczą 4 minuty ćwiczeń!

5 najlepszych ćwiczeń na uda – poleca 5 fit dziewczyn

sen

Ćwicz i… śpij dobrze!

Dwie kobiety i jeden mężczyzna biegną ulicą wśród pól pokrytych śniegiem

Trenuj z nami w te święta!

Świąteczne obżarstwo / istock

Świąteczne obżarstwo – jak przeżyć i nie przytyć?

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Kobieta robi pompki

Pompki – oldschool zawsze aktualny! Jak dobrze je robić? Podpowiada Kasia Bigos

Jagoda acai. Jej systematyczne spożywanie może poprawić wydolność układu odpornościowego

Motywacjo, gdzie jesteś!? Co zrobić, by odnaleźć w sobie chęci do działania?

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

cynk w migdałach

Cynk – gdzie go szukać? Poznaj 5 naturalnych źródeł cynku

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Archiwalne zdjęcie z czasów pandemii hiszpanki/Underwood Archives/Getty Images

Grypa hiszpanka. Historia największej pandemii na świecie

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta trzymająca się obiema rękami z okolice mostka

Co oznacza ból w mostku? Charakter i różne przyczyny dolegliwości

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.