Przejdź do treści

Nie popadaj w rutynę treningową!

Nie popadaj w rutynę treningową!
Zmieniaj plany treningowe/ fot. Katarzyna Milewska/OH LALA
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta siedząca przy łóżku
Nie możesz zasnąć? Poznaj receptę na dobry sen według Kasi Bem
babcia i wnuczka
Jak kobiety funkcjonują po menopauzie? Rozmawiamy z genetyczką prof. Moniką Puzianowską-Kuźnicką
uśmiechnięta dziewczyna
Pesymizm nie opłaca się. Podpowiadamy jak być optymistą!
Pierogi orkiszowe z kiszoną kapustą
Masz ochotę na pierogi? Spróbuj w zdrowszej wersji: orkiszowe z kiszoną kapustą
Kobieta siedząca z termoforem
„Zbyt dużo seksu, za mało soku z żurawiny”. Obalamy mity o zapaleniu pęcherza

Myślicie, że znaleźliście swój idealny program treningowy i w związku z tym macie zamiar korzystać z niego do końca świata? Jeśli tak, możecie być rozczarowani rezultatami.

Na początku przygody z aktywnością fizyczną najszybciej pojawiają się rezultaty. Łatwiej jest wówcvzas zrzucić zbędne kilogramy, urwać kolejną minutę na 10 km czy zwiększać swoją siłę. I wszystko pięknie, bo prawdopodobnie oznacza to, że wasz plan się sprawdza i w związku z tym nie zmieniacie go przez miesiąc, dwa… pół roku. Czy jest to sensowne?

Wykonywanie ciągle tych samych ćwiczeń może okazać się nie tylko nudne, ale w końcu przestanie także przynosić efekty. Inna sprawa, że w poszukiwaniu nowości często przeszukujecie internet, gdzie można z powodzeniem znaleźć wiele tzw. „suchych planów treningowych”. Czy dobrych dla każdego? Nie! Tym bardziej, że najczęściej skutkują one wykonywaniem ćwiczeń błędnie pod względem technicznym (dlatego przystępując do nowego planu, poproście trenera, aby zwrócił na was uwagę i ewentualnie poprawił błędy). Z kolei w drodze do dalszego gubienia kilogramów, stosujecie różnego rodzaju diety lub ograniczacie posiłki, przez co metabolizm zwalnia, a treningi są mniej intensywne, bo zużywacie podczas pracy mniej energii. W efekcie spada także motywacja.

Planuj treningi

Trening powinien być zaplanowany. Nie powinniście podchodzić do niego spontanicznie na zasadzie: „wolna maszyna – moja maszyna”. Nie pokonujcie setny raz tej samej ścieżki biegowej. Treningi trzeba zmieniać – cały czas.

Jeżeli trenujecie trzy razy w tygodniu, niech te dni różnią się od siebie, niech każdy z nich daje nowy bodziec dla ciała. Potem, po 4-5 tygodniach, możecie zmienić plan treningowy na taki, w którym ćwiczenia będą trudniejsze i bardziej wymagające. Jeżeli trenujecie na siłowni, wystarczy zmienić maszynę i obciążenie. Jeżeli jesteście zapalonymi biegaczami terenowymi, dołóżcie do treningu podbiegi, zatrzymajcie się na chwilę na trasie, aby wykonać serię ćwiczeń wzmacniających lub sprinty. Kiedy wybieracie bieżnię, nie biegnijcie w stałym, równym tempie, ale postawcie na interwały lub zwiększcie nachylenie. To samo dotyczy jazdy na rowerze – podkręcacie swoją intensywność. Może się okazać, że czasem zwykła zmiana przerwy wypoczynkowej w treningu dużo wniesie.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Trenuj z nami w te święta!

Trenuj z nami w te święta!

Pierogi kontra biegi

Pierogi kontra biegi

Przepis na fit omlet z bananem – śniadanie mistrzów

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla starych ludzi

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla starych ludzi

Czy owoce faktycznie tuczą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Stres powoduje nadwagę!

Stres powoduje nadwagę!

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?

Domowy trening biegacza

Ćwiczenia na pośladki w ciąży