Przejdź do treści

Nie trać motywacji!

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Meghan Markle i książe Harry
Meghan Markle podróżuje samolotem. Nasz ekspert odpowiada, czy latanie jest bezpieczne dla ciąży?
Główny Inspektor Sanitarny: teorie przeciwników szczepień to szarlataneria
Anja Rubik przekazuje 1000 książek „#SEXEDPL” do polskich szkół
Ewa Chodakowska
Ewa Chodakowska zachęca do badań piersi
Lizi Jackson-Barrett
Łysa Lizi Jackson-Barrett: Rok temu płakałam. Teraz czuję się świetnie

Chyba każdemu podczas treningów zdarzył się brak motywacji. Jej spadek może nastąpić zarówno u osób ćwiczących regularnie, jak i tych, u których mija faza tzw. „słomianego zapału”. Istnieje jednak kilka sprawdzonych sposobów, dzięki którym zapał do pracy nie zniknie na zawsze.

Po pierwsze: pozbądź się negatywnego nastawienia. Chociaż brzmi to banalnie, udowodniono, że osoby, które wciąż powtarzają sobie: „I tak nigdy nie osiągnę dobrej formy”, nie tylko już na starcie tracą motywację, ale są też bardziej skłonne do zachowań nerwicowych i depresji. Z kolei pozytywne nastawianie samego siebie najczęściej przyczynia się do sukcesów.

Po drugie: wyznacz sobie konkretne, spersonalizowane cele. Skupiaj się na nich i wizualizuj sobie efekt, jaki dzięki nim osiągniesz. Takim celem może być utrata wagi, budowanie masy mięśniowej, zapobieganie niektórym objawom chorób lub też nadchodzące ważne wydarzenie, na przykład wesele.

Po trzecie: ćwicząc, skupiaj się na wykonywanym w danym momencie ćwiczeniu – zrób je możliwie jak najlepiej. Myślenie o tym, ile jeszcze przed tobą, i o tym, że nie można czegoś zrobić od razu, potrafi skutecznie podciąć skrzydła nawet najbardziej wytrwałym.

Po czwarte: trenuj przy ulubionej muzyce. Ulubione piosenki natychmiast poprawiają nastrój, zwiększając w ten sposób także motywację.  Pamiętaj, żeby wybierać szybkie i energiczne kawałki, dzięki którym ciało złapie rytm i z łatwością dobrniesz do końca treningu.

Po piąte: pamiętaj, że aktywność fizyczna to nie tylko obowiązek, który musisz odhaczyć z listy „rzeczy do zrobienia”. Gry zespołowe lub ćwiczenia w grupie budują w nas poczucie więzi i umożliwiają zawarcie nowych znajomości. Jak to poprawia motywację!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!