Przejdź do treści

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla starych ludzi

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla starych ludzi
Fot. Szymon Słoma/ Szkolenie na instruktora Nordic Wacking/ beeactive.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
uśmiechnięta dziewczyna
Co na zmarszczki, gdy masz 20, 30, 40, 50, 60 lat…?
termofor
Masz bolesne miesiączki? Poznaj 6 sposobów na złagodzenie bólów menstruacyjnych
„Wiele przepłakałam, bo straciłam najważniejszą część wyglądu każdej kobiety. Teraz wiem, że nie jestem z tego powodu gorsza”. Kobiety pokazują, że mimo łysienia czują się atrakcyjne
Zdrowy obiad za dychę
Przepisy na zdrowy obiad do 10 złotych!
3 problemy ze skórą głowy

Nordic walking większości osób kojarzy się z aktywnością, którą podejmują wyłącznie osoby starsze. Pora rozprawić się z tym stereotypem. Ten sport to świetne uzupełnienie treningu – niezależnie od wieku.

Nordic walking zainteresował nas ze względu na wycieczki górskie, które kochamy. Szukaliśmy ciekawego urozmaicenia marszu w plenerze. Okazało się, że nordic walking był strzałem w dziesiątkę. Potem postanowiliśmy zrobić kurs na instruktora rekreacji ruchowej o specjalności nordic walking. Teraz – jako osoby obeznane w temacie – mamy zamiar edukować dalej. No to zaczynamy.

Nordic Walking – dlaczego warto złapać za kijki?

Bo to idealna aktywność absolutnie dla każdego, niezależnie od wieku. To już wiecie, ale czy wiedzieliście, że nordic walking zwiększa spalanie kalorii nawet do 46%? Teraz pewnie wzbudziliśmy ciekawość, prawda? Kolejne plusy: poprawia stabilność postawy podczas marszu (tracimy ją wraz  z upływającym czasem), aktywuje do 90% mięśni, łagodzi lub usuwa sztywność wokół barków i szyi (to ważna informacja zwłaszcza dla tych z was, którzy wiele godzin spędzają w pozycji siedzącej). Regularne marsze zwiększają także ruchomość w stawach (dodatkowa informacja dla pań – doskonale wpływają na pracę mięśni pośladkowych). A tak poza tym szybszy marsz z kijkami może naprawdę przynieść pozytywne zmęczenie, rozluźnienie, zwiększa koncentrację i zapewnia lepszy sen. Jesteś po urazach, masz na swoim koncie jakieś kontuzje? Nordic walkic stanowi często doskonałą formę rehabilitacji. Przeciwskazania? Prawie nie ma! Zaliczają się do nich: ostre urazy ortopedyczne, ostre stany chorób przewlekłych, wysoka gorączka i choroby układu krążenia (po konsultacji z lekarzem).

Fot. Szymon Słoma/ beeactive.pl

Nordic walking – tu liczy się technika

Wiele osób błędnie kojarzy nordic walking z siłowym odpychaniem się od podłoża. W parku często mijamy wiele takich osób. Jak chodzić? To proste. Zacznijmy od postawy. Stopy powinny być ustawione na szerokość bioder, brzuch napięty, plecy naturalnie wyprostowane, a łopatki ściągnięte. Sama technika opiera się na naturalnym chodzie. Stopa nogi wykrocznej – to ta, która stawia krok – dotyka piętą podłoża, ciężar zostaje przetoczony przez zewnętrzną część stopy (pracujemy na całym śródstopiu) do palców. Chód ma być naprzemienny – jeśli krok robi prawa noga, to w tym momencie lewa ręka jest z tyłu przy biodrze. Istnieje zresztą kilka technik nordic walking, ale laicy z powodzeniem mogą wykorzystywać tę podstawową.

Nordic walking – jak dobrać kijki?

Polecamy kijki jednoczęściowe. Dobierz je do swojego wzrostu. Najprościej zrobić to, trzymając je przed sobą. Ręce w stawie łokciowym powinny wówczas zginać się mniej więcej pod kątem 90 stopni. Jeśli chcesz być bardziej precyzyjny/a, możesz obliczyć ich wysokość za pomocą wzoru. 0,68 x wzrost [cm].

Nordic Walking – idealne w góry

Dziś nie wyobrażamy sobie już górskich wycieczek bez kijków! Wam też je polecamy. Niedzielny spacer? Weź kijki i zabierz ze sobą rodziców. To świetna okazja, żeby aktywnie spędzić razem trochę czasu. Nie mówimy, że nordic walking każdemu ma zastąpić ulubione aktywności, ale na pewno będzie ich świetnym uzupełnieniem.

 

Chcesz lepszej ochrony organizmu?

Dobre bakterie są naszymi małymi sojusznikami. Sprawdź jak WIMIN może wesprzeć ochronę Twojego organizmu.

Sprawdź

Zainteresował Cię WIMIN?

Zobacz więcej

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak wzmocnić odporność przed sezonem infekcyjnym? Wyjaśnia farmaceutka, Zofia Winczewska

miód

5 najlepszych zamienników cukru

Mleko – pić czy nie pić? Rozwiewamy wątpliwości

Chodzenie boso – naładuj się prosto z natury

Nasz mózg nie jest więc w stanie zablokować tego, co narozrabialiśmy w jelicie, a przez to spada nasza odporność

„Prawidłowo funkcjonujący układ odpornościowy dla kobiet w okresie rozrodczym to prawdziwy skarb” – o naszej odporności mówi dr Anna Romaniuk, mikrobiolog, immunolog, psychodietetyk

Nie garb się

Nie garb się! Jak skutecznie gimnastykować kręgosłup?

„Dziękuję Bogu, że tak się to skończyło, że nie mam kawałka stopy. Inaczej pewnie bym się nie ogarnęła” – mówi Michalina Wesołowska. Pięć lat temu powiedzieli jej, że będzie miała problemy z chodzeniem, dziś… tańczy twerk

Zadbaj o układ odpornościowy. Pomocna będzie Lactobacillus rhamnosus – bakteria potrzebna naszej florze jelitowej

Jak zniszczyć sobie odporność latem? To wcale nie takie trudne

odporność

„Zaniedbujemy nasze zdrowie, nie korzystając z dobrodziejstw, jakie daje nam współczesna medycyna” – o naszej odporności mówi Barbara Joanna Bałan, immunolog i internista

Kiedy bolą kolana

Bolą cię kolana podczas treningu? Oto kilka sposobów aby zapobiegać problemom

Chora kobieta leży w łóżku

Dlaczego niektóre z nas chorują częściej?

Fit Matka Wariatka

Agresja i fałszywa troska na profilu znanej trenerki. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

https://www.istockphoto.com

Czy antybiotyk obniża odporność dziecka? Wyjaśnia lekarka Joanna Matysiak

Upały? Myj ręce! Okazuje się, że wiele z nas robi to niepoprawnie

Wegański biszkopt nadziany porzeczkami

Dieta dla zdrowych stawów

Zadbaj o stawy. Sprawdź, które produkty im sprzyjają, a które szkodzą

Wirus opryszczki, którego mamy prawie wszyscy. Wiesz o nim wszystko?

Zajady – jak je leczyć domowymi sposobami?

5 powodów, dla których warto jeść jogurt

Jogurt jest super. Poznaj kilka korzyści płynących z jedzenia jogurtu

Pływające bakterie na odporność

Co to jest immunologia i jakie są jej rodzaje? Badania immunologiczne w diagnostyce

Czystek dobry na wszystko? Poznaj jego właściwości

Czystek dobry na wszystko? Poznaj jego właściwości

Chcesz być zdrowsza? Poznaj 8 sekretów ludzi, którzy nie chorują

Kobieta ćwiczy na bieżni, na siłowni, patrząc na zegarek. Za nią jest duże okno.

Nie nudź się na bieżni! Skorzystaj z naszych propozycji, aby trening nie był monotonny