Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Nowe sposoby na mocny core

Nowe sposoby na mocny core
Fot. Katarzyna Milewska
Silny i mocny brzuch wraz z całym core pownien być jednym z trenigowych priorytetów. Większość osób trenujących tę partię skupia się na samych „brzuszkach”, czyli tak zwanych spięciach. Najskuteczniejszym podejściem jest natomiast wybieranie różnorodnych ruchów, które angażują jak najwięcej różnych grup mięśniowych.

Oto przykłady często pomijanych ćwiczeń, dzięki którym będziesz mieć silny brzuch i mocny core. Trenujesz brzuch, pracujesz nad core? Koniecznie wpleć te ćwiczenia do swojego treningu.

1. Deska z uginaniem kolan - ustaw się w pozycji deski na przedramionach i opuszczaj jednocześnie obydwa kolana tak, aby na moment dotknęły ziemi, a następnie wróć do pozycji wyprostowanej. Pamiętaj, że biodra nie powinny się w tym czasie rotować. Plank jest doskonałym ćwiczeniem wzmacniającym nasz core, a jeśli dodamy do niego taką motyfikację, na efekty z pewnością nie trzeba będzie długo czekać.

2. Unoszenie bioder z jedną nogą w górze - połóż się na plecach, jedną nogę ugnij, a stopę pozostaw na ziemi. Drugą nogę trzymaj wyprostowaną w górze i napinając pośladki, unieś biodra jak najwyżej, pozostań przez chwilę w tej pozycji, a następnie opuść biodra.

3. Rotacja z ciężarkami w pozycji stojącej - trzymaj ciężarek oburącz na wysokości barków, ręce powinny być wyprostowane, a stopy ustawione na szerokości ramion. Następnie, napinając brzuch, skręć się w prawą stronę, a następnie w lewą. Jeśli masz problemy z kręgosłupem, upewnij się, że tego typu rotacje będą dla ciebie bezpieczne. Podczas ćwiczenia pilnuj, by aktywować wszystkie partie mięśni brzucha.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane artykuły

Złap balans

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Trening na super core

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Super Core – zadbaj o mocne centrum

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Ćwicz core na piłce

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Bosu - wzmocnij mięśnie głębokie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze na blogu

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał