Przejdź do treści

Nowe sposoby na mocny core

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Silny i mocny brzuch wraz z całym core pownien być jednym z trenigowych priorytetów. Większość osób trenujących tę partię skupia się na samych „brzuszkach”, czyli tak zwanych spięciach. Najskuteczniejszym podejściem jest natomiast wybieranie różnorodnych ruchów, które angażują jak najwięcej różnych grup mięśniowych.

Oto przykłady często pomijanych ćwiczeń, dzięki którym będziesz mieć silny brzuch i mocny core. Trenujesz brzuch, pracujesz nad core? Koniecznie wpleć te ćwiczenia do swojego treningu.

1. Deska z uginaniem kolan – ustaw się w pozycji deski na przedramionach i opuszczaj jednocześnie obydwa kolana tak, aby na moment dotknęły ziemi, a następnie wróć do pozycji wyprostowanej. Pamiętaj, że biodra nie powinny się w tym czasie rotować. Plank jest doskonałym ćwiczeniem wzmacniającym nasz core, a jeśli dodamy do niego taką motyfikację, na efekty z pewnością nie trzeba będzie długo czekać.

2. Unoszenie bioder z jedną nogą w górze – połóż się na plecach, jedną nogę ugnij, a stopę pozostaw na ziemi. Drugą nogę trzymaj wyprostowaną w górze i napinając pośladki, unieś biodra jak najwyżej, pozostań przez chwilę w tej pozycji, a następnie opuść biodra.

3. Rotacja z ciężarkami w pozycji stojącej – trzymaj ciężarek oburącz na wysokości barków, ręce powinny być wyprostowane, a stopy ustawione na szerokości ramion. Następnie, napinając brzuch, skręć się w prawą stronę, a następnie w lewą. Jeśli masz problemy z kręgosłupem, upewnij się, że tego typu rotacje będą dla ciebie bezpieczne. Podczas ćwiczenia pilnuj, by aktywować wszystkie partie mięśni brzucha.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Równowaga i core

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień