Przejdź do treści

Obsesja spalania tłuszczu

Obsesja spalania tłuszczu
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Facebook.com
„Jesteś piękna! Nieważne, czy masz po ciąży wystający brzuch, bliznę po cesarce czy bardziej wiszące cycki” – młoda mama pokazała prawdziwe zdjęcie po porodzie
Unsplash
Dlaczego warto jeść tłuste ryby? Specjaliści z „Czytamy etykiety” wyjaśniają
Chcesz podkręcić swój seksualny apetyt? Sprawdź, czy twoja dieta jest bogata w tę witaminę
5 sygnałów, że należy zbadać cukier we krwi
istockphoto
„Że Niby Fit” na Instagramie: 5 kroków, jak nie przytyć w wakacje

Osiągnięcie niskiego poziomu tkanki tłuszczowej to nie tylko cel przeciętnego Kowalskiego, ale także wielu sportowców. Z jednej strony to zrozumiałe, z drugiej odrobinę niebezpieczne. Dlaczego?

To jasne, że skład ciała ma ogromny wpływ na sukcesy sportowe, a za odsłonięte mięśnie i wyrzeźbione ciało nikt się raczej nie obraża. Ludzie chcą chudnąć i jest to zwykle największą motywacją do tego, żeby ćwiczyć. No dobrze, co więc daje ci niski poziom tkanki tłuszczowej?

Budowa ciała często decyduje o tym, jak się czujesz na treningu czy bezpośrednio po nim. Zbyt duży poziom tkanki tłuszczowej w ciele niekorzystnie wpływa na sportowe wyniki. Czy osoba z nadwagą może być sprawna? Jasne, ale wyobraź sobie, że wykonujesz trening z plecakiem, w którym znajduje się kilka kilogramów ekstra. Musisz z nim skakać, biegać i wykonywać rożne inne sportowe zadania. Za chwilę jasny staje się fakt, że jest to zupełnie niepotrzebne dodatkowe obciążenie, które cię osłabia. Kiedy ściągasz plecak – po prostu możesz więcej. Sytuacja jest analogiczna, kiedy zamiast plecaka masz nadmiar tkanki tłuszczowej w organizmie. Gdy przygotowujesz się do zawodów wytrzymałościowych np. bieg na 10km, maraton, półmaraton, triathlon, wyścigi rowerowe itp., zbyt duży procent tkanki tłuszczowej niekorzystnie oddziałuje na siłę, szybkość, a poza tym przyśpiesza efekt zmęczenia. Dodatkowo tkanka tłuszczowa przeszkadza, gdy musisz dynamicznie się przemieszczać

Dlatego jeśli trenujesz i chcesz na 100 procent cieszyć się efektami treningu, warto mieć unormowany procent tkanki tłuszczowej. Tu jednak pojawia się duże „ale”. Nie oznacza to bowiem, że masz doprowadzić organizm do skrajnie niskich wartości. Pozbawione tkanki tłuszczowej ciało nie może funkcjonować wcale. Zbyt długie utrzymywanie niskiego zapasu „tłuszczu” w organizmie także wpływa negatywnie na zdrowie. Przykład? Może skończyć się zaburzeniem miesiączkowania u kobiet i bezpłodnością u mężczyzn. U sportowców w okresie startowym ujemny bilans energetyczny połączony z intensywnymi treningami może doprowadzić do zwolnienia metabolizmu, gorszej regeneracji, a także niedożywienia. Dlatego wszystko co robisz, rób z głową i odpowiednio dobraną strategią. Przesada nie działa dobrze w żadną stronę.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Judith Butler

Judith Butler: słowo „lesbijka” pojawiło się w mojej głowie w wieku 14 lat, gdy zakochałam się w dziewczynie

„Kiedy szłam z kimś do łóżka, zasłaniałam swoje rozstępy. Dopiero po długim czasie zrozumiałam, że moi partnerzy i partnerki nie zwracają na to żadnej uwagi” – mówi Katarzyna, która polubiła swoje niedoskonałości

Zainteresują cię również:

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Chwila relaksu dla szyi

Chwila relaksu dla szyi

Trening w parze – propozycja ćwiczeń

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Maraton – jak się przygotować, by odnieść sukces?

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

kobieta rozciąga się

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal. Jak się przygotować?

4 ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

Obsesja na punkcie wagi?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Trening na drabince koordynacyjnej

Jak trenować z kettlebells?

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trik na spalanie tłuszczu z węglowodanami

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Stres powoduje nadwagę!

Stres powoduje nadwagę!

Świąteczna rozpiska treningowa

Domowy trening biegacza

Trening na lunch

Błędy interwałowe

Trening do biegów z przeszkodami, część druga