Przejdź do treści

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień! / Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Matka z córką rzucają confetti
Nie namawiaj córki do bycia bardziej śmiałą. „Próba zmieniania temperamentu na siłę może być szkodliwa”
męska grypa
„Męska grypa” to nie wymysł. Winny jest prawdopodobnie testosteron
szczepienie przeciw koronawirusowi
Coraz więcej Polaków chce się zaszczepić przeciwko COVID-19 – wskazuje najnowszy sondaż
Mikołaj Foks
Jak wychować pewne siebie dziewczynki? Radzi Mikołaj Foks [WIDEO]
8 mitów na temat medytacji według Kasi Bem. Sprawdź, czy któryś z nich cię zaskoczy
8 mitów na temat medytacji według Kasi Bem. Sprawdź, czy któryś z nich cię zaskoczy

Krótki trening zamiast porannej kawy? Jak najbardziej! Zapewniamy, że postawi na nogi lepiej niż dawka kofeiny. Do tego dotleni organizm, a systematycznie wykonywany pomoże wam uporać się z dolegliwościami spowodowanymi siedzącym trybem pracy.

Nie namawiamy was na mordercze poranne interwały ani na poranne bieganie na czczo. Doskonale rozumiemy, że nie są to opcje dla każdego. Chcemy jednak namówić was na trening typu mobility, który poprawi ruchomość stawów, rozciągnie ciało, dotleni, wyrówna oddech, i subtelnie pobudzi do życia z rana.

Proponowane ćwiczenia wykonujcie jedno po drugim. Każdą pozycję przytrzymajcie przez około 30 sekund. Najlepiej powtórzcie wszystko minimum 3 razy.

Ćwiczenie 1.

poranne-cwiczenia

Spleć dłonie za plecami, „otwórz” klatkę piersiową i ciągnąc ramiona ku górze, pochyl się w kierunku kolan. Nogi mogą być delikatnie ugięte w kolanach. Utrzymaj tę pozycję, głęboko oddychając torem piersiowym (wdech nos – wydech ustami).


Ćwiczenie 2.

poranny-zestaw-cwiczen

Wykonaj wykrok w przód, stabilnie stawiając lewą stopę na podłożu. Kolano drugiej nogi ustaw na macie i obniż pozycję tak, aby rozciągnąć zginacz biodra i mięsień czworogłowy uda. Oprzyj dłonie o kolano lewej nogi i rozluźnij się w pozycji.  Ćwiczenie wykonaj na dwie strony.

 

Ćwiczenie 3.

poranny-zestaw-cwiczen

Wykonaj wykrok w przód, stabilnie stawiając prawą stopę na podłożu. Drugą nogę wyprostuj i oprzyj stopę na palcach. Ustaw lewą dłoń tuż przy prawej stopie i rotując ciało w prawą stronę wyciągnij ramię w górę. Po 30 sekundach powtórz ćwiczenie analogicznie drugą stroną.


Ćwiczenie 4.

poranny-zestaw-cwiczen

Analogicznie do poprzedniego ćwiczenia ustaw ciało. Progresją jest wyprost przedniej nogi i dociśnięcie pięty do podłoża. Ćwiczenie wykonaj na obydwie strony.

brzuszki na piłce

Ćwiczenie 5.

poranny-zestaw-cwiczen

Zejdź do pozycji przysiadu. Następnie ustaw stopy delikatnie na zewnątrz i postaraj się obniżyć pozycję do pełnego siadu. Spróbuj doprostować plecy i otworzyć biodra.


Ćwiczenie 6.

poranny-zestaw-cwiczen

Ustaw się w pozycji planka na przedramionach. Pamiętaj, by spiąć brzuch i zwrócić uwagę na to, by nie wyginać zanadto odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Napnij cały centralny gorset mięśniowy. Utrzymaj pozycję przez 30 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.


Ćwiczenie 7.

poranny-zestaw-cwiczen

Połóż się na brzuchu i oprzyj przedramiona na macie tak, aby łokcie znalazły się pod barkami. Postaraj się przykleić brzuch do maty i „otworzyć” klatkę piersiową.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Mobilność – postaw dobre fundamenty! Jakie błędy w treningu źle na nią wpływają?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta ćwiczy na macie

Pracujesz zdalnie? Nie zapomnij o ćwiczeniach na barki i ramiona!

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Ćwiczenia na plecy na siłowni, w domu – jak rozciągnąć plecy?

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Hantle - jak ćwiczyć z hantlami w domu?

Hantle – ćwiczenia z hantlami w domu. Jakie hantle kupić?

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Pompek nigdy dość! Poznaj różne warianty tego ćwiczenia

Trening na świeżym powietrzu

Kiedy trenować: rano czy wieczorem? Na czczo czy po posiłku?

Kalistenika – tak zbudujesz prawdziwą siłę! Dlaczego warto ją trenować?

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Ubrania, które nas trują. Sprawdź, dlaczego mogą być niebezpieczne

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Zimno jest zdrowe! Nie wierzysz? Oto 5 pożytków z niskich temperatur

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Jak oddychać? Proste ćwiczenie czyni cuda

Jak oddychać? Kasia Bem przedstawia proste ćwiczenie, które czyni cuda

poranne wstawanie

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać