Przejdź do treści

Poranny trening. Obudź się z energią!

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
10 rzeczy, które możesz zrobić, aby łatwiej osiągnąć orgazm
Orgazm? Proszę bardzo! Poznaj 10 sposobów, aby łatwiej go osiągnąć
zakochana para
„Nieszczerość tylko pozornie oszczędza komuś przykrości. W rzeczywistości dostarcza jej w nadmiarze, ale z opóźnionym zapłonem”. O szczerości w relacjach rozmawiamy z psycholog Katarzyną Łapińską
Desery
Szefowie kuchni kontra rak piersi. Pink Pudding Challenge promuje zdrowe jedzenie i zapobiega nowotworom
młoda kobieta w czarnych ciuchach stoi na scenie podczas konferencji tedx
„Rak szyjki macicy jest winą chorej” – mocne słowa artystki, której choroba zmieniła życie
„Cała prawda o programie SZMATA 4+” – obrzydliwy mem, który uderza we wszystkie matki

Krótki trening zamiast porannej kawy? Jak najbardziej! Zapewniamy, że postawi na nogi lepiej niż dawka kofeiny. Do tego dotleni organizm, a systematycznie wykonywany pomoże wam uporać się z dolegliwościami spowodowanymi siedzącym trybem pracy.

Nie namawiamy was na mordercze poranne interwały ani na poranne bieganie na czczo. Doskonale rozumiemy, że nie są to opcje dla każdego. Chcemy jednak namówić was na trening typu mobility, który poprawi ruchomość stawów, rozciągnie ciało, dotleni, wyrówna oddech, i subtelnie pobudzi do życia z rana.

Proponowane ćwiczenia wykonujcie jedno po drugim. Każdą pozycję przytrzymajcie przez około 30 sekund. Najlepiej powtórzcie wszystko minimum 3 razy.

Ćwiczenie 1.

poranne-cwiczenia

Spleć dłonie za plecami, „otwórz” klatkę piersiową i ciągnąc ramiona ku górze, pochyl się w kierunku kolan. Nogi mogą być delikatnie ugięte w kolanach. Utrzymaj tę pozycję, głęboko oddychając torem piersiowym (wdech nos – wydech ustami).


Ćwiczenie 2.

poranny-zestaw-cwiczen

Wykonaj wykrok w przód, stabilnie stawiając lewą stopę na podłożu. Kolano drugiej nogi ustaw na macie i obniż pozycję tak, aby rozciągnąć zginacz biodra i mięsień czworogłowy uda. Oprzyj dłonie o kolano lewej nogi i rozluźnij się w pozycji.  Ćwiczenie wykonaj na dwie strony.


Ćwiczenie 3.

poranny-zestaw-cwiczen

Wykonaj wykrok w przód, stabilnie stawiając prawą stopę na podłożu. Drugą nogę wyprostuj i oprzyj stopę na palcach. Ustaw lewą dłoń tuż przy prawej stopie i rotując ciało w prawą stronę wyciągnij ramię w górę. Po 30 sekundach powtórz ćwiczenie analogicznie drugą stroną.


Ćwiczenie 4.

poranny-zestaw-cwiczen

Analogicznie do poprzedniego ćwiczenia ustaw ciało. Progresją jest wyprost przedniej nogi i dociśnięcie pięty do podłoża. Ćwiczenie wykonaj na obydwie strony.


Ćwiczenie 5.

poranny-zestaw-cwiczen

Zejdź do pozycji przysiadu. Następnie ustaw stopy delikatnie na zewnątrz i postaraj się obniżyć pozycję do pełnego siadu. Spróbuj doprostować plecy i otworzyć biodra.


Ćwiczenie 6.

poranny-zestaw-cwiczen

Ustaw się w pozycji planka na przedramionach. Pamiętaj, by spiąć brzuch i zwrócić uwagę na to, by nie wyginać zanadto odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Napnij cały centralny gorset mięśniowy. Utrzymaj pozycję przez 30 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.


Ćwiczenie 7.

poranny-zestaw-cwiczen

Połóż się na brzuchu i oprzyj przedramiona na macie tak, aby łokcie znalazły się pod barkami. Postaraj się przykleić brzuch do maty i „otworzyć” klatkę piersiową.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Jak przygotować się na pierwszą wizytę na siłowni? Podpowiada trenerka personalna

Wstydzisz się pajączków na nogach? Dermatolog Joanna Sołtys radzi, jak możesz sobie pomóc

„Mówmy swoim córkom, że ciało jest dla nas źródłem przyjemności”. Dr Katarzyna Jasiewicz o ciałoterapii

Mięśnie brzucha mają swoje zasady

Ból mięśni – fakty i mity. Czy dieta może je zmniejszyć? Opowiada dr Lukasz Stelmaszczyk

Kobieta patrzy na swoją dłoń

Jak pozbyć się nawyku obgryzania paznokci? Rozmowa z kosmetolog Karoliną Czechowską

Różnorodność i piękno, czyli body positive w obiektywie. Zobacz galerię świetnych modelek promujących ciałopozytywność

Chcesz mieć mocne i zdrowe włosy? Oto niezbędne składniki

Body positive, czyli dlaczego nie musisz kochać swojego ciała, aby dobrze się w nim czuć?

„Cellulit nie oszczędza nawet szczupłych kobiet”. HZ kontra mity #15 Cellulit

Uśmiechnięta kobieta

„Sukces czystych zębów to w 70 proc. odpowiednia technika szczotkowania”. Dentysta Tomasz Kupryś mówi o profilaktyce jamy ustnej

7 powodów, dla których potrzebna jest higiena. Nie chodzi tylko o zdrową skórę i mniej zakażeń

9 rzeczy, których nie warto robić dla urody