Przejdź do treści

Odporność – łapcie ją teraz!

Odporność – łapcie ją teraz!
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
https://www.istockphoto.com/
Od 8 do 17 tysięcy sztuk. Tyle każda z nas zużywa średnio w ciągu całego życia podpasek i tamponów. Warto więc zwracać uwagę na ich skład
Bodymaps SS19 fot. Zuza Krajewska
Ukłon w stronę naturalności i możliwości kobiecego ciała. Zobaczcie fantastyczną kampanię polskiej marki Bodymaps
Istockphoto.com
Nieoczywiste momenty, w których może nam spaść cukier. Nie chodzi tylko o alkohol
kobieta je na ulicy w pośpiechu
Czy wiesz, jakie badania powinnaś wykonać na czczo? Skorzystaj ze ściągi!
https://www.istockphoto.com/
Niebezpieczne związki. Warzywa i zioła, których nie należy łączyć ze słońcem. Wyjaśnia dietetyczka

Koniec wakacji nie oznacza końca lata. To ciągle dobry czas na wzmocnienie odporności dzieci. Przyda się na długą jesień i zimę!

Godziny spędzone na powietrzu, bieganie boso po plaży i pochłanianie niezliczonej ilości dojrzałych na słońcu warzyw to nie tylko sposób na przyjemny urlop, ale też inwestycja w zdrowie rodziny. To, co w lecie najlepsze, czerpane pełnymi garściami, odwdzięczy się zimą, dlatego warto wycisnąć z ostatnich cieplejszych dni tyle, ile się da. Na zdrowie!

Wieczory i poranki będą coraz chłodniejsze, ale w godzinach południowych słońce potrafi jeszcze mocno świecić.  To ciągle dobry czas na całkiem przyjemnie i bezstresowe łapanie witaminy D. Potem zostanie ta schowana w tranie, za którym – jak wiadomo – nie każde dziecko szaleje.

Korzystamy nie tylko z dobrej pogody, ale przede wszystkim z tego, że dzień ciągle jest długi i na zewnątrz od samego rana do wieczora jest jasno. Stosując się do zasady mówiącej, że nie ma złej pogody, tylko nieodpowiednie ubranie, wychodzimy na spacery, nie marudząc – ani na słońce, ani na wiatr, ani na deszcz. Świeże powietrze będzie zawsze lepsze od tego w szkolnej klasie, ze szczelnie pozamykanymi oknami. Z tego samego powodu nie ma też potrzeby zamykać okien w sypialni. Dopóki temperatura w pomieszczeniu, gdzie śpimy, nie spada poniżej 18-19 stopni, nie wyciągamy też cieplejszych piżamek i dodatkowych kocyków. Rześki chłód jest zdecydowanie lepszym klimatem do spania niż sierpniowe upały.

Ubierając maluchy na spacer, nie zapominajmy, że będą w ciągłym ruchu (bo który maluch ustoi spokojnie przez chwilę?), dlatego nawet gdy nam jest chłodnawo, one z pewnością nie potrzebują jeszcze grubej czapki i swetra. Nie przegrzewamy. Ani malucha w wózku, ani przedszkolaka, ani starszaka. Dzieci wyprawiane rano do placówek najlepiej ubierać na cebulkę, tak, żeby mogły zdejmować z siebie kolejne warstwy. Zawsze jest dobry czas na hartowanie.

Niestety, nie da się najeść na zapas, ale pomidory nigdy nie będą smakowały tak dobrze jak u schyłku lata. A przecież pomidory to nie wszystko. Są jeszcze ogórki i papryka, jabłka, gruszki i śliwki. Całe dobro na talerzu. Słodkie, pachnące, soczyste. Bomba witaminowa, którą warto wrzucić do dziecięcej śniadaniówki, jeśli nie zamiast batonika, to chociaż obok.

Końcówka lata to też doskonały czas, żeby jechać nad Bałtyk. Szczyt sezonu nad polskim morzem minął, we wrześniu jest nie tylko luźniej i taniej, ale właśnie teraz, zwłaszcza przy wietrznej aurze, dobroczynnego jodu w powietrzu jest więcej. Jeśli więc nie musicie jeszcze meldować się z dziećmi w szkole, ruszajcie na północ.

 

Chcesz lepszej ochrony organizmu?

Dobre bakterie są naszymi małymi sojusznikami. Sprawdź jak WIMIN może wesprzeć ochronę Twojego organizmu.

Sprawdź

Zainteresował Cię WIMIN?

Zobacz więcej

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Upały? Myj ręce! Okazuje się, że wiele z nas robi to niepoprawnie

„Gdyby w jednym miejscu spotkały się wszystkie matki, nie byłoby już więcej wojen”. Dobrze powiedziane. Poznaj jeszcze inne budujące cytaty o macierzyństwie

Wegański biszkopt nadziany porzeczkami

kobieta w ciąży pije kawę

„Poproszę kawę dla ciężarnej”, czyli kofeinowy dylemat kobiety w ciąży

W jakiej wannie kąpać niemowlaka? Wanienki z wyprofilowanym kształtem zrobią dziecku krzywdę? Tłumaczy fizjoterapeutka niemowląt

Dieta dla zdrowych stawów

Zadbaj o stawy. Sprawdź, które produkty im sprzyjają, a które szkodzą

„Nie powinny odkładać ciąży kobiety ze schorzeniami ginekologicznymi – endometriozą, zaburzeniami endokrynologicznymi, na przykład zespołem policystycznych jajników” – mówi prof. Marzena Dębska

Wirus opryszczki, którego mamy prawie wszyscy. Wiesz o nim wszystko?

Zastanawiałaś się kiedyś, jak wyglądałoby twoje dzieciństwo, gdybyś urodziła się w innym państwie? Uğur Gallenkuş znów szokuje. Jego zdjęcia są skuteczniejsze niż tysiąc słów

dziecko wózek upał

„Nie wkładaj dziecka do szklarni!” – mówi lek. med. Dagmara Chmurzyńska-Rutkowska, Mama Pediatra

samotnosc

Samotność ciąży. Felieton Ewy Kalety

Dlaczego warto budzić dzieci kwadrans wcześniej?

Zajady – jak je leczyć domowymi sposobami?

dzieci myją zbęby

Dobry zwyczaj – nie pożyczaj. Twoje dziecko jedzie na zieloną szkołę? Sprawdź, czym i dlaczego nie powinno się dzielić

5 powodów, dla których warto jeść jogurt

Jogurt jest super. Poznaj kilka korzyści płynących z jedzenia jogurtu

dziecko i zabawki

Minimalizm a dzieci. Czy da się kupować mniej?

5 rzeczy, które trzeba wiedzieć o inhalacji

Szczere, na luzie i z uśmiechem. Najfajniejsze konta mam na Instagramie

7 rzeczy, którymi nieświadomie pogarszasz chorobę lokomocyjną dziecka

„Wyrazy miłości dla mam zawstydzających mnie za występ na stand upie”. Amy Schumer świetną ripostą odpowiada na hejt

Mama siedzi z ciedzkiem. Dziecko - chłopiec siedzi na nocniku i patrzy na mamę

Gdy w nocniku pusto, czyli jak pomóc dziecku w zaparciach?

Pływające bakterie na odporność

Co to jest immunologia i jakie są jej rodzaje? Badania immunologiczne w diagnostyce

Kiedy dziecięcą gondolę zamienić na spacerówkę i czym się kierować? Podpowiada na Instagramie Mama Fizjoterapeutka

Płaczące dziecko cierpiące na zaburzenia integracji sensorycznej

Zaburzenia integracji sensorycznej – jakie są ich przyczyny i jak z nimi walczyć?