Przejdź do treści

Olej kokosowy – zdrowy tłuszcz

Olej kokosowy - zdrowy tłuszcz
Organizm od razu wykorzystuje olej kokosowy jako źródło energii. Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
istockphoto.com
7 czynników pogarszających objawy alergii
minipizze z żurawiną
Minipizze z żurawiną i camembertem. Domownicy będą prosili o dokładkę
Przeklinanie ma swoje korzyści. Nie wierzysz? Sprawdź
Czego nie robić podczas infekcji intymnej?
rozstanie
„Nie bez kozery etapy rozstania porównuje się do tych, które są charakterystyczne dla przeżywania żałoby”. Psycholożka o rozstaniach, które bolą

Na niektórych wyspach kokos i ryby to podstawowe pożywienie. W tych miejscach olej kokosowy uznawany jest za lekarstwo, a palma kokosowa za „drzewo życia”. Jak jest u nas?

Na samym początku trochę mądrości. Zaczniemy od przedstawienia badania, które zostało przeprowadzone na dwóch egzotycznych wyspach Pacyfiku. Orzech kokosowy stanowi tam główne źródło pożywienia, a dzienne zapotrzebowanie kaloryczne tamtejszych mieszkańców aż w 60% pochodzi z tłuszczy. Dokładnie z oleju kokosowego. Jak się mają? Okazuje się, że świetnie. Mimo że zjadają oni tak duże ilości tłuszczu nasyconego, nie występują u nich choroby typu: cukrzyca, zwyrodnienia, choroby serca czy nowotwory. Nie cierpią na schorzenia, które są wszechobecne w świecie, w którym jesteśmy zasypywania produktami „beztłuszczowymi” lub „niskotłuszczowymi”.

Wiele osób uważa, że olej kokosowy jest szkodliwy dla serca. Takie osoby powinny uzupełnić swoją wiedzę, sięgając po takie pozycje jak: Cud oleju kokosowego czy Kokos naturalny antybiotyk. W obu książkach autorzy przedstawiają liczne dowody na zdrowotne właściwości oleju kokosowego.

My się pod tym podpisujemy! Olej kokosowy jest jednym z najbardziej odżywczych produktów, który jest przez nasz organizm inaczej metabolizowany niż tłuszcz zwierzęcy czy inne oleje roślinne. Krótko mówiąc – nasz organizm od razu wykorzystuje go jako źródło energii. Nie zalega w ciele i nie blokuje tętnic (jak uważa wciąż wiele osób). Dzięki tej funkcji mamy więcej energii do funkcjonowania, czujemy się dłużej najedzeni, a mimo to nasza przemiana materii przyśpiesza. Dodatkowo jest to tłuszcz MCT (trójglicerydy średniołańcuchowe), który ma właściwości zdrowotne.

Wystarczy samodzielnie przeprowadzić domowe doświadczenie, zamieniając zwykłą oliwę z oliwek na olej kokosowy. Spożywać go jako dodatek do potraw i obserwować swoje samopoczucie. A przy odpowiednio dobranej kaloryczności – również utratę kilogramów. Dacie się namówić?

Czytaj więcej:

5 nieoczywistych zastosowań oleju kokosowego
Olej kokosowy – kosmetyk, lek i suplement
 

Chcesz lepszej ochrony organizmu?

Dobre bakterie są naszymi małymi sojusznikami. Sprawdź jak WIMIN może wesprzeć ochronę Twojego organizmu.

Sprawdź

Zainteresował Cię WIMIN?

Zobacz więcej

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

istockphoto.com

Chcesz schudnąć? Poznaj 6 zaskakujących trików

miód

5 najlepszych zamienników cukru

Mleko – pić czy nie pić? Rozwiewamy wątpliwości

Dieta Kopenhaska

Dieta kopenhaska – na czym polega i jakich efektów możesz się spodziewać?

Trzy kobiey tańczą na plaży. Przed nimi koc a na nim owoce i drink

„Jesteśmy rozpitym narodem i doskonale widać to w gabinetach lekarskich” – mówi dr Małgorzata Ponikowska. Nie wiesz, dlaczego tyjesz? Zajrzyj do swojego kieliszka!

Unsplash

Węglowodany i tłuszcze są złe? Robisz wszystko, by ich unikać? Specjalistka ds. żywienia obaliła dietetyczne mity

Dieta na urlopie. Jak uniknąć niezdrowych pułapek?

Chcesz mieć piękną i zdrową skórę? Oto produkty, które powinny lądować na twoim talerzu

Jak rozpoznać przetrenowanie?

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi health coach Agnieszka Pająk

dieta pcos

Jaka powinna być dieta przy PCOS? Objaśnia dietetyczka z profilu „Niekoniecznie dietetycznie”

Nagietek – kwiat, który nie tylko leczy, koi i pielęgnuje skórę. Jakie są jego magiczne właściwości i jak zrobić nagietkową maść? Tłumaczy autorka bloga Natura Pod Lupą

Unsplash

Dlaczego warto jeść tłuste ryby? Specjaliści z „Czytamy etykiety” wyjaśniają

lewandowska

„Jeżeli ktoś twierdzi, że się wyleczył z Hashimoto, bo zmienił coś w diecie, to jest to tylko dowód anegdotyczny” – mówi Agata Lewandowska, dietetyk i autorka książki „Hashimoto. Dieta i styl życia w chorobie”

insulinooporność

5 faktów o insulinooporności, które powinnaś znać

Kiedy bolą kolana

Bolą cię kolana podczas treningu? Oto kilka sposobów aby zapobiegać problemom

pms

„O PMS lubi się żartować, bo to przecież tylko gorsze dni kobiety. Tymczasem u podłoża PMS leży nierównowaga hormonalna”. Jak na nią wpłynąć, tłumaczy dietetyczka i naturopatka Monika Skuza

Co na zły nastrój, PMS i bóle głowy? Szafran!

Co na zły nastrój, PMS i bóle głowy? Szafran! O jego cennych właściwościach rozmawiamy z ekspertem

Dwie dziewczyny trzymają arbuzy przy twarzy

Wiesz, czego nie powinnaś jeść, jeśli jesteś uczulona na trawy? O alergiach krzyżowych pisze lekarka Joanna Jamroz-Brzeska

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Dieta Dukana. Zdrowa czy nie?

Dieta Dukana. Zdrowa? Niekoniecznie. Co o niej mówi dietetyczka?

„W dniu swoich urodzin dowiedziałam się, że mam cukrzycę. Dostałam przepiękny prezent w postaci skierowania do natychmiastowego stawienia się w szpitalu” – mówi Sandra Kaczmarska, młoda diabetyczka typu 1

Chwila relaksu dla szyi

Chwila relaksu dla szyi

Zdrowe pary na talerzu. Zobacz, co korzystnie jest łączyć w swoim menu