Przejdź do treści

Przepis na omlet z czereśniami i twarożkiem

Omletonaleśnik z czereśniami i twarożkiem
Zdjęcie: Marta Winiarska | www.eateasy.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
uśmiechnięta dziewczyna
Pesymizm nie opłaca się. Podpowiadamy jak być optymistą!
Pierogi orkiszowe z kiszoną kapustą
Masz ochotę na pierogi? Spróbuj w zdrowszej wersji: orkiszowe z kiszoną kapustą
Kobieta siedząca z termoforem
„Zbyt dużo seksu, za mało soku z żurawiny”. Obalamy mity o zapaleniu pęcherza
„Żyję w ciągłym strachu” Jak przestać się bać? Pytamy psychologów
Marchewka to prawdziwy skarbiec zdrowia. Sprawdź, na co pozytywnie wpływa

Brakuje pomysłu na zdrowe śniadanie? Przygotowaliśmy przepis na zdrowy omlet z czereśniami i twarożkiem. Będzie pysznie i pożywnie.

Pani czereśnia – największa kulinarna celebrytka lipca. Nie lubi konkurencji i najlepiej smakuje prosto z drzewa. Mieszczuchom takim jak ja pozostaje niestety jedynie czaić się na nią na lokalnych bazarkach. Ma swoje wady, przede wszystkim: tania nie jest i silnie uzależnia! Ale kto by się tym przejmował, jest warta każdej złotówki i każdej zawartej w sobie kalorii. Pełna miska owoców w 10 minut zamienia się w garść pestek, a to zwiastuje początek mojej sezonowej monodiety.

Nasza bohaterka ma bogate wnętrze, rekordową dawkę jodu, potasu i antyoksydantów. Ekologiczna czereśnia dobra na wszystko – nadmiar soli i toksyn z organizmu usunie, przemianę materii przyspieszy. Skórę ujędrni, zasnąć pomoże, humor poprawi. Czego chcieć więcej?

Więcej jedzenia, mniej pisania! Z zupełnie czystym sumieniem możemy się więc zaopatrzyć w torbę (albo i trzy – w końcu wybór między czereśnią żółtą, czerwoną i bordową bywa trudny) tego cudownego owocu i pędzić do kuchni, by wyczarować z niej pyszne i zdrowe desery!

Omletonaleśnik z czereśniami i waniliowym twarożkiem

Zdjęcie: Marta Winiarska | www.eateasy.pl

Składniki na omletonaleśnik (na 1 porcję)

– 1 jajko
– 2 czubate łyżki mąki pełnoziarnistej
– 1 łyżka mąki kukurydzianej (lub pszennej)
– mleko (5-6 łyżek)
miód (pół łyżeczki lub do smaku)
– sól

nadzienie:

– czereśnie (10-15 szt.)
– biały chudy ser (ok. 100 g)
– jogurt naturalny/grecki (4-5 łyżek)
– cukier z wanilią (1 łyżeczka)
– wiórki kokosowe (ok. 1-2 łyżeczki)
– syrop klonowy/miód/melasa (do smaku)

W naczynku łączymy biały ser, 2-3 łyżki jogurtu i cukier. Czereśnie kroimy na połówki i usuwamy pestki. Do miski wbijamy jajko, roztrzepujemy trzepaczką. Dodajemy mąkę, mleko, miód, oliwę, szczyptę soli, mieszamy do uzyskania jednolitej masy (nie za gęstej – w razie czego dolewamy nieco mleka). Rozgrzewamy patelnię i równomiernie rozprowadzamy na niej ciasto. Gdy na powierzchni zaczną pojawiać się pęcherzyki powietrza, przewracamy omletonaleśnik na drugą stronę i smażymy jeszcze ok. 1 minutę, by lekko się podrumienił. Wykładamy na talerz, na wierzchu rozprowadzamy twarożek, posypujemy czereśniami i zawijamy. Całość polewamy jogurtem i syropem klonowym. Gotowe!

 

Marta Winiarska pasjonatka zdrowego jedzenia i alternatywnych smaków. Gotuje, fotografuje, ćwiczy, podróżuje, narzeka. Przyszła Pani Doktor, a może przy okazji i szefowa kuchni ? Od kilkunastu miesięcy – najszczęśliwsza na świecie mama bloga kulinarnego eateasy.pl.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!

Masz ochotę na burgera? Spróbuj pieczarkowego