Przejdź do treści

Owoce pod owsianą kruszonką

Zdjęcie: Michał Korkosz | www.rozkoszny.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kukurydziane ciasteczka z pigwą
Kukurydziane ciasteczka z pigwą
Facebook.com
„Jesteś piękna! Nieważne, czy masz po ciąży wystający brzuch, bliznę po cesarce czy bardziej wiszące cycki” – młoda mama pokazała prawdziwe zdjęcie po porodzie
Unsplash
Dlaczego warto jeść tłuste ryby? Specjaliści z „Czytamy etykiety” wyjaśniają
Chcesz podkręcić swój seksualny apetyt? Sprawdź, czy twoja dieta jest bogata w tę witaminę
5 sygnałów, że należy zbadać cukier we krwi

Prym teraz przejmują maliny. Nie da się przejść obojętnie obok nich, zwłaszcza gdy zapieczone są w syropie bzowym z morelami pod owsianą kruszonką, która skrywa kawałki gorzkiej czekolady.

Powolne wakacyjne śniadanie lub zdrowy deser po lekkim posiłku; gdzieś w tych kategoriach można by umiejscowić to przepyszne połączenie. Najlepszy jest syrop, który się tworzy podczas pieczenia: morele i maliny puszczają soki, mieszając się z syropem bzowym, a żeby tego było mało, do sosu spływa część gorzkiej czekolady, których endorfinowych zalet nie trzeba przedstawiać. Wywar ten to bomba witaminowa, wystarczy sobie pomyśleć o tych wszystkich składnikach, a przede wszystkim o malinach.

We wszelkich rankingach na najzdrowszy owoc świata malina znajduje się na samy czele. Może się pochwalić bogactwem witamin (m.in. C, E, B1, B2, B6) oraz wieloma substancjami mineralnymi – przede wszystkim potasem, magnezem, wapniem, żelazem. Natomiast liście malin zawierają garbniki, flawonoidy, kwasy organiczne, związki żywicowe, sole mineralne (m.in. żelaza, miedzi, wapnia).

Zaczynamy malinowy eksperyment.

Owoce pod czekoladowo-owsianą kruszonką

maliny-pod-kruszonka

Zdjęcie: Michał Korkosz | www.rozkoszny.pl

Składniki (na 3-4 porcje):

– 7 łyżek syropu z czarnego bzu
– 10 moreli
– 300 g malin
– 70 g gorzkiej czekolady 60-70% kakao
– 1 szklanka (100 g) płatków owsianych
– 3 łyżki syropu klonowego
– 50 g masła lub oleju kokosowego (wersja vege), miękkiego

Piekarnik rozgrzej do 200 stopni Celsjusza. Morele przekrój na pół i usuń pestki. Wyłóż nimi patelnię żaroodporną o średnicy 20 cm. Zalej morele syropem z czarnego bzu, gotuj przez 3 minuty. Posyp malinami i odstaw z ognia.

Gorzką czekoladę posiekaj na bardzo drobną kostkę i wymieszaj ze szklanką płatków owsianych, 3 łyżkami syropu klonowego i preferowanym tłuszczem – rozetrzyj go z resztą składników palcami. Posyp przygotowane owoce kruszonką i piecz przez 25-30 minut, do zarumienienia się płatków. Podawaj jako deser lub z kleksem jogurtu jako śniadanie.

Michał Korkosz aka Rozkoszny – rodzynek wśród sfeminizowanej kulinarnej blogosfery, choć rodzynków w serniku nie lubi i woli go podawać z hojną porcją solonego karmelu oraz orzeszków ziemnych. Znany ze swojego hedonistycznego podejścia do jedzenia, które miesza ze zdrowym odżywianiem. Kreuje potrawy maksymalnie satysfakcjonujące i odżywcze, ale przede wszystkim tworzące rozkoszne, codzienne małe uniesienia. Przed snem czyta książki kulinarne niczym najlepsze powieści.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Judith Butler

Judith Butler: słowo „lesbijka” pojawiło się w mojej głowie w wieku 14 lat, gdy zakochałam się w dziewczynie

„Kiedy szłam z kimś do łóżka, zasłaniałam swoje rozstępy. Dopiero po długim czasie zrozumiałam, że moi partnerzy i partnerki nie zwracają na to żadnej uwagi” – mówi Katarzyna, która polubiła swoje niedoskonałości

Zainteresują cię również:

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

kokosowa quinoa

Kokosowa quinoa z truskawkami. Świetna propozycja na śniadanie albo przekąskę w upalny dzień

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Omletonaleśnik z czereśniami i twarożkiem

Przepis na omlet z czereśniami i twarożkiem

Pudding chia z musem ananasowym

Pudding chia z musem ananasowym

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Letni makaron z cukinii

Przepis na letni makaron z cukinii

Kolorowa matcha z dodatkiem superfoods. Energetyczna bomba witaminowa

Przepis na pieczone rzodkiewki. Zdrowa, niskokaloryczna przekąska

Chłodnik miętowy z zielonego groszku. Ukojenie po upalnym dniu