Przejdź do treści

Partner treningowy

Partner treningowy
Partner treningowy fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
5 ćwiczeń na wzmocnienie kręgosłupa
Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią
karmienie piersią
Urządzenie do karmienia piersią dla ojców. To nowatorska koncepcja japońskiej firmy
Kobiety na zajęciach fitness
Kiedy zajęcia fitness mogą być niebezpieczne? O tym, jaki trening będzie najlepszy na start, pozmawialiśmy z fizjoterapeutką i trenerem personalnym
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Gosia Włodarczyk
„Presja, by jak najszybciej wrócić do formy, jest dla kobiet krzywdząca. Ciału trzeba dać czas na regenerację”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką Gosią Włodarczyk

„Jeszcze jedno powtórzenie”, „dasz radę”, „pomogę ci”, „ostatnie 10 sekund pracy”… Dzięki temu często jesteśmy wstanie dać z siebie więcej niż 100% na treningu. Partner treningowy to jeden z najlepszych sportowych motywatorów!

Zdecydowanie zbyt często zapominamy o tym, że wspólny trening z partnerem może być bardzo skutecznym źródłem dodatkowej motywacji, czy też przełamania wkradającej się w nasz trening nudy. Znalezienie partnera treningowego niesie ze sobą wiele zalet. Jednak ważne, by była to osoba z pasją, której zależy na realizacji swojego celu – pełna zapału. Osoba, która będzie nas motywowała do zrobienia jeszcze jednego powtórzenia, do przebiegnięcia dalej.

Jak znaleźć taką osobę? Z pewnością musi być to ktoś, kto lubi ten sam rodzaj wysiłku. Kulturysta z maratończykiem raczej nie znajdą wspólnego języka. Podobne upodobania sportowe to jednak nie wszystko. Kolejną kwestią będą podobne założenia treningowe. Możecie obrać sobie start w biegu na 10 kilometrów, zrzucenie kilku kilogramów lub poprawienie wyników sportowych. Najważniejsze jest to, by mieć wspólne sportowe „flow”. Taki partner przyda się najbardziej wtedy, kiedy dopadają ciężkie chwile, kiedy nie chce się wstać z łóżka, kiedy wydaje się, że jesteście zbyt zmęczeni na to, by się ruszyć. Bo przecież umawiając się z naszym partnerem na trening, zawieramy z nim swego rodzaju umowę. Zostało złożone zobowiązanie – widzimy się we wtorek o 19.00 i chcemy być w związku z tym konsekwentni. Głupio by było wyjść na osobę, która nie potrafi wytrwać w swoich założeniach. Dlatego mimo słabego samopoczucia albo deszczu dzielnie wybierzecie się na trening i w  dodatku postaracie się być na czas.

Dla tych, którzy lubią sporty siłowe – partner zapewni większe bezpieczeństwo treningowe. W sportach siłowych często pracuje się z dużymi obciążeniami i zdarza się tak, że ostatnie serie czy powtórzenia wykonujemy na dużym zmęczeniu. To właśnie dzięki drugiej osobie jesteśmy w stanie wykonać plan w 100%. Czasem dochodzi do tego rywalizacja. Chcemy dorównać sobie nawzajem w ćwiczeniach, aby być o krok do przodu, aby być lepszym. Pokonać szybciej dystans, wykonać więcej powtórzeń w jak najkrótszym czasie. To także edukacyjny rozwój, bo uczymy się od siebie, wzajemnie się korygujemy w wykonywaniu ćwiczeń, wpadamy na nowe ciekawe pomysły treningowe.

Wspólne treningi oraz pasja do sportu mają wielką moc. Potrafią łączyć ludzi. W wielu przypadkach powstają związki, a zamiłowanie do sportu sprawia, że są silne. No cóż… sami jesteśmy przykładem!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

Zainteresują cię również:

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Jak wrócić do biegania po ciąży?

Jak wrócić do biegania po ciąży?

Chcesz zacząć biegać? Oto 5 błędów, których powinnaś się wystrzegać

5 ćwiczeń, które każdy biegacz musi znać

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze?

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Bezpieczne bieganie zimą

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

Czy owoce faktycznie tuczą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Stres powoduje nadwagę!

Stres powoduje nadwagę!

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?

Domowy trening biegacza