Przejdź do treści

Partner treningowy

Partner treningowy
Partner treningowy fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Lizi Jackson-Barrett
Łysa Lizi Jackson-Barrett: Rok temu płakałam. Teraz czuję się świetnie
Masaż blizn. Mama Kosmetolog pokazuje jak go wykonywać prawidłowo
Zadbaj o własne piersi. Ruszyła kampania Fundacji Rak’n’Roll
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne? Dr Michał Lipa uspokaja
Meghan Markle jest w ciąży. Poinformował Pałac Kensington

„Jeszcze jedno powtórzenie”, „dasz radę”, „pomogę ci”, „ostatnie 10 sekund pracy”… Dzięki temu często jesteśmy wstanie dać z siebie więcej niż 100% na treningu. Partner treningowy to jeden z najlepszych sportowych motywatorów!

Zdecydowanie zbyt często zapominamy o tym, że wspólny trening z partnerem może być bardzo skutecznym źródłem dodatkowej motywacji, czy też przełamania wkradającej się w nasz trening nudy. Znalezienie partnera treningowego niesie ze sobą wiele zalet. Jednak ważne, by była to osoba z pasją, której zależy na realizacji swojego celu – pełna zapału. Osoba, która będzie nas motywowała do zrobienia jeszcze jednego powtórzenia, do przebiegnięcia dalej.

Jak znaleźć taką osobę? Z pewnością musi być to ktoś, kto lubi ten sam rodzaj wysiłku. Kulturysta z maratończykiem raczej nie znajdą wspólnego języka. Podobne upodobania sportowe to jednak nie wszystko. Kolejną kwestią będą podobne założenia treningowe. Możecie obrać sobie start w biegu na 10 kilometrów, zrzucenie kilku kilogramów lub poprawienie wyników sportowych. Najważniejsze jest to, by mieć wspólne sportowe „flow”. Taki partner przyda się najbardziej wtedy, kiedy dopadają ciężkie chwile, kiedy nie chce się wstać z łóżka, kiedy wydaje się, że jesteście zbyt zmęczeni na to, by się ruszyć. Bo przecież umawiając się z naszym partnerem na trening, zawieramy z nim swego rodzaju umowę. Zostało złożone zobowiązanie – widzimy się we wtorek o 19.00 i chcemy być w związku z tym konsekwentni. Głupio by było wyjść na osobę, która nie potrafi wytrwać w swoich założeniach. Dlatego mimo słabego samopoczucia albo deszczu dzielnie wybierzecie się na trening i w  dodatku postaracie się być na czas.

Dla tych, którzy lubią sporty siłowe – partner zapewni większe bezpieczeństwo treningowe. W sportach siłowych często pracuje się z dużymi obciążeniami i zdarza się tak, że ostatnie serie czy powtórzenia wykonujemy na dużym zmęczeniu. To właśnie dzięki drugiej osobie jesteśmy w stanie wykonać plan w 100%. Czasem dochodzi do tego rywalizacja. Chcemy dorównać sobie nawzajem w ćwiczeniach, aby być o krok do przodu, aby być lepszym. Pokonać szybciej dystans, wykonać więcej powtórzeń w jak najkrótszym czasie. To także edukacyjny rozwój, bo uczymy się od siebie, wzajemnie się korygujemy w wykonywaniu ćwiczeń, wpadamy na nowe ciekawe pomysły treningowe.

Wspólne treningi oraz pasja do sportu mają wielką moc. Potrafią łączyć ludzi. W wielu przypadkach powstają związki, a zamiłowanie do sportu sprawia, że są silne. No cóż… sami jesteśmy przykładem!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Domowy trening z kettlebells

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Trening na drabince koordynacyjnej