Przejdź do treści

Patent na jajka

Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Wielkanoc już za moment. Jej znakiem rozpoznawczym są oczywiście jajka. Tak się składa, że należą one do tzw. superfoods. Wybierajcie je więc i przyrządzajcie mądrze.

Jakie jajka wybrać? Od sprawdzonych dostawców, którzy hodują kury z wolnego wybiegu (najlepiej ze wsi). Kolejnym pytaniem jest – jak je przyrządzić, by faktycznie należały do superfoods? Żółtko powinno występować w postaci płynnej, np. jajka na miękko. Dzięki krótkiej obróbce termicznej nie zabijecie tego, co w jaju najlepsze! Zawierają one wówczas niezbędne składniki odżywcze. To bogate źródło pełnowartościowego białka, które zawiera wszystkie aminokwasy. To jednak nie wszystko.

Są bogatym źródłem kwasów omega-3, które wpływają na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i immunologicznego. Występują w nim takie witaminy jak A, D, B5, B12, B2, E, K, wapń, cynk oraz luteina, która poprawia wzrok i zapobiega zwyrodnieniu plamki żółtej.

Niektórzy głoszą opinie, że jajka podwyższają poziom cholesterolu, co zupełnie nie pokrywa się z rzeczywistością. Badania naukowe potwierdziły, że wysoki poziom cholesterolu jest uzależniony od prowadzonego stylu życia, spożywania przetworzonych produktów czy używek. Wprawdzie w żółtku faktycznie występuje cholesterol, ale jest w nim także lecytyna, która reguluje jego poziom.

My polecamy śniadania jajeczne – i to nie tylko od święta. Śniadanie tłuszczowe w których główną rolę pełnią jajka mają wysoką gęstość kaloryczną, w związku z czym sycą na dłużej. Są idealnym rozwiązaniem dla osób, które mają problemy z podwyższonym poziomem cukru we krwi.

Jeśli więc mowa o jajecznych świętach – nie musicie ich sobie żałować. Pamiętajcie jednak, że wszystkie prozdrowotne właściwości znikają, kiedy spożywacie je z „not cool foods”, takimi jak np. majonez.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Kubek kawy

Kawa a jakość plemników. Okazuje się, że jest zależność!

Angelina Jolie najpierw szokowała, teraz ratuje życie

Strach przed bólem gorszy niż ból

Strach przed bólem gorszy niż ból

6 badań, dzięki którym diagnozujemy nowotwory

Nie odkrywaj swojej pasji – stwórz ją

Zdenerwowany? Zjedz coś

Fitness na zdrowe jelita

Owoce i warzywa bez przemycania

Owoce i warzywa bez przemycania

Pies kontra upał. Jak pomóc zwierzakowi?

10 ekokosmetyków idealnych na lato

10 rzeczy, które czyścisz źle, za rzadko lub wcale

Mamo, mam coś w oku!