Przejdź do treści

Przepis na pieczone gruszki słodko-słone. Sprawdzą się o każdej porze dnia!

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ćwicz kręgosłup - to proste!
Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę
„Hashimoto nie jest wskazaniem do stosowania diety bezglutenowej”. O zależności pomiędzy hashimoto a dietą eliminacyjną, rozmawiamy z endokrynolożką i dietetyczką
Wiosenna pizza na zielonym spodzie
kobieta nurkująca w wodzie
Freediving – podwodna medytacja
lekarka Małgorzata Ponikowska
„Selen to czarny koń wśród suplementów w chorobie Hashimoto”. Lekarka Małgorzata Ponikowska o wspomaganiu chorób tarczycy selenem

Pieczone gruszki ze słonym serem kozim, rozmarynem, orzechami i słodkim miodem to ani deser, ani do końca wytrawne danie. Taka przekąska świetnie sprawdzi się więc i jako przystawka, jako drugie śniadanie albo kolacja. Skorzystaj z przepisu.

Gruszki są źródłem m.in. kwasu foliowego, witaminy D, E, K i C. Oprócz tego zawierają potas, bor, magnez i miedź. Poza tym są bogate w antyoksydanty i błonnik. Oznacza to, że opóźniają procesy starzenia i wypełniają żołądek. Dają uczucie sytości i regulują pracę jelit. Częste jedzenie gruszek obniża ciśnienie krwi, a ponieważ owoce te mają wysoką zawartość żelaza, przeciwdziała anemii. Gruszki mają dobry wpływ na pracę mózgu oraz wzmacniają koncentrację. Działają też moczopędnie i oczyszczające organizm.

Ciekawostką jest, że są dosyć kaloryczne, ale mają niski indeks glikemiczny. Jedzenie ich poleca się osobom zmagającym się z migreną.

Co może być smaczniejszego od gorącej, miękkiej, rozpływającej się gruszki z serem, chrupiącymi orzechami, ze słodkim miodowym akcentem? My uwielbiamy takie połączenia!

Pieczone gruszki słodko-słone

przepis-na-pieczone-gruszki

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki:

– 3 dojrzałe gruszki
– ok. 3-4 łyżki miodu
– łyżka igiełek rozmarynu
– ok. 5-6 czubatych łyżek rolady sera koziego
– garść ulubionych orzechów
– porządna szczypta świeżo startej gałki muszkatołowej

Piekarnik nagrzej do 200 stopni. Gruszki umyj, osusz i przekrój na pół. Wydrąż gniazda nasienne i w powstałe wgłębienia włóż ser. Gruszki ułóż w naczyniu do pieczenia. Rozmaryn rozetrzyj w dłoniach i posyp nim owoce. Orzechy posiekaj na większe kawałki i rozsyp na gruszki, całość skrop miodem. Posyp gałką. Piecz ok. 15-20 minut, aż gruszki zmiękną, a ser się rozpuści i zarumieni. Jedz gorące.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao

Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao

Dopadł cię energetyczny zjazd? Poznaj 6 produktów, z którymi wygrasz ze zmęczeniem

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Miksujemy: koktajl na trawienie

Miksujemy koktajl na lepsze trawienie

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Ciasto jogurtowo-pistacjowe z rabarbarem. Idealny przepis na majowy weekend

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Curry z botwinki. Zdrowy obiad w sam raz na wiosnę!

Burak to niezwykłe warzywo. Poznaj przepisy na zdrowe dania z buraka

Lnianki – „sezamki” z lnu. Zrób je, zanim najdzie cię ochota na coś słodkiego

Jajecznica w nowej odsłonie. Spróbujcie!