Przejdź do treści

Przepis na pieczoną dynię Hokkaido

Pieczona dynia Hokkaido
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
10 rzeczy, które możesz zrobić, aby łatwiej osiągnąć orgazm
Orgazm? Proszę bardzo! Poznaj 10 sposobów, aby łatwiej go osiągnąć
zakochana para
„Nieszczerość tylko pozornie oszczędza komuś przykrości. W rzeczywistości dostarcza jej w nadmiarze, ale z opóźnionym zapłonem”. O szczerości w relacjach rozmawiamy z psycholog Katarzyną Łapińską
Desery
Szefowie kuchni kontra rak piersi. Pink Pudding Challenge promuje zdrowe jedzenie i zapobiega nowotworom
młoda kobieta w czarnych ciuchach stoi na scenie podczas konferencji tedx
„Rak szyjki macicy jest winą chorej” – mocne słowa artystki, której choroba zmieniła życie
„Cała prawda o programie SZMATA 4+” – obrzydliwy mem, który uderza we wszystkie matki

Dynia – występuje w różnych kształtach, wielkościach i rodzajach. Jedne bardziej nadają się do pieczenia, inne do gotowania, jeszcze inne świetnie smakują w ciastach. Skorzystaj z przepisu na pieczoną dynię Hokkaido, idealną na jesienną aurę.

To, co wyróżnia dynię Hokkaido, to potężna dawka witaminy A. Oprócz tego ta dynia zawiera witaminę C, E, K i B. Poza tym jest bogata w beta-karoten, kwas foliowy, niacynę i ryboflawinę. Jest w niej dużo błonnika, co oznacza, że syci i sprzyja osobom będącym na diecie odchudzającej. Regularne jedzenie tej dyni ma dobry wpływ na odporność i wzrok. Znajdują się w niej wapń, żelazo, magnez, fosfor, sód i cynk. Hokkaido zapobiega rozwojowi chorób nowotworowych i miażdżycy. Obniża poziom złego cholesterolu we krwi.

Dynia Hokkaido ma jadalną skórkę, więc nie trzeba jej odbierać. Dodaliśmy aromatyczny sos pomidorowy, ser, orzechy i oliwki, które przełamią i wzbogacą smak całego dania. To danie jest proste w przygotowaniu, szybkie i świetnie sprawdzi się na lunch, obiad albo kolację. Dzięki temu, że dynia zostanie upieczona w sosie, z orzechami i serem, uzyskamy efekt zdrowej panierki.

Pieczona dynia Hokkaido

przepis-na-pieczona-dynie

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki:

– jedna mniejsza dynia Hokkaido
– 800 g pomidorów w puszce
– 3 ząbki czosnku
– garść świeżej bazylii
– dwie garści ulubionych orzechów
– 1 duża czerwona cebula
– łyżeczka startego imbiru
– pół łyżeczki płatków chilli albo pasty chilli
– ok. 60 g startego sera cheddar
– dwie garści oliwek
– pół pęczka natki pietruszki
– sól i pieprz do smaku
– pół łyżeczki słodkiej papryki
– pół łyżeczki wędzonej papryki
– dwie łyżki oleju kokosowego

Przygotowanie:

Orzechy zmiksuj na grube okruchy. Rozgrzej olej na patelni. Wrzuć pokrojoną w piórka cebulę i czosnek. Dodaj porządną szczyptę soli. Podsmaż chwilę. Wrzuć imbir, słodką i wędzoną paprykę i płatki chilli. Następnie dodaj pomidory. Doprowadź do wrzenia. Dodaj bazylię. Wymieszaj i zmiksuj na jednolity sos. Dopraw pieprzem i solą. Dynię umyj, pokrój na kawałki i pozbądź się pestek. Ułóż w naczyniu do pieczenia. Posyp orzechami. Polej sosem. Piecz w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. Zapiekaj, aż dynia będzie miękka. Pod koniec posyp startym serem. Po wyjęciu z pieca posyp pokrojonymi oliwkami i natką.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Przepis na pieczone gruszki słodko-słone. Sprawdzą się o każdej porze dnia!

Masz ochotę na pyszny budyń? Spróbuj tej pyszności z jabłkami!

Ciasto czekoladowe

Zobacz przepis na zdrowe ciasto czekoladowe, które nie jest bombą kaloryczną

Błyskawiczny makowiec z bakaliami

Co na śniadanie? Zimowa owsianka z dynią

Migdały z czekoladą i miodem – połączenie nieziemsko dobre i zdrowe

Przepis na sernik dyniowy z orzechami pecan

Masło czekoladowe – zdrowe, bo domowe!

Masło czekoladowe – zdrowe, bo domowe!

Kotlety jaglane z pieczarkami

Jabłka w cieście naleśnikowym

Omlet bez mąki z warzywami

Omlet bez mąki z warzywami – świetny pomysł na śniadanie

Orientalna jesień! Spaghetti z dyni i cukinii z indykiem