Przejdź do treści

Pieczona młoda kapusta

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Przyprawa curry na łyżeczce
Curry to mieszkanka najzdrowszych przypraw
Hanna Lis w czarnym golfie
Hanna Lis o endometriozie: miałam szczęście, że choroba nie odebrała mi szansy na macierzyństwo
Dziewczyna biegająca na ulicy
Trening podczas smogu. Co radzi alergolog?
ratownik medyczny trzymający fiolkę z napisem psychologiczne wsparcie
„Załamania psychiczne są tak powszechne, że nie mogą pozostawać tematem tabu”. Gdzie szukać pomocy?
Książę Harry o badaniach na obecność HIV. „Nie ma powodu do wstydu”

Kapustę zwykle gotujemy. Nie tym razem! My wrzucamy ją do piekarnika – tak też można. Nie omijajcie tego warzywa na targu, bo jego wartości odżywcze to istna bomba witamin i składników mineralnych.

Ta wielka bulwa ma mało kalorii, za to mnóstwo do zaoferowania. Zawiera duże ilości witaminy C, K, A, witamin z grupy B i kwasu foliowego. Pełna jest również wapnia, magnezu oraz fosforu. Pomaga regulować pracę jelit, obniża poziom złego cholesterolu, pomaga w oczyszczaniu i odkwaszaniu organizmu, wspomaga układ odpornościowy i pomaga zapobiegać rozwojowi raka.

Kapustę można kupić cały rok, ale teraz jest czas, gdy stragany uginają się pod jej młodą wersją. Jest niezwykle delikatna i krucha, a upieczenie jej sprawia, że mięknie i staje się też słodsza. My proponujemy podać ją z sosem curry na bazie tahini. Taki sos robi się w mig, a doskonale doprawia całość dania.

Pieczona młoda kapusta z sosem curry

pieczona-mloda-kapusta

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com

Składniki:

– 1 mała główka młodej kapusty
– olej roślinny
– posiekana zielona pietruszka lub kolendra

Sos:

– 8 łyżek tahini
– 1 łyżka sosu sojowego
– 1 łyżeczka mieszanki curry w proszku, bez soli
– 1 łyżeczka soku z cytryny

Przygotowanie:

Kapustę obieramy z wierzchnich liści, kroimy na 6-8 części, odcinamy głąb, smarujemy olejem i układamy na blasze wyłożonej papierem. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180°C.

Pieczemy 20 minut na jednej stronie, a następnie przewracamy na drugą stronę i pieczemy 10 minut. Wyjmujemy z pieca, polewamy sosem i posypujemy pietruszką lub kolendrą. Podajemy od razu.

 

Agata Deja – fotografka, kulturoznawczyni, pasjonatka rękodzieła, kuchni roślinnej i filozofii DIY. Prowadzi bloga Food Porn, Vegan Style, na którym udowadnia, że kuchnia roślinna jest bardzo kreatywna, ciekawa, smaczna, kolorowa i zdrowa. Szczególnym uwielbieniem darzy kuchnię azjatycką i dania kuchni RAW.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Przepis na brukselkę od naszej czytelniczki

Brukselka duszona z warzywami. Przepis od naszej czytelniczki

Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza

Owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Pumpernikiel na śniadanie – najlepszy przepis!

Sałatka z pieczoną dynią

Sałatka z pieczoną dynią

Bruschetta z pieczoną dynią

Bruschetta z pieczoną dynią

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Jaglane placki

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą

Risotto z dyni i szałwii

Dyniowe ciastka owsiane

Dyniowe ciastka owsiane