Przejdź do treści

Wegańskie placki ziemniaczane. Mniej kaloryczne niż klasyczne, bo pieczone

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Chcesz obniżyć poziom złego cholesterolu? Pokochaj białe owoce i warzywa!
Unsplash
Ocet spirytusowy czy jabłkowy? Sprawdź, czym się od siebie różnią
Tort cytrusowo-szpinakowy
Tort cytrusowo-szpinakowy. Smak, którego nie sposób zapomnieć!
Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj
Ciało bogini za nic się nie wini. Dzięki akcji Aleksandry Domańskiej tysiące kobiet pokochało swoje ciało

Placki ziemniaczane – polski klasyk. Kto ich nie lubi? Proponujemy je w lżejszej odsłonie, bo zamiast smażenia w głębokim tłuszczu skorzystamy z piekarnika. Taka wersja smakuje równie dobrze, jest tak samo łatwa do zrobienia, a przy tym łagodniejsza dla żołądka, mniej kaloryczna i lekkostrawna.

Gdy placki rumienić się będą w piekarniku, wy w tym czasie przygotujecie sobie ulubione dodatki. My proponujemy zblanszowaną zieleninę, puree z pieczonej marchewki lub selera, ostry sos pomidorowy lub dip czosnkowo-pietruszkowy na bazie awokado czy domowy ketchup.

Jarmuż – 3 przepisy z kultowym warzywem

Tym prostym sposobem na naszym talerzu wyląduje bardzo smaczny, sezonowy i wartościowy wegański obiad, składający się z produktów, które wszyscy dobrze znamy i lubimy, ale podanymi w formie, która zamiast przeciążyć układ pokarmowy, doda nam fajnej energii.

Pieczone placki ziemniaczane

pieczone placki ziemniaczane

Zdjęcie: Agata Deja

Pieczone placki ziemniaczane – składniki (na ok. 10 sztuk):

– 500 g obranych ziemniaków
– 2 czubate łyżki zmielonego siemienia lnianego (15 g)
– 5 łyżek wrzątku (35 ml)
– 2 szczypty soli
– szczypta pieprzu
– odrobina oleju do natłuszczenia papieru do pieczenia
– opcjonalnie odrobina przypraw dla nadania dodatkowego smaku plackom: suszony czosnek, suszone zioła: tymianek, rozmaryn, szałwia, oregano, zioła prowansalskie; pomijamy je, jeśli planujemy podać placki z proponowanymi wyżej dodatkami

Pieczone placki ziemniaczane – przygotowanie:

Zmielone siemię lniane zalewamy odmierzoną ilością wrzątku, mieszamy dokładnie i odstawiamy. Ziemniaki ścieramy na tarce o drobnych oczkach lub za pomocą malaksera albo robota kuchennego z funkcją tarki. Tak powstałą ziemniaczaną pulpę dokładnie odciskamy na drobnym sitku lub przez gazę. Po odciśnięciu powinno jej zostać ok. 300 g.

Następnie przekładamy ją do miski, dodajemy kleik z siemienia, sól, pieprz oraz ewentualnie dodatkowe przyprawy i dokładnie ugniatamy całość ręką, aby składniki dobrze się połączyły.

Nagrzewamy piekarnik do 220°C, blachę do pieczenia wykładamy papierem, który smarujemy delikatnie olejem. Masę na placki nakładamy łyżką stołową, zachowując odstęp (1 łyżka = 1 placek), po czym dokładnie ją spłaszczamy na grubość ok. 5 mm.

Wstawiamy do nagrzanego pieca i pieczemy ok. 20 minut. W połowie czasu pieczenia blachę wyjmujemy z pieca, a każdy placek delikatnie przewracamy na drugą stronę, po czym wstawiamy ponownie do piekarnika. Gdzieniegdzie masa może się przykleić, ale wystarczy wtedy trochę ją podważyć metalową szpatułką. Podajemy od razu, z wybranymi dodatkami. Resztę przechowujemy w lodówce do 3 dni.

 

Agata Deja – fotografka, kulturoznawczyni, pasjonatka rękodzieła, kuchni roślinnej i filozofii DIY. Prowadzi bloga Food Porn, Vegan Style, na którym udowadnia, że kuchnia roślinna jest bardzo kreatywna, ciekawa, smaczna, kolorowa i zdrowa. Szczególnym uwielbieniem darzy kuchnię azjatycką i dania kuchni RAW.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi dietetyczka Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Zainteresują cię również:

Malinowo – morelowa pyszność pod owsianą kruszonką

Letnia sałatka z kurkami. Odrobina lasu na talerzu

Jabłka na patyku. Uważaj, ten deser może uzależnić!

Unsplash.com

Czy dieta wegańska i dieta wegetariańska mogą nas ustrzec przed chorobami? Będziesz zaskoczona

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Pizza z kurkami

Orkiszowa letnia pizza z kurkami. Jedz bez wyrzutów sumienia!

wegańskie lody malinowo-porzeczkowe

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Truskawkowe żelki. Doskonały smakołyk bez grama chemii

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Omletonaleśnik z czereśniami i twarożkiem

Przepis na omlet z czereśniami i twarożkiem