Przejdź do treści

Pierogi kontra biegi

Pierogi kontra biegi
Sesja dla marki Reebok. fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta na treningu z hantelkami
Boisz się, że trening siłowy jest niebezpieczny i może spowodować utratę okresu? Co na to specjalista? Hz kontra mity #14 Trening siłowy
Janusz Kozioł nie żyje. Jego głos zna każdy Polak
Wstążka symbolizująca hiv na dłoniach
Oto lista największych zagrożeń dla naszego zdrowia i życia. Myślisz, że ciebie nie dotyczy?
kobieta siedzi w metrze obok siedzenia w kształcie mężczyzny z widocznym penisem
Penis na siedzeniu w wagonie metra. Niech mężczyźni poczują to, czego doświadczają molestowane kobiety
Na pewno znasz jego głos. Lektor Janusz Kozioł potrzebuje pomocy. „Trwa walka o każdy oddech”

W święta jesz więcej? To zacznij też więcej się ruszać! Dodatkowy bilans kaloryczny można zbić dodatkowym ruchem. Ile kalorii mają pierogi i ile musisz się ruszać, żeby je spalić? Przeanalizujmy to!

Z doświadczenia wiemy, że takie statystyki przemawiają do człowieka. Pizzę zje każdy, ale wiedza dotycząca tego, że jeden kawałek jest równy kilkuset burpeesom, od razu zmusza do myślenia.

Ze świętami jest podobnie.

– porcja barszczu z uszkami = 230 kcal
– 5 pierogów = ok. 400 kcal
– kilka śledzi w oleju = ok. 350 kcal
– mała porcja kapusty = ok. 400 kcal
– porcja smażonego karpia = ok. 260 kcal
– porcja makowca = 150 kcal
– ryba po grecku/ryba w galarecie = ok. 300 kcal

 

Dane nie są w 100% dokładne. Wszystko zależy od tego, jak danie zostanie przyrządzone i w jakiej ilości zjedzone. Nietrudno zatem policzyć, że przy kilku rodzajach wigilijnych potraw dostarczamy organizmowi ponad 2000 kcal. I to w ciągu dwóch, trzech godzin.

No dobrze. A teraz ile jesteś w stanie spalić podczas różnych aktywności? Dane znów nie są dokładne. Wszystko zależy od intensywności, wagi ciała, zaangażowania w ruch. No dobrze, ale mniej więcej, przedstawia się to tak:

Najlepsze będą interwały, czyli trening w zmiennym tempie. Jeśli dobierzecie ćwiczenia dające w kość i wykonacie je na 100% swoich możliwości, w ciągu 40 minut możecie spalić nawet 500-600 kcal.

40 minut biegania w średnim tempie to około 350 spalonych kalorii.

Godzinny spacer to około 200 kcal.

40 minut skakanki = ok. 400 kcal.

Co tu dużo gadać? Trening interwałowy i skakankę możesz uskutecznić w domu, jeszcze przed rozpoczęciem się „Kevina”. Na bieganie, spacer czy jogging możesz wybrać się rano. Przy okazji podkręcisz na święta metabolizm.

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Najnowsze w naszym serwisie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

ćwiczenia

Dlaczego warto ćwiczyć w domu? Jakie ćwiczenia ze sprzętem i bez pomogą osiągnąć piękną sylwetkę?

ćwiczenia

Stretching, czyli ćwiczenia rozciągające dla początkujących i dzieci

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

ludzie na bieżni na siłowni

„Wielu ludzi robi listę z celami tylko po to, aby mieć poczucie zmiany w swoim życiu”. Psycholog o postanowieniach noworocznych

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

ćwiczenia

Ćwiczenia relaksacyjne – sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

ćwiczenia

Na czym polega sekret ćwiczeń odchudzających? Jakie ćwiczenia wykonywać, aby osiągnąć zamierzony efekt?

ćwiczenia

Jak wykonywać ćwiczenia na mięśnie Kegla u mężczyzn?

ćwiczenia

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

ćwiczenia

Bezpieczne ćwiczenia na plecy jako forma profilaktyki bólu kręgosłupa. Jak właściwie je wykonywać?

ćwiczenia

Ćwiczenia na brzuch w domu – jakie warto wykonywać? Jak robić to poprawnie?

świąteczne potrawy na stole wigilijnym

Co zrobić z resztkami jedzenia po świętach?