Przejdź do treści

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody?

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody? Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Prof. Bolesław Samoliński: „Istnieje znacznie więcej sytuacji, gdy teleporada nie może być zastosowana”
Homocysteina – norma, badanie, jak obniżyć poziom homocysteiny
koronawirus polska
W ciągu tygodnia osiągniemy granicę 15 tys. zachorowań dziennie? MZ o scenariuszach i narzędziach walki z COVID-19
Dr Michał Strus: „Wiedza na temat wpływu infekcji COVID-19 na kobietę w ciąży oraz płód zmienia się z dnia na dzień”
Mimo prawidłowego przystawiania, dziecko nadal rani brodawki? Powodem może być krótkie wędzidełko podjęzykowe

Picie wody może pomóc wam w osiągnięciu celów sylwetkowych. Trenujecie i zależy wam na mądrym podejściu do tematu spalania? Bez wody ani rusz. Co daje picie wody w kontekście odchudzania? Jakie ma zalety? I w końcu – ile pić wody, by móc czerpać z tych korzyści?

Co daje picie wody?

Zalety picia wody można długo wymieniać:

  • picie wody a odchudzanie – picie wody zmniejsza apetyt, woda jest też składnikiem niezbędnym do spalania tłuszczu; co więcej, badania pokazują, że picie zimnej wody może powodować, że organizm zużywa (nieznacznie) więcej kilokalorii – potrzebne są one do ogrzania płynu,
  • woda wspomaga odtruwanie – jest niezbędna do usuwania przez układ moczowy szkodliwych produktów przemiany materii i toksyn,
  • picie wody a cera – jeśli nie dbamy o odpowiedni poziom nawodnienia, skóra może stać się sucha i zacząć się łuszczyć; dodatkowo picie wody zapobiega tworzeniu się widocznych zmarszczek,
  • woda poprawia trawienie – ułatwia przechodzenie pokarmu przez przewód pokarmowy i jest ważne w profilaktyce zaparć.
Nicole Radomska

Ile pić wody?

Najprostsze rekomendacje dotyczące tego, ile wody pić mówią, że kobieta powinna spożywać codziennie 2 l (8 szklanek), natomiast mężczyzna 2,5 l (10 szklanek).

Znacie swoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne? Jeśli tak, to możecie skorzystać z dokładniejszego sposobu na określenie, ile wody potrzebujecie. Ilość kilokalorii, którą powinniście dostarczać z dietą każdego dnia, odpowiada ilości mililitrów płynów, które powinniście codziennie pić. Przykład? Jeśli wasza dieta z założenia ma mieć 2100 kcal, zapotrzebowanie na płyny określa się jako 2100 ml (2,1 l).

Najlepsza woda do picia

Najlepsza woda do picia to ta bez cukru i aromatów. Możesz wybierać wodę niegazowaną lub gazowaną (choć ta druga nie jest zalecana w sytuacji, gdy masz problemy z układem trawiennym).

Picie zarówno wody źródlanej, jak i mineralnej jest dobrym wyborem dla osób zdrowych. W wielu miejscowościach w Polsce można bezpiecznie pić także kranówkę bogatą w składniki mineralne (twój czajnik pokrywa się szybko białym osadem? to właśnie świadczy o wysokiej zawartości w wodzie magnezu i wapnia – składników mineralnych o licznych właściwościach prozdrowotnych).

„Bycie na diecie stało się w naszej kulturze atrybutem kobiety”. Psychodietetyczka Małgorzata Akkus wyjaśnia, dlaczego diety odchudzające są nieskuteczne i dlaczego warto zacząć jeść intuicyjnie

Kiedy pić wodę?

Po wodę możecie, a nawet powinniście, sięgać zawsze, kiedy macie na to ochotę. Prawda jest jednak taka, że istnieją określone pory, gdy jej picie wody jest wyjątkowo pomocne. Według Toma Venuto, autora książki „Spalaj tłuszcz, buduj mięśnie”, dobrze jest sięgać po wodę rano, zaraz po przebudzeniu (warto dodać do niej sok z cytryny), ponieważ w ciągu nocy niewiele osób dostarcza organizmowi płynów. Dobra rada: postawcie szklankę wody na stoliku nocnym, by rano nie zapomnieć po nią sięgnąć, kiedy wstaniecie.

Picie wody a treningi

Kolejna ważna rada: w czasie od 20 minut do 2 godzin przed sesją treningową wypijajcie około 500 ml wody. Sięgajcie też po płyny w czasie ćwiczeń (niekoniecznie musi to być napój izotoniczny). Większość dietetyków sportowych zaleca picie 200-250 ml co 15 minut.

Podczas treningu siłowego lub ogólnorozwojowego trwającego nie dłużej niż 1 godzinę najodpowiedniejsza będzie właśnie woda. Jeśli uprawiacie sporty wytrzymałościowe, a sesje treningowe trwają dłużej niż godzinę, można rozważyć spożycie napojów izotonicznych.

Jeszcze jedna istotna wskazówka: uzupełniajcie płyny obowiązkowo po treningu. Nawet jeśli nie czujecie pragnienia. Należy to zrobić zaraz po jego zakończeniu.

W dni wolne od treningów możecie spożywać nieco mniej płynów, ale nie rezygnujcie z porannej szklanki wody i regularnego nawadniana w ciągu dnia.

 

Źródła:

  1. Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej (2017) Pijemy wodę – ile i jak?
  2. Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej (2018) Nawodnienie w diecie sportowca.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

L-karnityna

L-karnityna – rola w organizmie, niedobór, suplementacja

Japońska dieta wodna coraz bardziej popularna. Jej fenomen wyjaśnia dietetyczka

Kawa się skończyła, a potrzebujesz energetycznego kopa o poranku? Są inne sposoby!

Zimny prysznic na odchudzanie i gorączkę – czy jest zdrowy?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

10 powodów, dla których warto pić ciepłą wodę

Ciężarna kąpie się w morzu

Infekcje w wodzie. Czy ciężarna może bezpiecznie kąpać się w basenie lub jeziorze?

Pijesz wodę? To dobrze. A zastanawiałaś się, kiedy najlepiej to robić, by korzyści było jak najwięcej?

Pijesz gazowaną wodę zamiast „zwykłej”? Sprawdź, jakie ma wady i zalety

woda butelkowana

Data ważności wody butelkowanej. Czy należy się nią przejmować?

7 owoców i warzyw, które pomogą w nawodnieniu. Coś dla tych, którym z wodą jest nie po drodze

Kobieta z wodą

Odwodnienie organizmu u dzieci i dorosłych – objawy i leczenie

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

Dlaczego picie wody jest takie ważne? Poznaj 7 powodów

Odwodnienie to “nic takiego”? Sprawdź, co się dzieje z twoim ciałem

Zatrzymanie wody w organizmie – jak sobie z tym poradzić? Odpowiadają eksperci z Czytamy Etykiety

Zatrzymanie wody w organizmie – jak sobie z tym poradzić? Odpowiadają eksperci z Czytamy Etykiety

Kobieta w wodzie

Od kwietnia utonęły w Polsce 162 osoby. Pamiętaj, najczęściej tonie się w ciszy

Spalacze tłuszczu – które są najbardziej skuteczne? Podpowiada Arkadiusz Matras z Dietetyki #NieNaŻarty

Spalacze tłuszczu – które są najbardziej skuteczne? Podpowiada dietetyk Arkadiusz Matras

Wydaje ci się, że pijesz wystarczająco dużo wody? Te sygnały świadczą, że jest inaczej

7 sygnałów, że pijesz za dużo wody

szklanka wody

Picie wody destylowanej – czy można? Którą wodę wybrać?

Kąpiel w fontannie / unsplash

Podczas upałów pozwalasz dziecku beztrosko pluskać się w miejskiej fontannie? „Chłodzisz” je gronkowcem, salmonellą i bakteriami kałowymi

Matka karmi dziecko butelką

Woda w diecie dzieci karmionych mlekiem modyfikowanym. Czy dopajać niemowlę? Jaką wodę wybrać?

Trening sprinterski - popraw swoją szybkość!

Trening sprinterski na siłowni, w plenerze – jak zrobić? Efekty

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Łóżkowy savoir-vivre. Kilka przykładów fajnych zachowań w sypialni

Kobieta leży na łóżku

Seks analny to czysta przyjemność! Jak wzbogacić swój erotyczny repertuar?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Dobry seks – różnica wieku czyni cuda

Różnica wieku między partnerami? Może się okazać spełnieniem seksualnych marzeń

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.