Przejdź do treści

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody?

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody? Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dagmara Seliga
Dagmara Seliga: w Polsce jest coraz więcej coachów, a brakuje przepisów regulujących ten zawód [WIDEO]
zima
Zatroszcz się o siebie zimą. Podpowiadamy, jak to zrobić
„W oceanach ląduje ok. 50 tysięcy ton plastikowych strzępów po naszych siatkach”. Sylwia Majcher przekonuje, że to najwyższy czas, żeby zrezygnować z foliówek
„W oceanach ląduje 50 tysięcy ton plastikowych strzępów po siatkach”. Sylwia Majcher przekonuje, że czas zrezygnować z foliówek
Syndrom MCS. Alergia na nowoczesność
Kobieta ćwiczy na dworze
Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Picie wody może pomóc wam w osiągnięciu celów sylwetkowych. Trenujecie i zależy wam na mądrym podejściu do tematu spalania? Bez wody ani rusz. Co daje picie wody w kontekście odchudzania? Jakie ma zalety? I w końcu – ile pić wody, by móc czerpać z tych korzyści?

Co daje picie wody?

Zalety picia wody można długo wymieniać:

  • picie wody a odchudzanie – picie wody zmniejsza apetyt, woda jest też składnikiem niezbędnym do spalania tłuszczu; co więcej, badania pokazują, że picie zimnej wody może powodować, że organizm zużywa (nieznacznie) więcej kilokalorii – potrzebne są one do ogrzania płynu,
  • woda wspomaga odtruwanie – jest niezbędna do usuwania przez układ moczowy szkodliwych produktów przemiany materii i toksyn,
  • picie wody a cera – jeśli nie dbamy o odpowiedni poziom nawodnienia, skóra może stać się sucha i zacząć się łuszczyć; dodatkowo picie wody zapobiega tworzeniu się widocznych zmarszczek,
  • woda poprawia trawienie – ułatwia przechodzenie pokarmu przez przewód pokarmowy i jest ważne w profilaktyce zaparć.
Nicole Radomska

Ile pić wody?

Najprostsze rekomendacje dotyczące tego, ile wody pić mówią, że kobieta powinna spożywać codziennie 2 l (8 szklanek), natomiast mężczyzna 2,5 l (10 szklanek).

Znacie swoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne? Jeśli tak, to możecie skorzystać z dokładniejszego sposobu na określenie, ile wody potrzebujecie. Ilość kilokalorii, którą powinniście dostarczać z dietą każdego dnia, odpowiada ilości mililitrów płynów, które powinniście codziennie pić. Przykład? Jeśli wasza dieta z założenia ma mieć 2100 kcal, zapotrzebowanie na płyny określa się jako 2100 ml (2,1 l).

Najlepsza woda do picia

Najlepsza woda do picia to ta bez cukru i aromatów. Możesz wybierać wodę niegazowaną lub gazowaną (choć ta druga nie jest zalecana w sytuacji, gdy masz problemy z układem trawiennym).

Picie zarówno wody źródlanej, jak i mineralnej jest dobrym wyborem dla osób zdrowych. W wielu miejscowościach w Polsce można bezpiecznie pić także kranówkę bogatą w składniki mineralne (twój czajnik pokrywa się szybko białym osadem? to właśnie świadczy o wysokiej zawartości w wodzie magnezu i wapnia – składników mineralnych o licznych właściwościach prozdrowotnych).

„Bycie na diecie stało się w naszej kulturze atrybutem kobiety”. Psychodietetyczka Małgorzata Akkus wyjaśnia, dlaczego diety odchudzające są nieskuteczne i dlaczego warto zacząć jeść intuicyjnie

Kiedy pić wodę?

Po wodę możecie, a nawet powinniście, sięgać zawsze, kiedy macie na to ochotę. Prawda jest jednak taka, że istnieją określone pory, gdy jej picie wody jest wyjątkowo pomocne. Według Toma Venuto, autora książki „Spalaj tłuszcz, buduj mięśnie”, dobrze jest sięgać po wodę rano, zaraz po przebudzeniu (warto dodać do niej sok z cytryny), ponieważ w ciągu nocy niewiele osób dostarcza organizmowi płynów. Dobra rada: postawcie szklankę wody na stoliku nocnym, by rano nie zapomnieć po nią sięgnąć, kiedy wstaniecie.

Picie wody a treningi

Kolejna ważna rada: w czasie od 20 minut do 2 godzin przed sesją treningową wypijajcie około 500 ml wody. Sięgajcie też po płyny w czasie ćwiczeń (niekoniecznie musi to być napój izotoniczny). Większość dietetyków sportowych zaleca picie 200-250 ml co 15 minut.

Podczas treningu siłowego lub ogólnorozwojowego trwającego nie dłużej niż 1 godzinę najodpowiedniejsza będzie właśnie woda. Jeśli uprawiacie sporty wytrzymałościowe, a sesje treningowe trwają dłużej niż godzinę, można rozważyć spożycie napojów izotonicznych.

Jeszcze jedna istotna wskazówka: uzupełniajcie płyny obowiązkowo po treningu. Nawet jeśli nie czujecie pragnienia. Należy to zrobić zaraz po jego zakończeniu.

W dni wolne od treningów możecie spożywać nieco mniej płynów, ale nie rezygnujcie z porannej szklanki wody i regularnego nawadniana w ciągu dnia.

 

Źródła:

  1. Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej (2017) Pijemy wodę – ile i jak?
  2. Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej (2018) Nawodnienie w diecie sportowca.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Elektrolity – sprawdź, czego jeszcze o nich nie wiesz

Kawa się skończyła, a potrzebujesz energetycznego kopa o poranku? Są inne sposoby!

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

Kobieta w wodzie

Od kwietnia utonęły w Polsce 162 osoby. Pamiętaj, najczęściej tonie się w ciszy

Kąpiel w fontannie / unsplash

Podczas upałów pozwalasz dziecku beztrosko pluskać się w miejskiej fontannie? „Chłodzisz” je gronkowcem, salmonellą i bakteriami kałowymi

Trening sprinterski - popraw swoją szybkość!

Trening sprinterski na siłowni, w plenerze – jak zrobić? Efekty

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu. Dlaczego waga nie zawsze jest miarodajna?

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu?

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Dziewczynka w basenie

Martwisz się o swoje dziecko? Nie pozwalaj mu pływać w dmuchanych akcesoriach

Jak ćwiczyć bezpiecznie w upalne dni

Jak ćwiczyć bezpiecznie w upalne dni? Zobacz, co radzi trener

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy?

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy? Odpowiada Kasia Bigos

Ćwicz z Kasią Bigos: Tabata

Ćwicz z Kasią Bigos: Tabata

Ćwiczenia czy dieta – co lepiej spala tłuszcz?

Trik na spalanie tłuszczu z węglowodanami

Czy ćwiczenia na czco są skuteczne w odchudzaniu?

Obsesja spalania tłuszczu

Obsesja spalania tłuszczu

Pozbądź się tkanki tłuszczowej raz na zawsze

Pozbądź się tkanki tłuszczowej raz na zawsze

Pij! Ale nie za dużo…

Pij! Ale nie za dużo…

Woda stworzyła Homo sapiens

Woda stworzyła Homo sapiens

Złota zasada spalania tłuszczu

Złota zasada spalania tłuszczu

Kiedy na kardio?

Kiedy na kardio?

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Ubrania, które nas trują. Sprawdź, dlaczego mogą być niebezpieczne

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Zimno jest zdrowe! Nie wierzysz? Oto 5 pożytków z niskich temperatur

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

poranne wstawanie

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą