Przejdź do treści

Pilates niejedno ma imię

Pilates niejedno ma imię
Pilates, fot. Katarzyna Milewska/Pure Jatomi Złote Tarasy
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Miksujemy: koktajl na odchudzanie
Chcesz zgubić poświąteczne kilogramy? Wypróbuj przepis na warzywny koktajl odchudzający
Masaż – jak wybrać najlepszy?
Masz ochotę na masaż? Sprawdź, który będzie odpowiedni dla ciebie
W jakiej pozycji spać, żeby się wyspać?
W jakiej pozycji spać, żeby się dobrze wyspać? Podpowiadamy
Dziewczyna przed komputerem
Myślami ciągle w pracy? O tym jak nie popaść w uzależnienie, porozmawialiśmy z psychologiem Pawłem Dukaczewskim
Wypadanie włosów: jakie są najważniejsze przyczyny?

Pilates – tak, z pewnością o nim słyszeliście. Kojarzy wam się z jogą? Słusznie – coś w tym jest. Ja jednak cenię go przede wszystkim za równowagę, jaką tworzy w ciele.

Pilates – szukaj balansu

Kiedy Joseph Pilates opracowywał swój program, wiedział, co robi. Chciał stworzyć coś, z czego będą mogli korzystać wszyscy, niezależnie od wieku i kondycji fizycznej. Oczywiście nie ma tu miejsca na krew, pot i łzy, bo pilates to przede wszystkim spokój i równowaga. Nuda? Dla jednych na pewno. Jednak, kiedy przyjrzeć się bliżej, tylko ignorant nie doceni wpływu, jaki te ćwiczenia mają na ciało. Poza tym pilates jest także bezpieczny i polecany osobom starszym, po przebytych urazach i kontuzjach. Wszystko bowiem opiera się na równowadze. 

pilates

Pilates ma ogromny wpływ na ciało, fot. Katarzyna Milewska/Pure Jatomi Złote Tarasy

Pilates – to nie sposób na odchudzanie

Pilates to ćwiczenia, które są nastawione na wzmacnianie ciała, zwłaszcza mięśni głębokich odpowiedzialnych za równowagę i koordynację. Niestety wiele osób pomija ten istotny fakt, skupiając się w treningach na spalaniu tkanki tłuszczowej, budowaniu masy mięśniowej czy robieniu kondycji. To wszystko jest oczywiście ważne, ale trzeba pamiętać, że prawdziwa siła powinna zaczynać się w środku. Silny core to po prostu podstawa, a pilates właśnie na tym bazuje. Te ćwiczenia są po prostu potrzebne w życiu codziennym. Bez silnego środka ciała nie ma mowy o dobrym rozwoju fizycznym.

pilates

Pilates wzmacnia mięśnie głębokie, fot. Katarzyna Milewska/Pure Jatomi Złote Tarasy

Pilates – metoda na szczęście

„Teraz już wiem – nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi”. Tak mówił Joseph Pilates – twórca metody. Wypowiadając je w 1965 roku, miał 86 lat. Był pewny swego. I jak się dziś okazuje, miał rację. Dziś pilates zna cały świat. Popularnością prześcignęła go tylko joga, ale pilates wykorzystuje także wiele asanów. Plusy? To doskonałe ćwiczenia poprawiające sylwetkę bez nadmiernego rozbudowywania mięśni. Bardzo dobre połączenie jogi, baletu i ćwiczeń izomerycznych. Dla mnie to właśnie duża ilość ćwiczeń wzmacniających core ciała oraz mięśni brzucha i pleców ma znaczenie nadrzędne. Dzięki tym ćwiczeniom całe ciało pracuje równomiernie. Poza tym pilates świetnie rozciąga! Nie bez przyczyny fizjoterapeuci i osteolodzy określają tę metodę jako jedną z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej. Boli cię kręgosłup? Wypróbuj pilates.

pilates

Pilates wzmocni kręgosłup, fot. Katarzyna Milewska/Pure Jatomi Złote Tarasy

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ćwiczenia oddechowe na trawienie

Ćwiczenia oddechowe na trawienie. Kasia Bem pokazuje, jak dobrze je wykonać

4 ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

Poranne rozciąganie

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

woda z cytryną

7 prostych nawyków dla zdrowia. Kasia Bem dzięki nim nie choruje

Naucz się „odpuszczać” – joga ci w tym pomoże

„Odpuść sobie”. Ale jak to zrobić? Kasia Bem zapewnia, że joga może w tym pomóc

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Kobieta siedząca przy łóżku

Nie możesz zasnąć? Poznaj receptę na dobry sen według Kasi Bem

5 jogicznych zasad zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z porad Kasi Bem

dziewczyna stojąca na ulicy

„Zejście po schodach też może stać się dla ciebie ścieżką kontemplacji”. Kasia Bem o spacerze medytacyjnym

Chcesz zacząć przygodę z jogą? Którą wybrać? Kasia Bem pisze o jej najważniejszych odmianach

„Większość życia marnujemy na roztrząsanie tego, co minęło lub śnimy na jawie na temat tego, co ma dopiero nadejść. Co za koszmarna strata czasu!”

Kawa się skończyła, a potrzebujesz energetycznego kopa o poranku? Są inne sposoby!

Ola Lendzion

„Niektóre mięśnie odkryjemy na nowo, jakby po raz pierwszy w życiu.” Rozmawiamy z instruktorką jogi Olą Ledzion

Zminimalizuj ilość stresu w swoim życiu. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

„Joga prenatalna nie wymaga wcześniejszego doświadczenia. Zawiera wyłącznie bezpieczne ćwiczenia i techniki”

Czy owoce faktycznie tuczą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ashtanga da ci kopa!

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells