Przejdź do treści

Pilates niejedno ma imię

Pilates niejedno ma imię
Pilates, fot. Katarzyna Milewska/Pure Jatomi Złote Tarasy
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Przyprawa curry na łyżeczce
Curry to mieszkanka najzdrowszych przypraw
Hanna Lis w czarnym golfie
Hanna Lis o endometriozie: miałam szczęście, że choroba nie odebrała mi szansy na macierzyństwo
Dziewczyna biegająca na ulicy
Trening podczas smogu. Co radzi alergolog?
ratownik medyczny trzymający fiolkę z napisem psychologiczne wsparcie
„Załamania psychiczne są tak powszechne, że nie mogą pozostawać tematem tabu”. Gdzie szukać pomocy?
Książę Harry o badaniach na obecność HIV. „Nie ma powodu do wstydu”

Pilates – tak, z pewnością o nim słyszeliście. Kojarzy wam się z jogą? Słusznie – coś w tym jest. Ja jednak cenię go przede wszystkim za równowagę, jaką tworzy w ciele.

Pilates – szukaj balansu

Kiedy Joseph Pilates opracowywał swój program, wiedział, co robi. Chciał stworzyć coś, z czego będą mogli korzystać wszyscy, niezależnie od wieku i kondycji fizycznej. Oczywiście nie ma tu miejsca na krew, pot i łzy, bo pilates to przede wszystkim spokój i równowaga. Nuda? Dla jednych na pewno. Jednak, kiedy przyjrzeć się bliżej, tylko ignorant nie doceni wpływu, jaki te ćwiczenia mają na ciało. Poza tym pilates jest także bezpieczny i polecany osobom starszym, po przebytych urazach i kontuzjach. Wszystko bowiem opiera się na równowadze. 

pilates

Pilates ma ogromny wpływ na ciało, fot. Katarzyna Milewska/Pure Jatomi Złote Tarasy

Pilates – to nie sposób na odchudzanie

Pilates to ćwiczenia, które są nastawione na wzmacnianie ciała, zwłaszcza mięśni głębokich odpowiedzialnych za równowagę i koordynację. Niestety wiele osób pomija ten istotny fakt, skupiając się w treningach na spalaniu tkanki tłuszczowej, budowaniu masy mięśniowej czy robieniu kondycji. To wszystko jest oczywiście ważne, ale trzeba pamiętać, że prawdziwa siła powinna zaczynać się w środku. Silny core to po prostu podstawa, a pilates właśnie na tym bazuje. Te ćwiczenia są po prostu potrzebne w życiu codziennym. Bez silnego środka ciała nie ma mowy o dobrym rozwoju fizycznym.

pilates

Pilates wzmacnia mięśnie głębokie, fot. Katarzyna Milewska/Pure Jatomi Złote Tarasy

Pilates – metoda na szczęście

„Teraz już wiem – nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi”. Tak mówił Joseph Pilates – twórca metody. Wypowiadając je w 1965 roku, miał 86 lat. Był pewny swego. I jak się dziś okazuje, miał rację. Dziś pilates zna cały świat. Popularnością prześcignęła go tylko joga, ale pilates wykorzystuje także wiele asanów. Plusy? To doskonałe ćwiczenia poprawiające sylwetkę bez nadmiernego rozbudowywania mięśni. Bardzo dobre połączenie jogi, baletu i ćwiczeń izomerycznych. Dla mnie to właśnie duża ilość ćwiczeń wzmacniających core ciała oraz mięśni brzucha i pleców ma znaczenie nadrzędne. Dzięki tym ćwiczeniom całe ciało pracuje równomiernie. Poza tym pilates świetnie rozciąga! Nie bez przyczyny fizjoterapeuci i osteolodzy określają tę metodę jako jedną z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej. Boli cię kręgosłup? Wypróbuj pilates.

pilates

Pilates wzmocni kręgosłup, fot. Katarzyna Milewska/Pure Jatomi Złote Tarasy

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Kasia Bigos o przepuklinie pępkowej. „Po ciąży pępek nie wrócił do dawnego kształtu”

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Domowy trening z kettlebells

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

kawa

Bulletproof coffee – kawa idealna przed treningiem