Przejdź do treści

Marzysz o lecie? Niech ta pizza ze szparagami i kozim serem ci je przypomni!

Pizza ze szparagami
Zdjęcie: Anna Pietras | www.tomyjemy.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Frytki z batatów z domowym sosem aioli
Zdrowa przekąska na wieczór! Frytki z batatów z domowym sosem aioli
kobieta na ćwiczeniach
Tiki nerwowe – jakie są przyczyny, rodzaje i objawy powtarzalnych ruchów mięśni?
Ćwiczenia na nogi z obciążeniem
10 propozycji ćwiczeń na nogi z obcjążeniem
Obawiasz się zapalenia zatok? Oto co możesz zrobić, aby tego uniknąć
Oparzenia – czego nie robić, gdy się przydarzą
Oparzenia – dowiedz się, czego nie powinnaś robić, gdy ci się przydarzą

Szparagi to smak nieporównywalny z żadnym innym. Same w sobie smakują wybornie, ale można je wykorzystać także do przyrządzenia pysznej wiosenno-letniej pizzy z kozim serem. Oczywiście w wersji light!

Szparagi są nieodwołalną zapowiedzią lata. Każdego roku czekam, aż w warzywniakach pojawią się cudowne pęczki tych krajowych piękności w dwóch kolorach. Mimo że z hodowli szparagów słyną głównie zachodnie landy Niemiec i kraje Beneluksu, to nasze smakują mi zdecydowanie najbardziej. Powiedzieć o nich, że są pyszne, to tak jakby nie powiedzieć nic. Ich smak jest wyrafinowany, zupełnie niezbliżony do innego warzywa, ale też nienachalny i bardzo plastyczny – i po upieczeniu, i na surowo.

szparagi

Najważniejsze jednak, że szparagi to niewątpliwy super food ‒ bomba witamin i mikroelementów! Zawierają bardzo dużo kwasu foliowego, co powinno zainteresować szczególnie panie w ciąży albo te, które potomstwo planują. Mają w sobie mnóstwo witaminy A, C, E oraz beta-karotenu, co korzystnie wpływa na włosy, cerę i paznokcie. Ich kolejnym magicznym składnikiem jest asparganina, czyli substancja poprawiająca pracę nerek i dbająca o właściwy poziom nawodnienia ludzkiego organizmu. Dla porządku wypada dodać, że 100 g tych pyszności zawiera jedynie 18 kcal, co czyni z nich doskonały składnik wszystkich diet odchudzających.

Oddajemy więc głos szparagom! Chcemy wam zaproponować odchudzoną i „uzdrowioną” wersję dania, które wszyscy (może poza dietetykami) kochają czystą miłością ‒ pizzy. Podane ilości wystarczą na jedną pizzę na dużej blasze.

Pizza ze szparagami i kozim serem

                      Zdjęcie: Anna Pietras | www.tomyjemy.blogspot.com

Składniki na ciasto:

– 1 szklanka mąki pszennej typu 0
– pół łyżeczki drożdży granulowanych
– pół szklanki mleka
– szczypta soli
– szczypta cukru
– łyżka oliwy z oliwek

Pozostałe składniki:

– 5 szparagów zielonych
– 5 szparagów białych, umytych i obranych (w razie konieczności)
– 120 gramów sera koziego
– połowa cukinii
– kawałek białej części pora
– świeżo mielony pieprz
– sól morska
– oliwa z oliwek do polania

Mąkę z drożdżami, cukrem i solą mieszamy, dodajemy mleko, oliwę i zagniatamy. Należy ciasto wyrabiać tak długo, aż jego konsystencja będzie gładka, bez grudek. Później ciasto odstawiamy w ciepłe miejsce pod przykryciem do wyrośnięcia. To, ile ciasto będzie leżakowało, zależy do tego, ile mamy czasu. Godzina wystarczy, ale po dwóch efekt będzie bardziej spektakularny.

Pizza ze szparagami

Zdjęcie: Anna Pietras | www.tomyjemy.blogspot.com

Następnie ciasto rozwałkowujemy na placek o grubości około 7 mm. Cukinię kroimy na cienkie plastry i obkładamy spód pizzy. Szparagi kroimy na cząstki i układamy na cieście. Obsypujemy pokrojonym drobno porem oraz cząstkami koziego sera. Na koniec solimy, pieprzymy i skrapiamy oliwą z oliwek.

Pizzę pieczemy około 12 minut w temperaturze 200 stopni z włączonym termoobiegiem. Podajemy gorącą, prosto z pieca.


Anna Pietras prowadzi bloga Tomyjemy. Choć studiowała prawo i nauki polityczne, jej prawdziwą pasją okazało się gotowanie. W 2002 roku założyła pierwszego fotobloga. Dziś fotografia i kuchnia to jej sposób na życie.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak zrobić tofu w domu? Potrzebujesz dosłownie trzech składników

Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza

Chipsy z liści kalafiora – lekkie i chrupiące

Co na śniadanie? Energetyczna granola z marchewką

Groszek cukrowy – chrupiący i soczysty kuzyn tego z puszki. Wypróbuj go w sałatce!

Sałatkowy dream team: jabłka i maliny

Sałatkowy dream team: jabłka i maliny

Jaglane gofry z jogurtem i truskawkami

Zrób sobie marcepan!

Zrób sobie marcepan!

Burgery z kalafiora z salsą paprykową

Burgery z kalafiora z salsą paprykową

Wiosenna pizza na zielonym spodzie

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia