Przejdź do treści

Pływanie zawsze trendy. 7 powodów, by zapisać się na basen

młoda kobieta na basenie
iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Tort cytrusowo-szpinakowy
Tort cytrusowo-szpinakowy. Smak, którego nie sposób zapomnieć!
Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj
Ciało bogini za nic się nie wini. Dzięki akcji Aleksandry Domańskiej tysiące kobiet pokochało swoje ciało
Czerniak – 8 rzeczy, których możesz o nim nie wiedzieć
Malinowo – morelowa pyszność pod owsianą kruszonką

W świecie sportu trendy zmieniają się równie często jak w świecie mody. Istnieje jednak kilka dyscyplin, które od lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Należy do nich między innymi pływanie. Biorąc pod uwagę ilość zalet, jaka płynie z uprawiania tego sportu, trudno się temu dziwić.

Pływanie należy do jednych z najpopularniejszych dyscyplin kardio. Plusów z jej uprawiania jest naprawdę dużo. Wybraliśmy jednak dla was te, które naszym zdaniem są najważniejsze, a wam pomogą się odrobinę zmotywować. Być może to właśnie pływanie okaże się dla was strzałem w dziesiątkę!

7 zalet płynących z pływania

1. Podczas pływania pracują właściwie wszystkie główne partie mięśniowe – ramion, nóg, brzucha i klatki piersiowej. Podnosi się także puls, nie nadwyrężając organizmu.

2. Jest odpowiednią aktywnością fizyczną dla osób w każdym wieku oraz o różnym poziomie zaawansowania. Pozwala trenować we własnym tempie, a większość basenów ma wydzielone strefy dla początkujących.

3. Pływanie to doskonały sport dla osób z różnego rodzaju schorzeniami czy urazami (na przykład stawów lub kręgosłupa), które nie mogą trenować zbyt intensywnie i muszą uważać, by nie pogorszyć stanu swojego zdrowia.

10 sygnałów, że przesadzasz z dbaniem o zdrowie

4. Jest ono bezpieczną i polecaną aktywnością dla kobiet w ciąży. Dodatkowy ciężar, jaki niesie za sobą brzuszek, może powodować bóle kręgosłupa czy mięśni. W wodzie jest on nieodczuwalny, co powala cieszyć się aktywnością fizyczną, usprawniając działanie układu krwionośnego.

5. Lepszy sen – naukowo udowodniono, iż pływanie korzystnie wpływa na jakość snu, także u osób z zaburzeniami na tym tle.

6. Jak każda aktywność fizyczna, pływanie także powoduje wyrzut endorfin, co przekłada się na dobry nastrój. Pływanie wyjątkowo dobrze pomaga się także rozluźnić i zrelaksować.

7. Istotną zaletą pływania jest także ogólna dostępność basenów oraz stosunkowo niedrogi koszt wejścia czy karnetu. Baseny możemy znaleźć praktycznie na każdym osiedlu, a z wielu z nich można korzystać mając karnety proponowane przez pracodawców.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi dietetyczka Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Zainteresują cię również:

pływalnia basen

Kąpiel z dreszczykiem, czyli co na nas czeka na publicznych kąpieliskach?

Zastanawiasz się, czy warto chodzić na basen? Zobacz, co zyskasz, decydując się pływać

Dziewczyna pływa w basenie

„Uruchamiane są partie, które na co dzień pracują w zupełnie inny sposób”. O korzyściach wynikających z pływania opowiada pływak Wojtek Mazurkiewicz

Najczęstsze błędy w nauce pływania

Pływasz i pływasz, ale nie widzisz postępów? Instruktor pływania podpowiada, jakie błędy najczęściej popełniamy na basenie

koebita nurkuje w basenie

Zanim wskoczysz do wody, sprawdź jak się zabezpieczyć. Jak dbać o higienę na basenie, żeby nie złapać infekcji?

Zasady bezpiecznej zabawy w wodzie

Trening w wodzie

Trening w wodzie

Jak być aktywną, nie chodząc na siłkę? Zdradzają Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Twitter.com

W kobietach siła! 10-letnia alpinistka zdobyła siedmiotysięcznik. „To jak być królową świata” – mówi

Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka

Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

„Kobiecość to nie tylko wewnętrzna siła, chęć życia, dążenie do celu, ale i momentami łzy, które sprawiają, że jesteśmy silniejsze”. „Życie po raku” w cyklu HZ: „Kobiecość to dla mnie…”

soda oczyszczona

Kosztuje niewiele ponad złotówkę, a jej zawartość potrafi być bezcenna. Poznaj 5 zastosowań sody oczyszczonej

Unikaj psychologicznej pułapki 90:10 a twój dzień będzie lepszy

Facebook.com

„Jesteś piękna! Nieważne, czy masz po ciąży wystający brzuch, bliznę po cesarce czy bardziej wiszące cycki” – młoda mama pokazała prawdziwe zdjęcie po porodzie

Pani Łuska: zaakceptowałam łuszczycę, żeby mi się lepiej żyło

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Kasia Bigos kettlebell

Domowe ćwiczenia z kettlebells. Ten mały sprzęt może czynić prawdziwe cuda

jak być fit na wakacjach

Jak być fit na wakacjach?

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Judith Butler

Judith Butler: słowo „lesbijka” pojawiło się w mojej głowie w wieku 14 lat, gdy zakochałam się w dziewczynie

Dlaczego zapominamy

Dlaczego zapominamy?

Google Doodle

Google Doodle z René Favaloro! To on jako pierwszy wszczepił bypassy kobiecie

Centymetr i waga

Jak dokonywać pomiarów ciała? Tłumaczy trenerka, Kasia Bigos

„Polki pozwalają, żeby bez końca dokładać im obowiązków. A zdrowy egoizm jest po to, żeby czasem powiedzieć nie” – mówi Karolina Cwalina-Stępniak, autorka książki „#girlstalk Dziewczyny, rozmowy, życie”