Przejdź do treści

Poczuj miętę do surowej gryczanki! Jest idealna jako danie na wynos

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
uśmiechnięta dziewczyna
Co na zmarszczki, gdy masz 20, 30, 40, 50, 60 lat…?
termofor
Masz bolesne miesiączki? Poznaj 6 sposobów na złagodzenie bólów menstruacyjnych
„Wiele przepłakałam, bo straciłam najważniejszą część wyglądu każdej kobiety. Teraz wiem, że nie jestem z tego powodu gorsza”. Kobiety pokazują, że mimo łysienia czują się atrakcyjne
Zdrowy obiad za dychę
Przepisy na zdrowy obiad do 10 złotych!
3 problemy ze skórą głowy

Kasza gryczana to jeden z najzdrowszych pokarmów świata. Jest bogata w magnez i witaminy z grupy B, więc pomoże złagodzić stres. Ma niski indeks glikemiczny, dlatego łatwiej z nią schudnąć. Spróbuj jej w nietypowej odsłonie: na surowo, z daktylami i miętą! Będzie idealna jako danie na wynos.

Niektórym może wydawać się, że kaszę gryczaną jada się wyłącznie w daniach wytrawnych. Otóż nic bardziej mylnego. Nie dość, że połączymy ją z owocami lata, słodkimi daktylami i miętą, to wcale tej kaszy nie planujemy gotować. Jedynie zalejemy ją wodą, a następnego dnia zmiksujemy z dodatkami. To doskonały przepis dla osób, które nie mają zbyt dużo czasu rano. Kasza gryczana w tej wersji sprawdzi się na śniadanie, lunch albo kolację. Z powodzeniem możesz zapakować ją w słoik i zabrać na wycieczkę rowerową. Danie będzie wegańskie i bezglutenowe.

Kasza gryczana przede wszystkim znana jest z zawartości cennych witamin z grupy B. Poza tym jest bogata w krzem, magnez, żelazo, potas i fosfor. Warto ją jeść ze względu na właściwości wspomagające układ nerwowy. Oprócz tego ma dobry wpływ na pracę jelit i metabolizm. Dodaje energii, syci, ale nie obciąża żołądka. Jest dobra na sen i wyciszenie. Jej spożywanie poleca się osobom chorym na celiakię. Poza tym ma działanie odkwaszające organizm. Zawiera ważny błonnik pokarmowy i przeciwutleniacze.

Surowa gryczanka z owocami sezonowymi

przepis-na-surowa-gryczanke

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki:

– kilka truskawek
– kilka listków mięty
– 3 łyżki borówek
– łyżka nasion chia
– pół łyżeczki pyłku kwiatowego
– 50 ml mleka roślinnego
– 50 g kaszy gryczanej niepalonej
– 100 ml wody
– szczypta cynamonu
– szczypta kardamonu
– 1-2 świeże lub suszone daktyle (ewentualnie 1-2 łyżki syropu klonowego)

Przygotowanie:

Dzień wcześniej zalej kaszę wodą. Jeśli użyjesz suszonych daktyli, to dodaj do kaszy. Odstaw na noc. Następnego dnia przecedź kaszę, opłucz na sitku. Do blendera wrzuć kaszę, mleko, daktyle i przyprawy. Zmiksuj dokładnie. Przełóż do pojemnika na wynos, dodaj nasiona chia i wymieszaj. Posyp umytymi owocami, pyłkiem i miętą.


masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Bulion, sałatka, a może stir-fry? Algożercy, szykujcie się na ucztę!

Raw bars - zdrowe mrożone batony

Raw bars – zdrowe mrożone batony

Zjedz komosę na śniadanie!

pieczony kalafior

Pieczony kalafior w sosie pomidorowym

Owocowe chutneye – lato zamknięte w słoiku

Woda smakowa – zrób ją sama!

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

Mleko – pić czy nie pić? Rozwiewamy wątpliwości

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

istockphoto

Szpinak w super sałatce

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Ciastka jagodowe bez cukru. Nadają się na wycieczkę, plażę i do pracy!