Przejdź do treści

Postanowienia noworoczne – to może się udać!

Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Mamy przepis na pączki nietłuściochy!
Tłusty czwartek. Mamy przepis na pączki nietłuściochy!
Kobieta z telefonem, przy komputerze
Przeglądarka skierowań. Co to jest i jak z niej skorzystać?
Adele / gettyimages
Dieta Adele. Adele schudła kilkadziesiąt kilogramów dzięki specjalnej diecie. Chodzi o dietę sirtfood. Jakie są jej zasady?
IKEA Kraków wprowadziła wtorki przyjazne sensorycznie dla osób ze spektrum autyzmu
Magdalena Jarzynka-Jendrzejewska / Dietosfera
Magdalena Jarzynka-Jendrzejewska i Ewa Sypnik-Pogorzelska: Zbilansowana dieta wegańska wcale nie musi być jednostajna. Kluczem jest sezonowość!

Zaczynacie myśleć nad noworocznymi postanowieniami? Co możecie zmienić w tym roku? Podpowiemy – wasze możliwości są niemal nieograniczone. Co więc zrobić, by wszystko się udało?

Prawda jest dość brutalna. Nie każdemu się udaje. A podejmowanie działań bez uprzedniego odpowiedzenia sobie „po co to robię” można porównać do strzelania w tarczę z zawiązanymi oczami. Za chwilę rozpocznie się nowy rok kalendarzowy i wielu z was postawi przed sobą nowe cele i wyzwania sportowe. Od czego zacząć? Od zastanowienia się, co stało się z celami, które wyznaczyliście ostatnim razem! Czy udało się zrzucić zbędne kilogramy, podjąć systematyczną aktywność fizyczną, przygotować się i wystartować w zawodach, poprawić swój stan zdrowia? Jeżeli z jakiegoś powodu skończyło się niepowodzeniem, warto zatrzymać się na chwilę i zastanowić, co poszło nie tak. Może zabrakło zdefiniowania celu i uczynienia go czymś „namacalnym”?

Nie jesteśmy odkrywcami Ameryki. Powie wam to każdy coach – zanim zabierzecie się za realizację kolejnych noworocznych postanowień, ustalcie plan działania. Jeżeli przeskoczycie ten etap, po kilku tygodniach cała praca włożona w dietę czy trening może pójść na marne.

Miksujemy: koktajl na kaca

Jaki powinien być cel?

Przede wszystkim precyzyjny. Musicie go konkretnie sformułować, najlepiej używając do tego pozytywnych stwierdzeń, np. będziecie chudli 0,5 kg tygodniowo.

W tym punkcie warto odpowiedzieć sobie także na kilka pytań:
– Dlaczego chcecie to zrobić i jakie korzyści będziecie z tego mieć, a także co stanie się, jeśli tego nie zrealizujecie?

Musicie dokładnie określić swoje działania. Przykład? Treningi trzy razy w tygodniu, a po dwóch  miesiącach dołożenie jeszcze jednego. Jakiego? To też ustalcie już teraz. Potem wszystko się rozmywa – bo brak czasu, energii itd.

Cel musi być mierzalny. Nie wystarczy powiedzieć sobie – schudnę. Prawidłowo określony cel to: będę zrzucać 0,5 kg tygodniowo, co da mi 2 kg bezpiecznej redukcji po miesiącu, a 12 kg na przełomie sześciu miesięcy. Co miesiąc pozbędę się w sumie 10 cm w obwodach ciała (biodro, pas, talia).

Postanowienia noworoczne? Metodą małych kroków!

Jakie wybrać narzędzia?

Kolejnym krokiem jest określenie narzędzi, które przyczynią się do podtrzymania motywacji i realizacji celów, np. skorzystanie z pomocy trenera personalnego lub dietetyka, który pomoże ustalić indywidualny plan działania i rozliczy was z podjętych działań. Warto, by co kilka tygodni kontrolował postępy i wprowadzał ewentualne korekty.

Podsumowując pierwszą część tekstu o noworocznych postanowieniach, nie zapominajcie, że cele powinny być krótkoterminowe i długoterminowe, dzięki czemu będziecie widzieć na bieżąco efekty swojej pracy.

Czas na realizację celów to nie tylko początek roku. W każdej chwili możemy podjąć takie działania. Musimy im tylko poświęcić nieco swojej uwagi, przelać na papier. Badania wykazują, że cele utrwalone w formie wizualnej, np. zapisane na kartce, działają bardziej mobilizująco.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

zamyślona kobieta

Jak powstaje nowy nawyk? Co zrobić, żeby zmiana się udała?

Co na zgagę po Nowym Roku? Jak poradzić sobie ze zgagą?

Jak dotrzymać noworocznych postanowień?

Jak dotrzymać noworocznych postanowień?

Jak wytrwać w postanowieniach noworocznych? Podpowiada psycholożka

Nowy rok - nowa ja. Jak tworzyć postanowienia noworoczne

Nowy rok – nowa ja. Jak tworzyć postanowienia noworoczne

Słuchawki lekarskie, cyfry ułożone w 2020 i małe serce

Badania kontrolne dla kobiet – które warto robić co roku? Dietetyczka „Keep Fit In Style” przygotowała małą ściągę. Niech znajdzie się na twojej liście noworocznych postanowień!

rozmyślająca kobieta

Jak przygotować się do zmiany? Poznaj 5 najważniejszych kroków!

ludzie na bieżni na siłowni

„Wielu ludzi robi listę z celami tylko po to, aby mieć poczucie zmiany w swoim życiu”. Psycholog o postanowieniach noworocznych

Miksujemy: koktajl na kaca

Trudny początek nowego roku? Oto koktajl na kaca

Postanowienia noworoczne? Metodą małych kroków!

Postanowienia noworoczne? Metodą małych kroków!

Jak dotrzymać postanowień noworocznych?

Jak dotrzymać postanowień noworocznych?

Lepszy wskok w Nowy Rok

Lepszy wskok w Nowy Rok

Niestandardowe modelki na okładkach Glamour. Magazyn zmienia oblicze piękna kobiet!

Paulina Młynarska / fot. Tatiana Jachyra

„Wkurzyłam się maksymalnie. Na was kobiety. Na część z was…” – pisze Paulina Młynarska. Chodzi o dyskusję na temat nowej kampanii, która mówi m.in., że miejsce kobiety jest w kuchni

Przytulające się kobiety - Sisters in arms

Projekt Zuzy Krajewskiej dla Sisters of Europe Polska. Jej zdjęcia pokazują, jak kobiety potrafią się wspierać

Postaw na wykroki

Postaw na wykroki i popraw swoją siłę, stabilność, giętkość i równowagę

Borys Szyc / Facebook

„Jesteście państwo chorzy i to smutne. Ale to można leczyć. Trzeba tylko mieć odwagę dokonać zmiany…” Borys Szyc odważnie o swoim alkoholizmie

Oto Miss Niemiec 2020. Ma 35 lat, jest mamą i prowadzi sklep internetowy

Brzuszki szkodzą / unsplash

Robienie brzuszków szkodzi! Gosia Włodarczyk tłumaczy, dlaczego to najgorsza opcja na wzmocnienie mięśni brzucha

Unikasz small talku jak ognia? Sprawdź, dlaczego czasem warto wdać się w małe gadu-gadu

Zastanawiasz się, czy skorzystać z pomocy trenera personalnego? Oto 5 argumentów „za”

Kobieta biegnie

Biegowe fakty i mity. Dementujemy najpopularniejsze

Amy Schumer w czerwonej sukience pozuje na ściance

Amy Schumer już po kolejnym etapie zapłodnienia in vitro. „Dziękuję za wasze wsparcie, jest ogromnie pokrzepiające”

Trening na mięśnie brzucha, czyli jak wypracować płaski i silny brzuch?

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

mózg

Chorzy ze stresu – co się dzieje z naszym organizmem w sytuacjach stresowych?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Strzykawki i fiolki do badania IGG przy boreliozie

Borelioza IgG – jak interpretować wyniki?

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

8 sposobów na podniesienie libido

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

insulinooporność

Dieta w insulinooporności