Przejdź do treści

Pozbądź się tkanki tłuszczowej raz na zawsze

Pozbądź się tkanki tłuszczowej raz na zawsze
Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Szczepienia na koronawirusa w Polsce coraz bliżej. Jak będzie wyglądał proces szczepień?
Szczepienia na koronawirusa w Polsce coraz bliżej. Jak będzie wyglądał proces szczepień?
leki kontra papierosy
Palenie papierosów zmienia działanie leków. Także w przypadku biernych palaczy!
Kolejna zmiana w przepisach odnośnie maseczek w pracy. To jednak pracodawca ma o tym decydować
Kolejna zmiana w przepisach odnośnie maseczek w pracy. To pracodawca ma decydować
Billie Eilish
Billie Eilish odpowiada na krytykę odnośnie swojej wagi: tak właśnie wyglądam
Zespół dziadka do orzechów – przyczyny, objawy, leczenie

Odchudzanie to coś więcej niż proces, który ma mieć swój początek i koniec. To przede wszystkim zmiana nawyków żywieniowych i zmiana stylu życia – na stałe. Gotowi?

Możecie zrealizować swój cel, jakim jest zgubienie zbędnych kilogramów, ale jeśli stawiacie sobie wyzwanie w stylu 5 kg w miesiąc, a potem wracacie do starych przyzwyczajeń, w których pizza i chipsy stanowią nieodłączny element życia – niestety, nic z tego nie będzie. Tylko prawdziwe zmiany – takie, które wprowadza się na serio, sprawią, że prócz spadku masy ciała, polepszycie także swój stan zdrowia i jakość życia. Jeżeli chcecie ten stan utrzymać, nie może być mowy o powrocie do tego, co było wcześniej. Oczywiście po zrealizowaniu swojego celu wagowego możecie sobie pozwolić na zjedzenie czegoś „mniej zdrowego”, ale tylko w formie cheat meal (nie częściej niż raz, dwa razy w tygodniu). Tylko wówczas unikniecie efektu jo-jo.

Jak to zrobić?

1. Pierwszym krokiem powinno być wykonanie podstawowych badań lekarskich, takich jak: krew, mocz, sprawdzenie poziomu cukru, cholesterolu i hormonów. Jeżeli wszystko będzie w porządku, to temat jest znacznie łatwiejszy. Nie walczycie wówczas ze swoim organizmem, a jedynie z pokusami

2. Podstawą  redukcji tkanki tłuszczowej jest indywidualnie opracowany plan żywieniowy dostosowany do trybu pracy, aktywności fizycznej oraz ewentualnych chorób i problemów ze zdrowiem. Najlepiej udać się w tym celu do poleconego i sprawdzonego eksperta.

3. Zastanówcie się, co dokładnie jest waszym celem. Ale takim, który będzie was motywował w trudnych chwilach: zdrowie, rodzina, lepsza jakość życia, być może druga osoba. Zanotujcie te cele na kartce papieru. Nie bójcie się marzyć i piszcie o swoich planach. Wizualizujcie sobie siebie w sytuacji, kiedy jesteście już na finiszu. Pomyślcie o korzyściach, jakie na was czekają. Jest ich całe mnóstwo!

4. No dobrze, macie plan i macie swój cel. Świetnie! Teraz czas na opracowanie strategii przygotowywania posiłków i robienia zakupów. Zastanówcie się, czy kupujecie produkty raz na tydzień, czy rzadziej? Czy posiłki przygotowujecie rano przed pracą, czy wolicie dłużej pospać? Musicie zawczasu wiedzieć, co zrobić w sytuacji kryzysowej – kiedy złapie was niespodziewany głód, będziecie na wyjeździe lub zapomnicie jedzenia z domu. Musicie zawsze mieć plan B.

5. Jeżeli nie jesteście osobami specjalnie aktywnymi, to małymi kroczkami i systematycznie wprowadzajcie ulubione zajęcia sportowe do swojego życia. Może to być bieganie, nordic walking, pływanie, zumba, taniec, siłownia czy crossfit. O rany – wybór jest naprawdę ogromny! Nie stawiajcie na te, na które chodzi wasz kolega/ koleżanka z pracy. Pomyślcie o takich, które sprawiają wam radość, dzięki którym podnosicie sobie poprzeczkę i przekraczacie kolejne bariery. To będzie dla was kolejną motywacją do działania.

6. Prowadźcie dzienniczek treningowy i żywieniowy. Jeśli progres jest niewielki, to właśnie dzięki przeanalizowaniu swoich działań zapisanych w dzienniczku można wyciągnąć najlepsze wnioski. Sprawdzić, czy nie wkradł się jakiś błąd żywieniowy czy treningowy.

7. Monitorujcie swoje zmiany w ciele. Wykonajcie na początku pomiar masy ciała i zmierzcie swoje obwody (biodra, pas, talia, udo). Jeśli macie możliwość, wykonajcie pomiar fałdomierzem i zróbcie sobie zdjęcie: od przodu i boku. Zarówno w liczbach, jak i gołym okiem, zobaczycie zmiany zachodzące w ciele. Nie będzie to pewnie zauważalne z dnia na dzień, ale na przestrzeni kilku tygodni dobrze będzie porównać, ile udało się zrobić.

8. Bądźcie wytrwali. Przypomnijcie sobie, ile czasu zaniedbywaliście swoje ciało i organizm. Jak długo jedliście źle i nie ćwiczyliście. Nie oczekujcie, że po pierwszym miesiącu czy dwóch zmiany będą spektakularne. Dajcie sobie czas i nie poddawajcie się!

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

L-karnityna

L-karnityna – rola w organizmie, niedobór, suplementacja

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

Spalacze tłuszczu – które są najbardziej skuteczne? Podpowiada Arkadiusz Matras z Dietetyki #NieNaŻarty

Spalacze tłuszczu – które są najbardziej skuteczne? Podpowiada dietetyk Arkadiusz Matras

Trening sprinterski - popraw swoją szybkość!

Trening sprinterski na siłowni, w plenerze – jak zrobić? Efekty

Tłuszcze trans zakazane!

Tłuszcze trans – co to, gdzie występują, czy są zdrowe?

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu. Dlaczego waga nie zawsze jest miarodajna?

Ginekomastia - czym jest i kogo dotyczy?

Ginekomastia – przyczyny, objawy i leczenie przerostu sutka u mężczyzn

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu?

„Staram się pokazać, że bycie fit może być proste i ludzkie – można jeść czekoladę i jednocześnie być w formie” – mówi trenerka Marta Hennig

Ketoza — popularny system żywienia

Na czym polega ketoza? Jakie są przeciwwskazania do jej stosowania?

Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka

Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy?

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy? Odpowiada Kasia Bigos

ćwiczenia

Na czym polega sekret ćwiczeń odchudzających? Jakie ćwiczenia wykonywać, aby osiągnąć zamierzony efekt?

Ćwicz z Kasią Bigos: Tabata

Ćwicz z Kasią Bigos: Tabata

Obsesja na punkcie wagi?

Ćwiczenia czy dieta – co lepiej spala tłuszcz?

Trik na spalanie tłuszczu z węglowodanami

Czy ćwiczenia na czco są skuteczne w odchudzaniu?

Obsesja spalania tłuszczu

Obsesja spalania tłuszczu

Ćwiczysz, ćwiczysz i nic...

Ćwiczysz, ćwiczysz i nic…

Złota zasada spalania tłuszczu

Złota zasada spalania tłuszczu

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

„Zdarzało się, że nie szłam do pracy, bo nie mogłam przestać się masturbować. Jestem uzależniona od seksu i miłości”

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Zabójcy libido

Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Zabójcy libido

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

białe plamy na paznokciach

Białe plamy na paznokciach – co oznaczają i jak się ich pozbyć?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?