Przejdź do treści

Pozbądź się tkanki tłuszczowej raz na zawsze

Pozbądź się tkanki tłuszczowej raz na zawsze
Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
https://www.istockphoto.com/
Od 8 do 17 tysięcy sztuk. Tyle każda z nas zużywa średnio w ciągu całego życia podpasek i tamponów. Warto więc zwracać uwagę na ich skład
Bodymaps SS19 fot. Zuza Krajewska
Ukłon w stronę naturalności i możliwości kobiecego ciała. Zobaczcie fantastyczną kampanię polskiej marki Bodymaps
Istockphoto.com
Nieoczywiste momenty, w których może nam spaść cukier. Nie chodzi tylko o alkohol
kobieta je na ulicy w pośpiechu
Czy wiesz, jakie badania powinnaś wykonać na czczo? Skorzystaj ze ściągi!
https://www.istockphoto.com/
Niebezpieczne związki. Warzywa i zioła, których nie należy łączyć ze słońcem. Wyjaśnia dietetyczka

Odchudzanie to coś więcej niż proces, który ma mieć swój początek i koniec. To przede wszystkim zmiana nawyków żywieniowych i zmiana stylu życia – na stałe. Gotowi?

Możecie zrealizować swój cel, jakim jest zgubienie zbędnych kilogramów, ale jeśli stawiacie sobie wyzwanie w stylu 5 kg w miesiąc, a potem wracacie do starych przyzwyczajeń, w których pizza i chipsy stanowią nieodłączny element życia – niestety, nic z tego nie będzie. Tylko prawdziwe zmiany – takie, które wprowadza się na serio, sprawią, że prócz spadku masy ciała, polepszycie także swój stan zdrowia i jakość życia. Jeżeli chcecie ten stan utrzymać, nie może być mowy o powrocie do tego, co było wcześniej. Oczywiście po zrealizowaniu swojego celu wagowego możecie sobie pozwolić na zjedzenie czegoś „mniej zdrowego”, ale tylko w formie cheat meal (nie częściej niż raz, dwa razy w tygodniu). Tylko wówczas unikniecie efektu jo-jo.

Jak to zrobić?

1. Pierwszym krokiem powinno być wykonanie podstawowych badań lekarskich, takich jak: krew, mocz, sprawdzenie poziomu cukru, cholesterolu i hormonów. Jeżeli wszystko będzie w porządku, to temat jest znacznie łatwiejszy. Nie walczycie wówczas ze swoim organizmem, a jedynie z pokusami

2. Podstawą  redukcji tkanki tłuszczowej jest indywidualnie opracowany plan żywieniowy dostosowany do trybu pracy, aktywności fizycznej oraz ewentualnych chorób i problemów ze zdrowiem. Najlepiej udać się w tym celu do poleconego i sprawdzonego eksperta.

3. Zastanówcie się, co dokładnie jest waszym celem. Ale takim, który będzie was motywował w trudnych chwilach: zdrowie, rodzina, lepsza jakość życia, być może druga osoba. Zanotujcie te cele na kartce papieru. Nie bójcie się marzyć i piszcie o swoich planach. Wizualizujcie sobie siebie w sytuacji, kiedy jesteście już na finiszu. Pomyślcie o korzyściach, jakie na was czekają. Jest ich całe mnóstwo!

4. No dobrze, macie plan i macie swój cel. Świetnie! Teraz czas na opracowanie strategii przygotowywania posiłków i robienia zakupów. Zastanówcie się, czy kupujecie produkty raz na tydzień, czy rzadziej? Czy posiłki przygotowujecie rano przed pracą, czy wolicie dłużej pospać? Musicie zawczasu wiedzieć, co zrobić w sytuacji kryzysowej – kiedy złapie was niespodziewany głód, będziecie na wyjeździe lub zapomnicie jedzenia z domu. Musicie zawsze mieć plan B.

5. Jeżeli nie jesteście osobami specjalnie aktywnymi, to małymi kroczkami i systematycznie wprowadzajcie ulubione zajęcia sportowe do swojego życia. Może to być bieganie, nordic walking, pływanie, zumba, taniec, siłownia czy crossfit. O rany – wybór jest naprawdę ogromny! Nie stawiajcie na te, na które chodzi wasz kolega/ koleżanka z pracy. Pomyślcie o takich, które sprawiają wam radość, dzięki którym podnosicie sobie poprzeczkę i przekraczacie kolejne bariery. To będzie dla was kolejną motywacją do działania.

6. Prowadźcie dzienniczek treningowy i żywieniowy. Jeśli progres jest niewielki, to właśnie dzięki przeanalizowaniu swoich działań zapisanych w dzienniczku można wyciągnąć najlepsze wnioski. Sprawdzić, czy nie wkradł się jakiś błąd żywieniowy czy treningowy.

7. Monitorujcie swoje zmiany w ciele. Wykonajcie na początku pomiar masy ciała i zmierzcie swoje obwody (biodra, pas, talia, udo). Jeśli macie możliwość, wykonajcie pomiar fałdomierzem i zróbcie sobie zdjęcie: od przodu i boku. Zarówno w liczbach, jak i gołym okiem, zobaczycie zmiany zachodzące w ciele. Nie będzie to pewnie zauważalne z dnia na dzień, ale na przestrzeni kilku tygodni dobrze będzie porównać, ile udało się zrobić.

8. Bądźcie wytrwali. Przypomnijcie sobie, ile czasu zaniedbywaliście swoje ciało i organizm. Jak długo jedliście źle i nie ćwiczyliście. Nie oczekujcie, że po pierwszym miesiącu czy dwóch zmiany będą spektakularne. Dajcie sobie czas i nie poddawajcie się!

 

 

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Obsesja na punkcie wagi?

Trik na spalanie tłuszczu z węglowodanami

Obsesja spalania tłuszczu

Obsesja spalania tłuszczu

Ćwiczysz, ćwiczysz i nic...

Ćwiczysz, ćwiczysz i nic…

Kiszone pomidory . Bomba witaminowa zamknięta w słoiku

Paulina Kitlas-Śliwińska: kluczem jest docenienie tego, co kobiece, a to oznacza kompletne przewartościowanie i przebudowanie systemu

Sandra Kubicka o swojej chorobie: Dzisiaj mijają 2 miesiące odkąd dowiedziałam się, że mam PCOS. Efekty? Da się? DA SIĘ!

Ćwiczenia na wzmocnienie pleców. Propozycje trenerki Kasi Bigos

Idealny na upał: koktajl brzoskwiniowy

Brak energii, zły nastrój? Przyczyna może być prozaiczna

Kobieta w szpitalu

7 faktów o zaburzeniach krzepliwości krwi, które trzeba znać

Isabel Allende: mężczyźni rządzą światem i spójrzcie, jaki mamy bałagan

Isabel Allende: mężczyźni rządzą światem i spójrzcie, jaki mamy bałagan

Siedzisz w bezruchu? Zacznij się wiercić!

Siedzisz w bezruchu? Zacznij się wiercić! Wyjdzie ci to na zdrowie

5 rzeczy, których lepiej nie mówić partnerce w łóżku

„W sztuce miłosnej lepiej czasem po prostu milczeć”. Oto 5 rzeczy, których lepiej nie mówić partnerowi czy partnerce w łóżku

Jestem ciągle zmęczona. Dlaczego? Jakie mogą być przyczyny?

Kobieta trzyma się za brzuch

9 powodów, dla których potrzebujesz swojej wątroby

Co może boleć ze stresu?

Wiosenny pad thai z makaronem z cukinii

Ćwiczenia wszech czasów – martwy ciąg

4 sposoby na pogodzenie się

Jak się skutecznie pogodzić? Skorzystaj ze wskazówek psychologa

Praca biurowa może niekorzystnie wpływać na nasze zdrowie. Fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk tłumaczy, jak możemy sobie pomóc

Seler naciowy – patent na wege leczo

Przepis na wege leczo z selerem naciowym

„Kobiecość to właśnie ciąża, porody, karmienie. Wybierając tę drogę dajemy największy hołd swojej kobiecości” – mówią Ola Woźniak i Ania Weber, autorki kanału „Mama Lama”

Zdrowa rodzina ułożona do siebie głowami

Biostymina – działanie i dawkowanie ampułek z wyciągiem ze świeżych liści aloesu drzewiastego