Przejdź do treści

Nie daj się i przełam się! Co zrobić, kiedy nie widać efektów ćwiczeń i diety?

Przełam się
Przełam się Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Anna Lewandowska
Anna Lewandowska: „Wierzę, że są obszary życia, które powinny być rozstrzygane w sumieniach”
koronawirus w Polsce
Padł kolejny rekord zarażeń koronawirusem. MZ potwierdziło ponad 20 tys. przypadków
Koronawirus. Niemcy i Francja wprowadzają lockdown, by zaprzestać szerzeniu pandemii
Ursula von der Leyen
Ursula von der Leyen: „Prawa kobiet to atut i osiągnięcie. Cofanie się nie jest opcją”
Noradrenalina – działanie, objawy niedoboru i nadmiaru, lek

Nawet mimo odpowiedniego planu treningowego i żywieniowego, może zdarzyć się tak, że efekty pracy w pewnym momencie będą marne. To tzw. fazy plateau. Zdarzają się każdemu. Trzeba tylko wiedzieć, jak sobie z nimi poradzić.

Kiedy plan ćwiczeń i żywienie są dopięte w 100%, a mimo to efekty są niezadowalające, może to zniechęcić to dalszego trenowania. Dlatego w takim momencie najważniejsze jest znalezienie w sobie determinacji. Takie fazy zdarzają się bardzo często i przechodzą przez nie najlepsi.

Zmęczona kobieta

Co robić, kiedy nie widzisz efektów?

Organizm zmęczony dietą oraz treningami nie reaguje tak dobrze, jakbyśmy sobie tego życzyli. Dlatego kiedy widzicie, że wasze ciało nie reaguje pomimo odpowiednich bodźców, czasem wystarczy sobie trochę odpuścić.

Dobre rady?

  •  Zróbcie wolny tydzień od treningów lub zmieńcie rodzaj wykonywanej aktywności.
  • Podnieście kaloryczność diety (nie żebyśmy radzili jeść frytki i hamburgery), co zwiększy produkcję hormonów odpowiadających za spalanie tkanki tłuszczowej.
  • To także idealna okazja do tego, aby odpocząć psychicznie od reżimu, jaki sobie narzuciliście. Czasem trzeba zrobić krok w tył po to, żeby pójść dwa do przodu. Znamy wiele przypadków, w których takie rozwiązanie pomogło.
  • Kolejnym sposobem może być zwiększanie dziennej liczby kalorii dwa razy w tygodniu, najlepiej poprzez legalne węglowodany takie jak: ryż, bataty, maniok, płatki jaglane, kasza jaglana, kasza gryczana. Pokryją one całkowite dzienne zapotrzebowanie energetyczne. Takie zwiększenie podaży kalorycznej zapobiega reakcji głodowej oraz poprawia przemianę materii.

Jeśli wszystkie te metody nie przyniosły zamierzonego rezultatu, kolejnym krokiem będzie zmiana proporcji składników pokarmowych. Zmniejszcie udział węglowodanów w diecie, a zwiększcie podaż białka. Zwróćcie uwagę na jakość spożywanych produktów. Starajcie się przy tym unikać przetworzonej żywności i zjadajcie jak najwięcej naturalnych produktów. Czasem zmiany żywieniowe nie są konieczne. Niekiedy rozwiązaniem może okazać się wydłużenie treningu kardio czy dołożenie jeszcze jednego treningu interwałowego.

Czego nie robić, kiedy nie widać efektów?

Wiemy z doświadczenia, że kiedy pojawia się tzw. „zastój”, wiele osób często obcina kaloryczność posiłków i dorzuca więcej sesji treningowych, zwiększając ich intensywność. Nie zdają sobie sprawy, że działa to na ich niekorzyść. Każdy organizm jest inny i działa na niego inna strategia. Powyższe przykłady przełamania fazy plateau dotyczą osób, które nie mają problemów metabolicznych, dobrze reagują na węglowodany, a ich hormony są w normie.

Pamiętajcie, że pierwszym krokiem zawsze powinno być wykonanie badań, które ułatwią proces redukcji wagi poprzez zastosowanie odpowiedniego schematu żywieniowego.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Dieta Cambridge

Dieta Cambridge – program odchudzania oparty na gotowych produktach

Margaryna czy masło na cholesterol? Skład margaryny

„Bycie na diecie stało się w naszej kulturze atrybutem kobiety”. Psychodietetyczka Małgorzata Akkus wyjaśnia, dlaczego diety odchudzające są nieskuteczne i dlaczego warto zacząć jeść intuicyjnie

„Bycie na diecie stało się w naszej kulturze atrybutem kobiety”. Małgorzata Akkus tłumaczy, jak jeść intuicyjnie i dlaczego diety odchudzające są nieskuteczne

szczupła dziewczyna

Chudnięcie – ile można zdrowo chudnąć? Jem i chudnę – przyczyny

Dieta ketogeniczna – co jeść? Zasady diety i jadłospis

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

Sól

Sód – rola, skutki niedoboru i nadmiaru, źródła sodu

mięso jako źródło siarki

Siarka – właściwości, niedobór i nadmiar, źródła w diecie

owoce cytrusowe

Fosfor – właściwości, nadmiar i niedobór, naturalne źródła

sól

Chlor – rola w organizmie, niedobór, objawy zatrucia

mięso, jaja i ryby

Azot – właściwości, źródła, skutki nadmiaru i niedoboru

Ćwicz na plaży! Sprawdź, jaki trening proponuje Kasia Bigos

Treningowe mity dotyczące odchudzania

YouTuberka Natalia Szymaniec z duetu „Szparagi” schudła 35 kg. Teraz apeluje: taka dieta wymaga opieki lekarza

Potas – źródła w diecie oraz skutki niedoboru i nadmiaru

owoce

Kwas gamma-linolenowy GLA – działanie, źródła, niedobór

siemię lniane

Kwas alfa-linolenowy (ALA) – rola, źródła, skutki niedoboru

Brokuły na stole

Izotiocyjaniany – co to jest, gdzie je znaleźć? Właściwości

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

CrossFit - co to jest? Jak zacząć ćwiczyć CrossFit?

Crossfit – co to, ćwiczenia, efekty. Dla kogo jest crossfit?

Jesteś ciągle zmęczona? Być może to kwestia diety. Przyjrzyj się swoim nawykom

Pompek nigdy dość! Poznaj różne warianty tego ćwiczenia

Rozgrzewka przed bieganiem i treningiem. Jak się rozgrzać?

Rozgrzewka przed bieganiem i treningiem. Jak się rozgrzać?

Najpopularniejsze

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.