Przejdź do treści

Nie daj się i przełam się! Co zrobić, kiedy nie widać efektów ćwiczeń i diety?

Przełam się
Przełam się Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Policjantki
95-lecie powołania Policji Kobiecej. Z tej okazji policjantki nagrały film, w którym pokazują, jak łączą pracę z życiem prywatnym
Jakie błędy popełniamy, oddając mocz? Rozmowa z Agnieszką Cytowicz, fizjoterapeutką uroginekologiczną
Zespół złego wchłaniania/Getty Images
Zespół złego wchłaniania – z czego może wynikać? Jak go rozpoznać?
Czy możemy uzależnić się od żywności? Dietetyk wyjaśnia
woda butelkowana
Data ważności wody butelkowanej. Czy należy się nią przejmować?

Nawet mimo odpowiedniego planu treningowego i żywieniowego, może zdarzyć się tak, że efekty pracy w pewnym momencie będą marne. To tzw. fazy plateau. Zdarzają się każdemu. Trzeba tylko wiedzieć, jak sobie z nimi poradzić.

Kiedy plan ćwiczeń i żywienie są dopięte w 100%, a mimo to efekty są niezadowalające, może to zniechęcić to dalszego trenowania. Dlatego w takim momencie najważniejsze jest znalezienie w sobie determinacji. Takie fazy zdarzają się bardzo często i przechodzą przez nie najlepsi.

Zmęczona kobieta

Co robić, kiedy nie widzisz efektów?

Organizm zmęczony dietą oraz treningami nie reaguje tak dobrze, jakbyśmy sobie tego życzyli. Dlatego kiedy widzicie, że wasze ciało nie reaguje pomimo odpowiednich bodźców, czasem wystarczy sobie trochę odpuścić.

Dobre rady?

  •  Zróbcie wolny tydzień od treningów lub zmieńcie rodzaj wykonywanej aktywności.
  • Podnieście kaloryczność diety (nie żebyśmy radzili jeść frytki i hamburgery), co zwiększy produkcję hormonów odpowiadających za spalanie tkanki tłuszczowej.
  • To także idealna okazja do tego, aby odpocząć psychicznie od reżimu, jaki sobie narzuciliście. Czasem trzeba zrobić krok w tył po to, żeby pójść dwa do przodu. Znamy wiele przypadków, w których takie rozwiązanie pomogło.
  • Kolejnym sposobem może być zwiększanie dziennej liczby kalorii dwa razy w tygodniu, najlepiej poprzez legalne węglowodany takie jak: ryż, bataty, maniok, płatki jaglane, kasza jaglana, kasza gryczana. Pokryją one całkowite dzienne zapotrzebowanie energetyczne. Takie zwiększenie podaży kalorycznej zapobiega reakcji głodowej oraz poprawia przemianę materii.

Jeśli wszystkie te metody nie przyniosły zamierzonego rezultatu, kolejnym krokiem będzie zmiana proporcji składników pokarmowych. Zmniejszcie udział węglowodanów w diecie, a zwiększcie podaż białka. Zwróćcie uwagę na jakość spożywanych produktów. Starajcie się przy tym unikać przetworzonej żywności i zjadajcie jak najwięcej naturalnych produktów. Czasem zmiany żywieniowe nie są konieczne. Niekiedy rozwiązaniem może okazać się wydłużenie treningu kardio czy dołożenie jeszcze jednego treningu interwałowego.

Czego nie robić, kiedy nie widać efektów?

Wiemy z doświadczenia, że kiedy pojawia się tzw. „zastój”, wiele osób często obcina kaloryczność posiłków i dorzuca więcej sesji treningowych, zwiększając ich intensywność. Nie zdają sobie sprawy, że działa to na ich niekorzyść. Każdy organizm jest inny i działa na niego inna strategia. Powyższe przykłady przełamania fazy plateau dotyczą osób, które nie mają problemów metabolicznych, dobrze reagują na węglowodany, a ich hormony są w normie.

Pamiętajcie, że pierwszym krokiem zawsze powinno być wykonanie badań, które ułatwią proces redukcji wagi poprzez zastosowanie odpowiedniego schematu żywieniowego.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Co robić po treningu? 5 rzeczy, o których musisz pamiętać

Ciągłe uczucie głodu – przyczyny. Jak się go pozbyć?

Jesz za mało? 8 sygnałów, że masz zbyt niskokaloryczną dietę

Czarna soczewica to samo zdrowie. Wypróbuj przepis z pomidorami

Kobieta opierająca się o barierkę

5 kroków do wejścia w tryb urlopowy. O tym, jak szybciej przestawić się na wakacyjne „slow motion”, radzi psycholog Anita Kruszewska

Alergia na trawy i pyłki

Alergia na trawy – objawy i leczenie alergii na pyłki traw

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Dieta lekkostrawna / unsplash

Dieta lekkostrawna – efekty, zasady, przeciwwskazania

Ćwiczenia na boczki – rozprawmy się z mitem

Ćwiczenia na boczki i brzuch – jak skutecznie spalić tłuszcz?

Mleko bez laktozy

Co to jest laktoza? Czy produkty bez laktozy są zdrowsze?

Ćwiczenia na biceps - domowe i na siłowni, dla dziewczyn i chłopaków

Ćwiczenia na biceps – domowe i na siłowni, dla dziewczyn i chłopaków

Kobieta mierzy obwód w talii

Dieta Montignaca – efekty, zasady i przeciwwskazania

Dieta niskoglikemiczna - zasady, efekty, przeciwwskazania

Dieta niskoglikemiczna – zasady, efekty, przeciwwskazania

Dieta ketogeniczna. Jakie są zasady? Czy każdy może stosować dietę ketogeniczną?

Dieta ketogeniczna. Jakie są zasady? Czy każdy może stosować dietę ketogeniczną?

Ćwiczenia na klatkę piersiową

Ćwiczenia na klatkę piersiową dla dziewczyn. W domu i na siłowni

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu. Dlaczego waga nie zawsze jest miarodajna?

magnetoterapia

Magnetoterapia – na czym polega, komu jest zalecana, jakie daje efekty?

Dieta matki karmiącej. Co jeść, czego unikać, przepisy

Dieta matki karmiącej. Co jeść, czego unikać, przepisy

Wskaźnik BMR. Oblicz swoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne

Wskaźnik BMR. Oblicz swoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne

trening

Trening funkcjonalny – na czym polega i jakie efekty przynosi?

Ketony w moczu — przyczyny, objawy, leczenie

Ketony w moczu – co oznaczają? Przyczyny, objawy i leczenie ketonurii

blondynka odwrócona tyłem, krzem w skupie polnym

Krzem – skutki nadmiaru i niedoboru. Gdzie występuje „pierwiastek życia”?

Bolą mięśnie? To nie "zakwasy"!

Bolą mięśnie? To nie „zakwasy”! Poznaj prawdziwą przyczynę bólu mięśni po treningu

Witamina B6

Witamina B6 – skutki niedoboru i nadmiaru. Gdzie się znajduje?

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek, ale z zaskakującymi dodatkami

insulinooporność

Dieta w insulinooporności