Przejdź do treści

Przyspiesz swoją regenerację

Przyspiesz swoją regenerację
Regeneracja/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
dziecko z gorączką
Z przeziębieniem na SOR? Do rzecznika praw pacjenta trafiło kilka tysięcy skarg na przychodnie
Niedługo premiera poradnika Akcji Menstruacja stworzonego przy współpracy z Hello Zdrowie. „My również nie lubimy zakazanych tematów”
Wkrótce premiera poradnika Akcji Menstruacja stworzonego przy współpracy z Hello Zdrowie. „My również nie lubimy zakazanych tematów”
Jak prawidłowo wykonać krzywą cukrową? Wyjaśnia diabetolożka Barbara Soróbka
Krzywa cukrowa (OTTG) – jak prawidłowo wykonać badanie? Wyjaśnia diabetolożka Barbara Soróbka
Koktajl z natką pietruszki
Pietruszka – jakie ma witaminy, co zrobić z natki pietruszki?
Zapalenie zatok w ciąży - co pomoże?
Zapalenie zatok w ciąży – leki. Co pomoże na ból zatok w ciąży?

Dla pasjonata sportu nie ma nic gorszego niż kontuzja. Przyczynia się do nadbagażu w postaci dodatkowych kilogramów, do utraty kondycji, źle wpływa na psychikę. Jak tego uniknąć? Regenerując się!

Najważniejsza sprawa – musicie się nauczyć słuchać własnego ciała. Rozróżniać bolące po dobrym treningu mięśnie od tych bolących po wykonaniu niewłaściwych ruchów. Jeżeli biegacie, a w kolejnych dniach pojawiają się bóle w okolicy kolana, kostki czy w innym miejscu, to znak, że coś robicie źle. Szukajcie przyczyny. Często jest to skutek braku elastyczności mięśni, w wyniku czego dochodzi do nadmiernych napięć. Jeżeli wykonujecie przysiady ze sztangą i za każdym razem pojawiają się u was drobne dolegliwości bólowe (na przykład w odcinku lędźwiowym), to musicie zaprzestać dalszego wykonywania ćwiczenia. W obu tych przypadkach często wystarczy uważniejsze przyjrzenie się technice.

Uzupełnienie zapasów

Urazy łatwiej leczyć we wcześniejszej fazie, zanim przejdą w przewlekłe zapalenia, które wyeliminują was z treningów na dłuższy okres. Najlepiej im jednak przeciwdziałać, dbając o regenerację! Jak? Nie trenujcie codziennie i nie zajeżdzajcie się. To po pierwsze.
Kiedy jesteście po intensywnym treningu czy zawodach, podstawą regeneracji jest uzupełnienie strat. Mowa o białku, węglowodanach, wodzie, elektrolitach. To dzięki nim macie siłę na trening. Jak je uzupełnić? Wypić na przykład shake’a potreningowego.

Przepis:

Wymieszajcie wodę kokosową lub vitargo z odżywką białkową i bananem. Dodatkowo dodajcie odrobinę zdrowego tłuszczu pod postacią oleju kokosowego. Taki shake jest szybki w przygotowaniu i łatwy do strawienia.

Rozciąganie i rolowanie

To dzięki tym zabiegom rozluźnicie tkanki miękkie oraz mięśnie, które poddaliście mocnemu obciążeniu. Takie techniki poprawią waszą ogólną sprawność fizyczną, elastyczność oraz oddalą ryzyko wystąpienia urazów. U osób wykonujących dużą liczbę ciężkich jednostek treningowych w tygodniu – sześć i więcej, obowiązkowo muszą występować sesje masażu sportowego.

Dobry sen

Ostatnim  ważnym i jakże przyjemnym sposobem regeneracji jest sen. To właśnie kiedy śpicie, wasz cały organizm się regeneruje, odbudowują się uszkodzone włókna mięśniowe, dzięki czemu następnego dnia jesteście gotowi na nowe wyzwania. Pamiętajcie, że prawidłowy sen to nie duża ilość przespanych godzin, ale jego dobra jakość.

 

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak wspierać układ odpornościowy? Dietetyczka Emilia Cesarek ma kilka rad

Dieta ketogeniczna – co jeść? Zasady diety i jadłospis

Czosnek w garnku

Co jeść, żeby wspomóc odporność? Wymieniają dietetycy z Czytamy Etykiety

Co zrobić, kiedy dziecko nie chce jeść?

„Odporność zaczyna się od jedzenia”. Magdalena Bajtlik radzi, jak wzmocnić swój organizm

Imbir i cytryna na talerzu

Czy kobieta w ciąży i w trakcie laktacji może jeść imbir? Specjaliści z profilu „Mama ma plan” odpowiadają

Woda z miodem i cytryną – remedium na wiele dolegliwości czy przereklamowany specyfik?

Kobieta je danie na talerzu

W których odcinkach przewodu pokarmowego wchłaniane są poszczególne witaminy? Wyjaśnia dietetyczka

Czy możemy uzależnić się od żywności? Dietetyk wyjaśnia

Marta Stoberska: Kiedyś usłyszałam, że nie wyglądam jak trenerka. Bo co? Bo nie mam kraty na brzuchu i trzęsie mi się skóra na tyłku?

Szpinak – przepisy na sałatki, makarony i koktajle

pelargonia afrykańska

Pelargonia afrykańska – jakie ma właściwości i zastosowanie?

Siedem sygnałów, które wskazują na to, że źle się odżywiasz

ból kolan podczas wędrówek

Ból kolana od kręgosłupa – jak go uniknąć?

5 „zdrowych” produktów, które dla ciebie mogą być niezdrowe

Odporność organizmu / unsplash

5 sygnałów z organizmu, które wskazują, że coś jest nie tak z naszą odpornością

Stań na głowie

Stanie na głowie – joga, technika. Jak się tego nauczyć?

Jogurt domowy

Domowy jogurt – jak zrobić. Przepisy na domowy jogurt

Rabarbar na surowo- jak jeść. Właściwości zdrowotne rabarbaru i uprawa

Rabarbar na surowo – jak jeść? Uprawa rabarbaru

Kalafior – przepisy na potrawy. Stek, sałatka i inne pomysły

Masło czosnkowe - przepis i pomysły na dania

Masło czosnkowe – jak zrobić i do czego dodawać?

Co robić po treningu? 5 rzeczy, o których musisz pamiętać

Jesz za mało? 8 sygnałów, że masz zbyt niskokaloryczną dietę

Mleka roślinne

W jakich produktach szukać wapnia przy diecie bezmlecznej? Wyjaśnia naturopatka

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?