Przejdź do treści

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi – dawka witamin na zimowe zawirowania

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi
Zdjęcie: Olga Kruszewska | Waniliowa Chmurka
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny
kobieta myśli leżąc w łóżku
Intuicja – wierzyć jej czy nie?
Mówią na ciebie „kobieta guma”, bo jesteś wygimnastykowana od dziecka? Skonsultuj się z fizjoterapeutą, to może być hipermobilność
„Przestań się smucić”, „weź się w garść” – takie słowa mogą zadziałać odwrotnie. Czego nie mówić osobie z depresją? Tłumaczy psycholog Katarzyna Binkiewicz
mama i dziecko
Przełom w leczeniu depresji poporodowej. FDA zatwierdziła nowy lek. Szybki, skuteczny, ale bardzo drogi

Małego głoda nie zajadamy kalorycznymi przekąskami, ale stawiamy na pyszny jaglany pudding korzenny. Syci i wspiera układ odpornościowy!

Przed nami jeszcze dobre dwa miesiące śniegów i mrozów przeplatanych pluchą, deszczem i temperaturami blisko + 10 stopni. Nasze organizmy szaleją, a my razem z nimi. No bo jak tu sobie poradzić z taką dziwną zimą? Najlepiej sposobem! Nie od dziś wiadomo, że naturalnymi wspomagaczami naszej odporności są przyprawy korzenne. Weźmy np. anyż, który w Polsce znany jest już od średniowiecza. Jego surowcem lekarskim są owoce mające działanie antybakteryjne i wykrztuśne. Cynamon to bakerio- i grzybobójczy przyjaciel anyżu, który korzystnie wpływa na nasze trawienie i oddychanie. Goździki, czyli wysuszone pąki kwiatowe drzewa goździkowego, kryją w sobie olejek, który działa jak środek przeciwbólowy. Oprócz tego są również zbawieniem dla naszego układu pokarmowego – pobudzają jego działanie.

Anyżowo-cynamonowo-goździkowe trio doskonale sprawdzi się nie tylko jako dodatek do piernika. W sycącym puddingu na bazie kaszy jaglanej, mleka roślinnego, banana i kakao również smakuje wyśmienicie. O zaletach kaszy jaglanej napisano już wiele, więc reklamować jej nie trzeba. Takim puddingiem zapewniamy sobie przyzwoitą dawkę witamin i dobroczynnych substancji, które pomogą nam przetrwać pogodowe zawirowania.

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi

Zdjęcie: Olga Kruszewska

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi – składniki

– 100 g kaszy jaglanej
– 1 dojrzały banan
– 1/2 szklanki mleka roślinnego
– 1 łyżka kakao
– 2 łyżki syropu z agawy
– odrobina soli
– 2 ziarenka anyżu
– 1 laska cynamonu
– 2 goździki

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi – przygotowanie

W moździerzu ucieramy goździki oraz ziarenka anyżu. Na tarce ścieramy odrobinę cynamonu. Przyprawy przekładamy do małej miseczki (będą potrzebne pod koniec). Kaszę jaglaną dokładnie płuczemy na sitku o małych oczkach. Do garnka wlewamy 200 ml wody i dodajemy odrobinę soli, wrzucamy na wrzątek kaszę.

Po 15 minutach, gdy woda wsiąknie w ziarenka, zdejmujemy kaszę z ognia i przykrywamy na kilka minut. Następnie przekładamy do dużej miski. Jeszcze ciepłą kaszę miksujemy blenderem na gładką papkę.

W miseczce rozdrabniamy widelcem banana i dodajemy do wcześniej zblendowanej masy, wrzucamy również łyżkę kakao oraz dodajemy 1/2 szklanki mleka roślinnego. Tak przygotowany pudding przekładamy do miseczek, dekorujemy syropem z agawy i przyprawami korzennymi.

Smacznego!

Olga Kruszewska – z wykształcenia dietetyk, prowadzi bloga Waniliowa Chmurka, Swoimi przepisami udowadnia, że słodycze wcale nie muszą być niezdrowe.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Potrzebujesz wzmocnienia dla intelektu? Oto 6 produktów poprawiających pracę mózgu

kobieta pracuje

Chudnięcie ze stresu jest niebezpieczne! Rozmawiamy z internistą Arkadiuszem Millerem

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Sprawdź, co masz na talerzu. Źle dobrana dieta może być powodem irytacji

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Kobieta pijąca wino

5 mitów na temat alkoholizmu – obalamy wraz z psychiatrą

Napoje gazowane

Zanim kupisz, sprawdź, ile cukru ma twój ulubiony napój. Niektóre mają nawet 8 łyżeczek!

Top 5 produktów na dobry nastrój. Co poprawia nam samopoczucie?

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

Kobieta gotuje w kuchni

Jesteś szczupła a mimo to wciąż się odchudzasz? Poznaj 8 zagrożeń głodówki

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

Dieta Ewy Dąbrowskiej – tak czy nie?