Przejdź do treści

Rabarbarowa owsianka

Rabarbarowa owsianka
Zdjęcie: Katarzyna Wala | www.pysznekadry.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Polskie nastolatki uważają się za grube. Badania pokazują co innego
Ginekolog Michał Lipa o tym, jak i kiedy można ocenić długość i wagę dziecka
Chemioterapia: kobiety silniej odczuwają skutki niż mężczyźni
Mama Ginekolog: nie sprawdzajcie w ulotkach, czy dany lek można stosować w trakcie karmienia piersią
michał domaszewski
Dr Michał Domaszewski: nie bójmy się odpoczywać, kiedy chorujemy

Pamiętacie z przedszkola kompot rabarbarowy? Na nim kariera rabarbaru skończyć się nie powinna. Co powiecie na kokosową owsiankę z rabarbarem? Sezon na to warzywo trwa krótko – nie przegapcie go!

Rabarbar to sprzymierzeniec osób borykających się z anemią i osłabieniem organizmu. Dzięki dużej zawartości błonnika usprawnia także proces trawienia, ma działanie oczyszczająco-odtruwające. Dodatkowo słynie z niskiego indeksu glikemicznego oraz niewielkiej kaloryczności (9 kcal w 100 g). Jest bogaty w magnez, żelazo, fosfor, witaminę C oraz kwas foliowy. Jedząc go, przyswajamy spore ilości potasu. Rabarbar chroni też przed wolnymi rodnikami. Pieczony wykazuje działanie przeciwnowotworowe i antyalergiczne.  Należy jednak pamiętać, że rabarbar zawiera sporo kwasu szczawiowego, dlatego osoby z chorymi nerkami czy reumatyzmem powinny jeść go z umiarem. Również kobiety w ciąży nie powinny sięgać po niego zbyt często, bo utrudnia przyswajanie wapnia z diety.

Przy zakupie rabarbaru zwracajmy uwagę, aby łodygi było sprężyste, jędrne i  różowe. Im bardziej intensywny kolor, tym słodszy smak.

Rabarbar można jeść na wiele sposobów. Niektórzy lubią go chrupać na surowo, przegryzając niczym seler naciowy. Inni dodają do koktajli. Doskonale smakuje również w wersji pieczonej, np. jako crumble pod kruszonką. Warto łączyć go ze słodkimi owocami typu truskawki, maliny czy gruszki. Doskonale sprawdzi się jako składnik kokosowej owsianki, którą możemy przygotować dosłownie w 15 min. Zdrowe i pyszne śniadanie gotowe!

Owsianka z rabarbarem i owocami

Zdjęcie: Katarzyna Wala | www.pysznekadry.blogspot.com

Składniki:

– 50 g płatków owsianych
– 2 łyżki mleka kokosowego
– pół banana
– dwie łodyżki rabarbaru
– łyżka syropu z agawy
– kilka borówek
– kilka malin
– łyżka suszonej morwy białej
– łyżka wiórków kokosa

Płatki owsiane zalewamy 150 ml zimnej wody. Dodajemy mleko kokosowe oraz pół banana i gotujemy do miękkości ok. 10 min. W międzyczasie myjemy łodygi rabarbaru, tniemy je na 2 cm kawałki i gotujemy w odrobinie wody z syropem z agawy ok. 10 min. Gotową owsiankę blendujemy na gładki krem. Przelewamy do miseczki, dodajemy miękki rabarbar, borówki, wiórki kokosa, maliny oraz suszoną morwę białą.

 

Katarzyna Wala – świat najchętniej obserwuje zza obiektywu, oczarowana fotografią dokumentalną prawie tak samo jak kulinarnymi podróżami, nie tylko dużo je, ale i sporo o jedzeniu rozmyśla. Efekty jej zmagań można śledzić na blogu Pyszne Kadry.   

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

6 argumentów za tym, żeby jeść śniadanie

6 argumentów za tym, żeby jeść śniadanie

Smoothie bowl ze śliwkami

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

Placuszki jaglano-bananowe

Przepis na serowe placuszki z figą

Granolowe śniadanie

Przepis na zdrowy śniadaniowy torcik

Śniadanie, które szkodzi

Zdrowe śniadanie do szkoły:  falafele, kasza jaglana, warzywne zoo, winogrona

Zdrowe śniadanie do szkoły: falafele i warzywne zoo

Jajecznica – reaktywacja w nowej odsłonie

Błędy śniadaniowe

Pięć kroków do złego poranka