Przejdź do treści

Ranking: najlepsza dieta na 2015

Ranking: najlepsza dieta na 2015
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Sex coach – kto to taki?
Pod lupę bierze seksualność i relacje intymne. Sex coach – kto to taki i czym różni się od seksuologa?
rozmowy kobiet
Na szefa, na męża, na pogodę, na korki. Na wszystko. Narzekanie rutyną dnia codziennego
kawa po chińsku
Kawa po chińsku. Poranny rytuał, który pozwoli ci dobrze zacząć dzień
5 mitów na temat bólu gardła.
5 mitów na temat bólu gardła. Prawda czy fałsz? Weryfikujemy je z lekarzem
Joga na dobranoc
Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Dieta DASH – stosowaliście kiedyś? Według jednego z rankingów to najlepsza dieta. Najlepsza, bo nie tylko odchudzająca, ale i zdrowa. Ważne, by w gąszczu setek autorskich diet nie zapominać o tym, że w czasie odchudzania możemy nieopatrznie sobie zaszkodzić.

Która dieta jest najskuteczniejsza? Zadajcie to pytanie dziesięciu osobom. Każda powie co innego. Jedna usłyszy coś od kogoś, inna przeczyta w gazecie, jeszcze inna opowie o swoich doświadczeniach. Z tym mętlikiem zmierzyli się redaktorzy i dietetycy portalu U.S News, tworząc ranking najlepszych planów żywieniowych. To, co moim zdaniem zasługuje na pochwałę, to fakt, że nie chodziło tylko o znalezienie najskuteczniejszych diet, a o wybranie takich, które są do tego jeszcze zdrowe. W rezultacie, oprócz diety odchudzającej, powstało 6 innych kategorii „the best of”: dieta dla diabetyków, dla serca, „komercyjna”, dieta ze zdrową żywnością, łatwa w stosowaniu i dieta bazująca na roślinach. Przetestowano 35 planów żywieniowych. Stworzono też ranking podsumowujący wszystkie kategorie i wybrano najlepszą dietę za całokształt. Oto wyniki:

1. miejsce: Dieta DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) – to plan sporządzony z myślą o przeciwdziałaniu nadciśnieniu w oparciu o badania amerykańskiego Narodowego Instytutu Zdrowia z lat 90. Ogólne zasady: jemy sporo warzyw i owoców, lekki  nabiał, ograniczamy nasycone kwasy tłuszczowe i inne tłuszcze. Więcej na ten temat znajdziecie w naszym indeksie diet.

2. miejsce: Dieta TLC (Therapeutic Lifestyle Change)dieta opracowana również przez Narodowy Instytut Zdrowia w celu ochrony przed chorobami serca i naczyń. Kluczowa zasada to ograniczenie nasyconych kwasów tłuszczowych i tłuszczy trans na rzecz większego spożycia produktów bogatych w błonnik i węglowodanów złożonych.

3. miejsce:

Dieta śródziemnomorska – Są dowody na to, że obniża ryzyko rozwoju syndromu metabolicznego, chorób serca, cukrzycy typu 2, niektórych rodzajów raka, depresji, choroby Alzheimera. Jadłospis bazuje na owocach i warzywach, zbożach i produktach pełnoziarnistych, roślinach strączkowych, orzechach i pestkach. Tłuszczy dostarcza nam przede wszystkim oliwa z oliwek; orzechy, nabiał, umiarkowane ilości ryb i mięsa. Jeśli interesują was szczegóły na temat tej diety, zajrzyjcie tutaj

Dieta Kliniki Mayo – polega na zastąpieniu złych nawyków dobrymi. Zdrowe śniadanie, 4 porcje owoców i warzyw dziennie, produkty pełnoziarniste, zdrowe tłuszcze, 30 minut ćwiczeń dziennie zamiast: jedzenia przed telewizorem, dosypywania cukru, niezdrowych przekąsek, dużych ilości mięsa i nabiału oraz jedzenia „na mieście”. To 5 kluczowych zasad diety opracowanej przez ekspertów z Kliniki Mayo (USA). 

Dieta Strażników Wagi  (Weight Watchers) – to bardzo ciekawa dieta, inna niż wszystkie. Opracowała ją firma propagująca zdrowy styl życia, która działa już od przeszło 40 lat. Zamiast kalorii dostajemy zindywidualizowaną listę produktów z przypisanymi do nich punktami. Każdy otrzymuje pulę punktów do wykorzystania w ciągu dnia i na tej podstawie samodzielnie komponuje dietę dla siebie. Podczas dnia można zaoszczędzić kilka punktów, aby potem móc je wykorzystać np. na wieczornym przyjęciu. Ta dieta wygrała też w rankingu najłatwiejszych w stosowaniu diet.

Macie swoich faworytów?

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

Zainteresują cię również:

Chrup, chrup pora!

Potrzebujesz wzmocnienia dla intelektu? Oto 6 produktów poprawiających pracę mózgu

Reklamy fast foodów mogą zostać zakazane w Wielkiej Brytanii. To plan walki z epidemią otyłości wśród dzieci. Brawo!

„Postanowiłam, że to ja wydymam bulimię, a nie ona mnie”. Aleksandra Dejewska o wyjściu z zaburzeń odżywiania

Top 5 produktów na dobry nastrój. Co poprawia nam samopoczucie?

Kobieta gotuje w kuchni

Jesteś szczupła a mimo to wciąż się odchudzasz? Poznaj 8 zagrożeń głodówki

Dieta Ewy Dąbrowskiej – tak czy nie?

Zdarza ci się zjeść banana na śniadanie? Sprawdź, czy to dobry wybór. Tłumaczy dietetyczka Paulina Roziewska

Wystarczy, że stracisz 5 proc. masy ciała, a poprawisz stan swojego zdrowia. Zobacz, jakie korzyści płyną z odchudzania

śpiące dziecko

Skaza białkowa u niemowlaka – w jaki sposób się objawia? Jak jej skutecznie zapobiegać?

cholesterol w 3D

Jak obniżyć poziom cholesterolu całkowitego? Dieta, aktywność fizyczna, lekarstwa

cholesterol blokujący tętnicę w 3D

Cholesterol LDL – jak obniżyć jego poziom? Dieta antycholesterolowa jako element terapii

kobieta kawa na wynos

Poznaj i wyeliminuj! 6 najgorszych nawyków żywieniowych

6 rzeczy, które spowalniają metabolizm

Martwi cię słaba przemiana materii? Oto, co może być przyczyną

daria rybicka

„Jeżeli masz jakąś wątpliwość, czy sposób odżywiania wpływa na twój układ nerwowy, sprawdź to!” Dietetyk Daria Rybicka o diecie w leczeniu depresji

Jak przeżyć tłusty czwartek? Oto kilka zasad dotyczących jedzenia słodyczy

Męczą cię zaparcia? Zobacz, jakie produkty powinnaś jeść, aby się ich pozbyć

Kobieta leży u kosmetyczki w legginsach i ma wykonywany zabieg

Co to jest endermologia – efekty, wskazania i przeciwwskazania do masażu podciśnieniowego

Dietetyczny anty-ranking. Których diet promowanych przez celebrytów lepiej unikać? Zobacz, co mówią specjaliści

Nie objadaj się na noc!

Kobieta siedzi i karmi dziecko piersią

Co można jeść karmiąc piersią? Dieta matki karmiącej

taca z jedzeniem, na której jest mnóstwo produktów, które podnoszą cholesterol. Powyzej jest napis cholesterol

Jaka dieta na wysoki cholesterol jest odpowiednia? Co można jeść, a czego lepiej unikać?

zaburzenia odżywiania - kobieta nad talerzem z warzywami

Zaburzenia odżywiania – przyczyny, rodzaje, leczenie. Jakie choroby powodują zaburzenia odżywiania.

efekt jojo - niezadowolona kobieta z centymetrem

Efekt jojo – kilka kroków, jak skutecznie go uniknąć. Dlaczego nadwaga wraca?