Przejdź do treści

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami
Zdjęcie: Śliwka | Burczymiwbrzuchu
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
miód, propolis
Propolis może mieć działanie przeciwnowotworowe
ruch uliczny, samochód, autobus, dym z kominów
„Smog ma wpływ nie tylko na kobietę w ciąży, ale także na jej dziecko” – mówi Emilia Piotrowska z Warszawskiego Alarmu Smogowego
pluszaki zaprojektowane przez dziecko dla ikea
8-latka z Polski finalistką w światowym konkursie IKEA
Gaydos i Nergal w sesji
Melanie Gaydos. Modelka, które zainspirowała Nergala
Kobieta w ciąży, która układa dziecięce ubranka
Matki częściej cierpią na depresję poporodową, jeśli mają syna? Ginekolog komentuje

Gdy na straganach wciąż pustka, a nowalijki już prawie, prawie… ale jeszcze nie, ratujemy się cytrusami. Chociaż one zimą i wczesną wiosną mają jakiś smak. Słodko-kwaśna, soczysta radość na kulinarnej pustyni. Co powiecie na gofry z czerwonymi pomarańczami?

Od kilku lat zamawiam czerwone pomarańcze bezpośrednio z ekologicznej sycylijskiej uprawy. Dzięki temu mam pewność, co zamawiam, że owoce nie były pryskane nienaturalnymi mieszankami, które negatywnie przełożą się na moje zdrowie. Szkoda by było, bo czerwone pomarańcze z natury pełne są witamin i innych składników odżywczych. Jak „zwykła” pomarańcza, jej czerwona odmiana ma dużo witaminy C, witamin z grupy B oraz beta-karotenu. Są też silnymi przeciwutleniaczami i zawierają potas, który znany jest z dobroczynnego wpływu na nasze serce. Ponadto ich czerwona odmiana dodatkowo dzięki zawartym w czerwonym barwniku antocyjanom stanowi ochronę dla naszego systemu sercowo-naczyniowego.

Jak używać czerwonych pomarańczy w kuchni? Najlepiej w wersji surowej, gdyż ich smak nie wymaga zbyt wielu ulepszających zabiegów. W wersji wytrawnej świetnie sprawdzą się w lekkiej sałatce, w wersji słodkiej dobrze komponują się na przykład z drożdżowym ciastem. Można także przygotować z nich intensywnie czerwoną konfiturę, która charakteryzuje się lekką goryczką.

Pokażę wam, jak świetnie je wykorzystać w wersji śniadaniowej. Proponuję gofry, w większości z mąki pszennej razowej, do tego chudy twaróg z dodatkiem jogurtu naturalnego i waniliowego ekstraktu, a na nich, w wersji nieco grzesznej, karmelizowane czerwone pomarańcze (można zastąpić surowymi).

Razowe gofry z waniliowym twarogiem i karmelizowanymi czerwonymi pomarańczami

Zdjęcie: Śliwka | Burczymiwbrzuchu

Składniki na gofry (12 małych porcji):

– 120 g mąki pszennej razowej
– 60 g mąki pszennej chlebowej (typ 750)
– 2 jajka
– 300 ml mleka
– 75 g oleju rzepakowego
– pół łyżeczki soli
– 2 łyżki cukru trzcinowego

Twaróg:

– 400 g chudego twarogu
– 100 g jogurtu naturalnego
– 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
– 2 łyżki cukru trzcinowego

Karmelizowane pomarańcze:

– 6 małych czerwonych pomarańczy
– 1 łyżeczka masła
– 1 łyżka cukru trzcinowego

Przygotuj twaróg. Pomieszaj go z jogurtem, ekstraktem i cukrem. Dobrze wymieszaj. Odstaw na bok. Pomarańcze „wyfiletuj”, pozbawiając skórki i błonek. Rozgrzej masło na patelni, dorzuć pomarańcze, w miarę możliwości razem z sokiem, posyp cukrem i smaż kilka minut. Odstaw na bok. W misce pomieszaj wszystkie składniki na gofry i zamieszaj trzepaczką. Wylewaj małe porcje do gofrownicy, a gotowe odkładaj na talerz. Posmaruj gofry twarożkiem i ułóż na nich pomarańcze.

Śliwkarazem z przyjaciółką Tosią od 6 lat prowadzi bloga burczymiwbrzuchu.pl. Uwielbia łączyć smaki, eksperymentować w kuchni, ale przede wszystkim ponad wszystko kocha jeść. Choć na co dzień stara odżywiać się zdrowo, nie ukrywa, że są dni, gdy pozwala sobie na absolutnie nieprzyzwoitą porcję masła. 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Pumpernikiel na śniadanie – najlepszy przepis!

6 argumentów za tym, żeby jeść śniadanie

6 argumentów za tym, żeby jeść śniadanie

Domowe masło orzechowe

Domowe masło orzechowe

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

Agresja na talerzu

Źle dobrana dieta, powodem irytacji

Placuszki jaglano-bananowe

Przepis na serowe placuszki z figą

Granolowe śniadanie

Śniadanie, które szkodzi

Zdrowe śniadanie do szkoły:  falafele, kasza jaglana, warzywne zoo, winogrona

Zdrowe śniadanie do szkoły: falafele i warzywne zoo

Jajecznica – reaktywacja w nowej odsłonie

Błędy śniadaniowe