Przejdź do treści

Risotto z dyni i szałwii

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Miksujemy: koktajl na odchudzanie
Chcesz zgubić poświąteczne kilogramy? Wypróbuj przepis na warzywny koktajl odchudzający
Masaż – jak wybrać najlepszy?
Masz ochotę na masaż? Sprawdź, który będzie odpowiedni dla ciebie
W jakiej pozycji spać, żeby się wyspać?
W jakiej pozycji spać, żeby się dobrze wyspać? Podpowiadamy
Dziewczyna przed komputerem
Myślami ciągle w pracy? O tym jak nie popaść w uzależnienie, porozmawialiśmy z psychologiem Pawłem Dukaczewskim
Wypadanie włosów: jakie są najważniejsze przyczyny?

Już jest! Pojawiła się królowa jesieni, czyli dynia. Ta pomarańczowa piękność ma wiele do zaoferowania, jest niezwykle wszechstronna, a przerabiać ją można na wiele sposobów. Oto sycące risotto doprawione szałwią – ziołem, które świetnie z nią współgra.

Dynia jest bogata w beta-karoten, dostarcza wiele cennych witamin i minerałów takich jak potas, magnez, żelazo, witaminy A, E i K. Szałwia z kolei wpływa korzystnie na naszą skórę, pomaga też przy dolegliwościach trawiennych i zwalczaniu infekcji. Całe proponowane przez nas danie to istna bomba witaminowa, która wzmocni organizm w okresie jesiennym, kiedy brakuje słońca, a my potrzebujemy się odpowiednio odżywić i wspomóc.

Risotto z dyni i szałwii

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com

Składniki (4 porcje):

– 1 kg dyni
– 1 szklanka ryżu arborio (200g)
– 1/2 szklanki białego wina wytrawnego (opcjonalnie)
– 1 litr bulionu warzywnego bez soli
– 2 średnie cebule
– 2 ząbki czosnku
– 2 łyżki oliwy z oliwek extra virgin
– 1 łyżeczka suszonej szałwii lub kilka listków świeżej szałwii
– sól, pieprz

Przygotowanie:

Dynię obieramy ze skóry i kroimy w małą, ok. 1-centymetrową kostkę. Bulion podgrzewamy w małym garnku i utrzymujemy, aby był gorący. W dużym garnku na rozgrzanej oliwie smażymy posiekaną cebulę i wyciśnięty czosnek. Gdy cebula się zeszkli, wsypujemy pokrojoną dynię i listki szałwii. Smażymy chwilę na średnim ogniu.

Dosypujemy ryż, mieszamy, dolewamy wino i odparowujemy. Wlewamy kilka chochli naszego gorącego wywaru i mieszamy. Nastawiamy minutnik na 17 minut. Gdy ryż wchłonie cały bulion, dolewamy następną porcję, mieszamy i postępujemy tak do końca czasu gotowania.

Po kilkunastu minutach sprawdzamy, czy ryż jest już gotowy. Nie powinien on być rozgotowany, jego konsystencja powinna być "al dente". Zdejmujemy garnek z ognia, wsypujemy sól i pieprz, mieszamy, zakrywamy i odstawiamy na kilka minut.

Bezpośrednio przed podaniem posypujemy świeżymi listkami szałwii i świeżo zmielonym pieprzem.

 

Agata Deja – fotografka, kulturoznawczyni, pasjonatka rękodzieła, kuchni roślinnej i filozofii DIY. Prowadzi bloga Food Porn, Vegan Style, na którym udowadnia, że kuchnia roślinna jest bardzo kreatywna, ciekawa, smaczna, kolorowa i zdrowa. Szczególnym uwielbieniem darzy kuchnię azjatycką i dania kuchni RAW.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Chleb bez mąki. Wzbogać swoje wielkanocne menu o zdrowe pieczywo

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka bez grama żelatyny

pesto

Znudziło ci się tradycyjne pesto? Zaszalej ze składnikami i odkryj jego smak na nowo!

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

Sernik lekki jak piórko

Przepis na sernik jogurtowy z malinami

Przepis na owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Sałatka z batatami i brokułem. Smakowita i oryginalna propozycja na kolację

Wegańskie foie gras. Wielkanoc pod znakiem roślinnych potraw

Jajka faszerowane aioli i chorizo. Tradycja doprawiona szczyptą nowoczesności

bakłażan nadziewany

Bakłażan nieźle nadziany. Dyniowo-jarmużowy farsz to strzał w dziesiątkę!

Trzy razy jajka!

Trzy razy jajka! Sprawdzone przepisy na jajeczne przysmaki

Onigirazu – „sushi kanapka” ze szparagami

Gryczane kaszotto z zielonym groszkiem. Może nie wygląda, ale smakuje obłędnie!

Zakwas – guru wielkanocnego żuru

Zakwas na żurek – guru Wielkanocy. Jak go dobrze zrobić?

Domowy chrzan – na poprawę trawienia

Przepis na domowy chrzan na lepsze trawienie. W sam raz na Wielkanoc!

Wielkanoc dla dzieciaków – ciasteczkowe jajeczka dla zabawy

Orkiszowy mazurek pistacjowy

Orkiszowy mazurek pistacjowy. Zdrowy deser na Wielkanoc

Tarta z cukinią w roli głównej. Delikatna w smaku i niskokaloryczna

Mazurek być musi!

Jak Wielkanoc, to musi być mazurek. Oto jego wersja light, sprawdź!

awokado

Awokado w duecie z czarnym makaronem. Smak do pokochania!

Wielkanocne pisanki: zdrowe i pysznie czekoladowe

Limonkowy mus z galaretką z kiwi. Smakuje doskonale i dostarcza mnóstwa witaminy C

hummus z fasoli

Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie

pasztet

Przepisy na wegańskie pasztety wielkanocne. Mięsożercy też się w nich zakochają!